![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6800.jpg)
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Ik heb eergisteren een tweede BX aangeschaft. Nu een mooie Palmarès uitvoering. Gaaf interieur, pittig motortje en van buiten ziet ie er ook nog prima uit. Het is een excuus-89-er, d.w.z. op 3 januari 1989 op de weg gekomen. De dame is dus ruim 20 jaar oud.
Deze BX moet mijn kapotte 14TGE vervangen waar ik slechts 12 dagen rijdend van mocht genieten sinds de aankoop. Toen sloeg de koppeling vast en staat ie aan de grond genageld. Deze BX wil ik behoeden van de sloophamer want het is best nog wel een leuk autootje in een prima staat. Al met al zijn de kosten van reparatie even hoog als het vervangen door mijn nieuwe Palmarès. En dan telt de mobiliteit nog even mee. De 14TGE kan niet binnen een paar dagen klaar en de baas vindt het prettig als ik regelmatig en stipt op m’n werk kom.
Het is wel een basic karretje waar ik even aan wennen moet. Geen centrale deurvergrendeling meer, geen elektrische ruitjes maar ook geen achterruitwisser. Ik moet zelfs even wennen aan de handmatige choke. Ook mist deze auto het handschoenenkastje. Al is dat niet erg want zowel het aflegvak als het hele dashboard zien er bijna als nieuw uit.
De charme die deze dame uitstraalt maakt alles weer goed!
Er zijn wel een paar aandachtspuntjes natuurlijk. Zo heeft de vorige eigenaar zijn hond achterin vervoerd. Daarvoor had hij alle panelen en hoedenplank in de schuur gestald. Nu heeft de hond wat kabels doorgevreten wat met kroonsteentjes verholpen is. Alleen is de massa niet meer goed bij één van de achterlichtunits. Als ik met verlichting aan al remmend mijn rechter richtingaanwijzer aan zet wordt het een mooie kerstboom (in alleen die unit). Ik hoop dit met een extra aardedraad te kunnen verhelpen.
Het ruitensproeierslangetje (mooi woord) is geknapt. Lijkt me nogal en priegelwerkje om daar een nieuwe in te zetten.
Verder heeft ie wat probleempjes met starten bij vochtig weer. Ik moet behoorlijk lang doorstarten voordat de motor aanslaat. Daarvoor zal ik het verdelerkapje eens nakijken en eventueel ook de bougies en bougiekabels.
Hij heeft nog de originele witte wieldoppen die ik wil behouden en mooi wil oppoetsen. Verder wil ik de zwarte strip in de bumpers vervangen. Deze is geheel vergaan en gescheurd. Het vernieuwen van dit soort kleine optische dingetjes maakt dat je auto er zo veel nieuwer uitziet!
A happy BaliBennie
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Welaan, zo heb je geen BX en zo heb je er twee! Beetje rigoreus wel, maar toch gefeliciteerd. Een palmares is best een leuke uitvoering en je ziet ze niet zo heel veel meer, maar je superdeluxe 14TGE is zo mogelijk nog zeldzamer. “Kale” 1400’s zijn er zat, aangeklede zijn vaak zelf zo gebouwd door de eigenaar. Ook op die auto zou ik zuinig zijn als ik jou was. Maar dan moet je natuurlijk wel de mogelijkheid hebben.
Iig veel plezier van je “nieuwe” BX gewenst!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2866.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gefeliciteerd! Stond deze op marktplaats? Heb ik nog aan zitten denken. Heeft deze nou het 150 blokje nog of zit daar al een modernere in?
My other car is a broomstick.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1259.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
De achterlichten hebben wel vaker last van slechte massa. Inderdaad even een extra massadraad maken en je bent van je kerstboom verlost
Ik vind het sportief dat je zonder zeuren en zeiken gewoon weer een BX koopt nadat de vorige je al na 12 dagen laat staan. Chapeau!
