Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ah oke, dan weet ik dat het bij mij óf bij de meters fout zat, óf in de motor .
Bedankt voor dit offtopic intermezzo. Weer terug naar de bruine BX .
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Toch nog ff off topic. