












Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Trouwens wel toevallig dat de elektrieke benzinepomp er mee ophoudt na een stukje lekker doorkachelen (130-140 is voor een 2400ie niet echt veel, maar wel ruim 4000rpm met de C-matic ).
Toeval of logica?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Tja, omdat Van Bemmelen morgen dicht is moest ik vanmiddag natuurlijk wel vrij nemen ops:
Nog even gewerkt in de intercitiy Eindhoven (werk naast station) - R’dam, boemeltje tegenwoordig met goede aansluiting naar Delft-Zuid en 10 min wandelen.
CX gestart: dakje open, ramen open en zweven maar. Wel genoeg van kunnen genieten:
- druk op A13
- 15 minuten stilstaan voor openstaande V Brienenoord
- druk op A58
- file op Randweg EHV
Vooral het warm starten toen de brug eindelijk weer omlaag ging was leuk: doettie t of doettie t niet Startmotor, dotje gas bij en VROEMMM oei dat mag nu wat subtieler met warm weer en goede pomp, geloof ik
Was nog niet helemaal 100% relaxed rijden, omdat ik nog steeds twijfel of er niet ook een module of zo stuk is, gezien warmte-relatie met falen. Duurt bij mij altijd paar keer voor ‘t vertrouwen terug is - net ook weer ff klein stukje hier probleemloos gedaan, komt goed
Allemaal bedankt voor het meedenken weer, laten we hopen dat ik de rest van het CX-seizoen een keer wél probleemloos verder kom
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dit weekend weer flink aan het vertrouwen gewerkt
Eindhoven - Zegge (achter Etten-Leur) nog met wat zenuwen als de auto hellingop wat terug viel in snelheid. Oh ja, mijn eigen rechtervoet wat meer gebruiken, dat helpt
Avondrit van Zegge naar Hellevoetsluis: veel binnendoor. Wel met vlot optrekken een BVVRRRPPTTT geluid (tja, hoe leg je dat uit, niet echt metalig, maar ook zeker geen piepende V-snaar): volgens mij gewoon een nog niet perfecte aansluiting tussen lange uitlaatpijp en eindpot?
En vandaag nog even H’Sluis - Rockanje strand retour: probleemloos. En later (met Madame achter ‘t stuur van Madame) terug naar Eindhoven: probleemloos.
Binnenkort Van Bemmelen hun eigen uitlaatmontagewerk van december nog ff laten checken en lekker doorrijden maar
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Te gek Rogier, mooi dat madammeke weer rijdt!
En nu met vertrouwen blijven zweven…













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
bleudelta schreef:Er zit inderdaad een filter in de C-maticbak: als je onderaan aan de voorzijde die grote ring losdraait (met het boutje in het midden), komt daar na enig gedoe een cilindervormig, metalen filter achter weg. En daar kan enorm veel viezigheid inzitten, zo heb ik ervaren. Schoonmaken met benzine oid, maar ze zijn ook hier en daar nog nieuw te koop. Het zal zo ongeveer het enige onderdeel van de C-matic zijn dat nog enigzins verkrijgbaar is
![]()
Groeten,
Sander
Gisteravond de Fluide-T nog maar eens ververst, met als sub-doel om ook het filter eens lekker schoon te maken met (was)benzine. Echter, ik kreeg dat “boutje” (ahum, dop 21 ja) met geen mogelijkheid los. Ratel: nee. Wringijzer (30cm?): nee.
Dus maar weer gewoon alleen Fluide-T ververst, 2 keer zelfs omdat de prut nog steeds vrij donkergroen (!) eruit kwam.
Die kleur hing ook in droppeltjes aan de bak en het subframe, maar de carterbouten kwamen ook wel errug makkelijk los
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Nog maar een paar keer doen dan. Het meeste blijft toch in de koppelomvormer zitten dus voordat je alles ververst hebt…...donkergroen, dan is ‘t wel hard nodig. Ik zou dat filter toch schoon willen hebben. Even langs een garage als het zelf niet lukt?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij een sm zit de carterstop vaak vreselijk vast. Ga niet met wringijzers lopen vechten maar pak een luchtratel. Grote kans dat je em zo los hebt, die dop met maat 21
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Hey had ik nog een antwoord gemist? Tja, dat wordt dan toch een garage of de volgende klusdag van de club. Perslucht niet in mijn hok thuis aanwezig, noch luchtsleutel, noch doppen voor luchtsleutel.
Kan ik wel vooraf de onderkant schoonspuiten en dan met garagist eens kijken waar de kek aan de onderkant nu vandaan komt: LHM leek ‘t, kan ook blok zijn.
Moet ik wel voor 15/8 doen: op vakantie mot de CX het dit jaar wel doen. Nog zo’n geintje als vorig jaar met de lekke tank bouwt niet echt bonuspunten op bij die andere Madame
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
C-matic komt volgende keer, La Léo had geen brug ter beschikking dit weekend.
Wel gedaan, naast de vakantiecheck: het zelf repareren van een stiknaad in de bestuurdersstoel. De combinatie van een handige echtgenote en een moeder met speciale naalden deed wonderen (meer en grotere fotos op mijnalbum ):
De locatie: ouderlijke oprit:
De beginsituatie: gelukkig alleen de draad gescheurd, niet het leer zelf:
De kromme naald:
Het resultaat: een netjes dichtgenaaide stoel:
Mooimooimooi zitvlak voor de vakantierit
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Zo, dat doe je netjes!













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ahum, zie boven: mijn vrouw dus, niet ik zelf ops:
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
En daarvoor kan ik bij haar gewoon een afspraak maken?






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
tilanus schreef:En daarvoor kan ik bij haar gewoon een afspraak maken?
![]()
ik ook ???
die foto van je vakgarage monteur ziet er goed uit, ze is er zeer geconcentreerd met bezig !!
of heb je een tip waar ik die naald kan halen ??
anders kan wel eens even kijken bij een thuis-naai-accesoire-winkel.
maar ziet er weer netjes uit !
je hebt deze naad dus volledig vanaf de buitenzijde weer dicht kunnen stikken??
dat lijkt me lastig…. maar het alternatief is dat je de hele stoel moet demonteren !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Benodigheden:
- kromme naald, niet te dik (ivm uitscheuren leer) en niet te groot (ivm te maken hoek)
- vingerhoed en tape voor om de vingers (je moet nl wel veel kracht zetten op die naald een paar uur lang)
Ik zal Madame eens vragen voor deze bijbeunaxie, maar ze is al niet zo CX-gek, dus andermans CX-en…...
Maar misschien wil ze wel duidelijker uitleggen hoe en wat, op een meeting ofzo?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gebogen naalden zijn als set te koop bij de Hema, samen met enkele andere vervaarlijk uitziende “hobbynaalden”. Zo heet het setje overigens. Gebruik ook een stevig garen, niet heel dun zodat het niet snijdt en scheurt.