Misschien is het een idee om nu de TGE van een verse koppeling te laten voorzien. Kan je ondertussen met de Palmares naar je werk, en als de TGE klaar is verkoop je de Palmares weer. Dat zou nu dus budget-neutraal moeten kunnen, zeker nu je de tijd hebt om een goedkope beun of enthousiaste forum-member te vinden!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6800.jpg)
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Deze week had ik mijn achterband kapot. Bandbreuk dus het hobbelde allemaal. Ik ga dus even naar de Kwik Fit (jaja geweldige garage, maar het ging alleen maar om bandjes) om te vragen of ze ook bandjes hadden voor mijn Bixje.
Pakt die monteur mijn Bixje van de parkeerplaats en draait zo achteruit tegen een geparkeerde auto aan! Hij zei dat ie last had van laagstaande zon en die auto had daar nooit mogen staan.
Nou heb ik het geluk dat BX-en goed en stevig zijn gebouwd dus bij mij is alleen het glas van de achterlichtunit kapot. Er zit een rond gat ter grootte van een rijksdaalder in het glas van de mistachterlicht. De andere auto had de plastic bumper volledig aan gort.
Nu gaat Kwik Fit mij natuurlijk gratis aan een nieuwe achterlichtunit helpen. Alleen hebben ze die nog niet gevonden. Jullie weten vast wel waar gezocht moet worden. Aangezien Kwik Fit betaald heb ik ook liever een splinternieuwe unit. Als dit niet meer voorhanden is desnoods een gebruikte.
Mijn BX is van bouwjaar 1988 en heeft dus een andere stekkeraansluiting dan nieuwere BX-en. Dat heb ik al direct doorgegeven aan de Kwik Fit-chef. Hij heeft heldere achterlichtglazen (dus geen smoke).
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Vraag gewoon geld, en koop gewoon een 2de handse. Ben je het goedkoopste uit (lees hou je geld over)
Verder is een palma een mooie uitvoering
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6800.jpg)
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Wat is een gangbare prijs voor zo’n achterlichtunit? Ik vraag natuurlijk wel de nieuwprijs!
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
Ze zijn nog nieuw leverbaar bij de dealer.
104 en 140 euro. (links en rechts)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb geloof ik nog een setje heldere achterlichten van een ‘86er liggen, of ja, eigenlijk weet ik dat praktisch zeker.
Andere vraag, waar woon je? Want een koppeling vervangen is niet zo veel werk en ook niet zo duur. Zelfs niet bij de 150 motor.
Als je de tijd en ruimte hebt om de tge een tijdje te laten staan wil ik je daar best mee helpen, dan blijft die zeldzaamheid ook op de weg, al zou je hem verkopen, de sloopwaarde is met geluk 5 tientjes, de investering zo’n 150 euro maar vijzelt de waarde wel weer flink op. Overigens is zo’n Palmares een lief ding!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Wat gaaf dat je een nieuwe bx hebt gekocht. Een palmares is een uitmuntend leuk wagentje. Succes ermee en doe er zuinig mee.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6800.jpg)
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Ik ben zaterdag voor mijn andere hobby ‘even’ naar Hamburg geweest voor een Duitse meeting van Eurobilltracker. ‘s Ochtends om 8 uur vertrokken en zondagochtend om 5 uur weer thuis…..
Vanuit Almelo was dit enkele reis al 331 km volgens mijn TomTom en ik moest dus ook weer terug. Omdat ik een collegatracker bij me in de auto had die ook weer naar huis wilde (in Leiden) moest ik echter deze beste man op de nachttrein zetten in Utrecht. Dat was dus heen en weer nog ongeveer 250 km extra. In totaal heeft mn BXje dus 1019km gereden zaterdag. Natuurlijk had ik voordien nog even de auto nagekeken en de vloeistoffen bijgevuld. De BX heeft zich dan ook prima gedragen.
Het enige minpuntje van de reis was dat het slot van tankdeksel uit elkaar is gevallen bij een tankstation op de terugweg. Gelukkig had ik hem al open en daarna even de sleutel uit het slot gehaald omdat ik snel iets uit de (afgesloten) kofferbak moest halen. Na het tanken de sleutel weer in het tankslot gedaan en toen ik de tankklep wilde sluiten draaide de sleutel zoals normaal maar vergrendelde het klepje niet meer. Verbouwereerd opende ik het klepje dus weer en ik had ineens de dop in handen die moet meedraaien op de vulopening en daarmee vergrendeld. Of er meer onderdelen weggevallen zijn kon ik niet zien in het donker. Nu heb ik voor dit soort gevallen altijd noodmaterialen bij me zoals tie-wraps en ducttape. Met het laatste heb ik dus mijn openstaande klepje vergrendeld zodat ik met een gesloten vulopening en zonder klepperend klepje huiswaarts kon rijden.
Maar ja, nu moet natuurlijk wel dit klepje gerepareerd worden. Het slot werkt op zich gewoon en dat wil ik ook behouden want het is met dezelfde sleutel te openen als waarmee ik de deuren open en starten kan. Is dit eenvoudig te repareren met een tankdeksel wat ik ergens van een sloop haal of is het veel priegelwerk en kan ik beter even langs een specialist zoals Pasman in Gramsbergen/Hardenberg of Citron in Almelo voor een snelle maar professionele fix?
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6800.jpg)
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Gisteren kwam mijn BXje niet meer omhoog toen ik wilde vertrekken. Even LHM-oliepeil gecheckt en inderdaad stond die zwaar beneden peil ondanks dat ik hem vorige week nog had bijgevuld. Dus opnieuw bijvullen en nog steeds bleef de auto plat op de buik liggen.
Daarop heb ik extra LHM gehaald en meer bijgevuld. Daarbij ook de ontluchtingsschroef op de LHM-pomp open en dichtgedraaid en na enige minuten kwam er weer leven in het systeem. Ja hoor hij deed het weer!
Totdat mijn oog viel op een rivier van groene vloeistof dat achter mijn linkervoorwiel vandaan kwam…. Ik had dus een groot lek in het systeem. Omdat mijn kennis en sleutelervaring miniem zijn ben ik daarop direct in de auto gestapt die op dat moment nog op hoogte was (maar snel leegliep) en naar een onafhankelijke garage gereden waar ik ook net (per fiets) extra LHM had gekocht. Ik vroeg of ze naar de lekkage wilde kijken en dat deden ze toch maar liever niet. Dus zat er niks anders op dan naar de Citroën-dealer te rijden voor inspectie en vervanging van waarschijnlijk een leiding.
Na korte tijd kwam de monteur terug met het nieuws dat niet de retourleiding geknapt was maar dat de voorste veercilinder kapot was. De LHM stroomde langs de cilinderstang eruit. Niet te repareren zegt men.
Men vroeg mij of ze het onderdeel moesten bestellen voor mij. Quanta costa vroeg ik…..... Men vertelde mij dat dit onderdeel € 670,—kostte en inclusief montage en bijvullen zou ik rond de € 800,—kwijt zijn.
Nou is mijn BX me wel dierbaar maar zo’n rekening is toch wel iets te veel van het goede. Ik heb hun verteld dat ik na het weekend mijn beslissing aan hen laat weten.
Na een paar telefoontjes kwam ik bij Citron in Almelo terecht die mij aanbood de complete veerpoot te wisselen voor € 100,—, €50,—voor het onderdeel en € 50,—voor het monteren. Kijk dat klinkt al een stuk vriendelijker. Ik ga hier denk ik wel op in.
Nu het volgende probleem…...
De auto staat namelijk in Emmen en hij moet naar Almelo. De auto is niet rijdbaar. De LHM stroomt er letterlijk uit en als die op is zit ik ook nog eens zonder remmen.
Ik ben geen lid van de wegenwacht en Citron heeft geen auto-ambulance. Is er iemand in de buurt die mij tegen vergoeding de auto naar Almelo kan brengen?
Ik zit ook te denken om snel lid te worden van de ANWB Wegenwacht en dan maandag de wegenwacht te laten komen en dan repatriëring naar Citron te vragen. Maar na lezen van de voorwaarden van de ANWB lees ik dat volledige pechhulp pas 9 dagen na aanmelding wordt gegeven. Ook geen optie dus om de auto snel over te brengen.
Overigens had ik ook nog geen enkele reactie gehad op mijn tankklepprobleempje van vorig weekend. Ik neem aan dat ik voorlopig een ander tankklepje erin moet zetten die ik van de sloop haal of van een sloper bij Citron.
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6800.jpg)
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007
- BX 14 Injection U9
Zooo hij is weer gerepareerd
Er zit nu een andere veerpoot onder en ook gelijk maar nieuwe remblokjes want die waren ook op.
Het transport van de Palmares was lastig te regelen. Eerst iemand laten komen die ik via Marktplaats had gevonden maar die kwam met een hoge platte kar en oprijplaten. Als trekauto een bestelbusje die werd gestart zonder sleutels maar met draden doorverbonden, de chauffeur had een Oosteuropees uiterlijk. Die heb ik maar weer weggestuurd. De BX kon overigens ook nooit zonder schade op die kar worden gezet en als ie te hard door een bocht zou scheuren was er kans dat de auto er zo vanaf schoof…
Uiteindelijk via internet iemand anders gevonden waar ik zeer tevreden over ben. Een man met een echte auto-ambulance in prima staat die kiepen kon en zodoende ook gemakkelijk mijn BX-je kon vervoeren. De beste man had een sterke Mercedes als trekauto en ze konden me direct helpen. Mocht iemand nog een auto-ambulance zoeken in de regio Zuid-Groningen/Oost-Drenthe/Twente kunnen ze contact met me opnemen en kan ik hun nummer geven. Ook de prijs was zeer vriendelijk te noemen.
Nu heeft mijn Palmares dus een andere veerpoot gekregen van een donorauto. Ook zijn er de nodige versleten slangetjes vervangen. De auto komt weer omhoog en rijdt dus weer. Alleen nog niet perfect….
Hij lekt nergens LHM voor zover ik kan zien maar de auto zakt steeds weer in aan de voorkant. Sinds de reparatie is het LHM-niveau goed. De LHM-pomp is nu dus steeds bezig om de auto op hoogte te houden. Ik moet dus weer terug naar de garage om dat na te laten kijken. Alleen is die beste man nu net op vakantie tot Pinksteren. Is er in de tussentijd nog iets wat ik zelf kan checken?
Ohja het tankklepprobleem is inmiddels ook opgelost. Er bleek een splitpen uit het tankslot te zijn gevallen waardoor de vergrendeldop eraf gevallen was.
Volg je eurobiljetten op hun weg door Europa
Mijn auto’s:
BX 14 Injection U9 (1989) XS-37-XK
Ex: BX 14 E Palmarès (1989) TX-75-KD
Ex: BX 14 TGE Injection (1991) DF-GN-82 kaputt
Ex: BX 19 TRD (1992) VRJ-939
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_13675.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Hee, grappig…
Bent u de eigenaar van de Palmaras die in Emmen rondrijdt?
We zijn elkaar wel is tegengekomen! 1 keer langs de Albert Heijn en bij een tankstation in Emlichheim (DL)
Ik rijd in een spierwitte Citroën AX Plaisir!
Kan dat kloppen?
Heb ooit is een foto gemaakt bij de ontmoeting in Duitsland maar deze is te erg bewogen, kan van het kenteken niets maken om te checken of het echt dezelfde is.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd met de reparatie! Spannende tijden zijn het geweest kennelijk
Over het continu regelen van het systeem, het kan zijn dat je voorraadbol versleten is, dat kun je redelijk eenvoudig controleren door de auto te starten en even te laten lopen totdat hij netjes op rijhoogte is, dan de motor afzetten en de auto in de laagste stand zetten. Nu de ontlastschroef losdraaien (sleuteltje 12) bij de voorraadbol een kwartslag losdraaien, je moet dan een duidelijke sis horen, dat is het geluid van het ontlasten van de voorraadbol, hoor je niets of een laf sisje dan is die plat en mot er een nieuwe op. Maarrem, ben je al lid van de BX club? het magazijn zit in Noordwolde (nog redelijk te doen vanaf Emmen) en daar kun je voor veel onderdelen terecht en uiteraard ook nieuwe veerbollen (verzenden mogelijk).
Tevens heb je recht op een goedkoper verzekeringstarief bij Emerpark dus de 25 euro die het lidmaatschap op jaarbasis kost heb je rap genoeg terugverdiend.
En verder vind ik dat je goed bezig bent! er zijn er genoeg voor minder fijngeknepen, houd haar in ere!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX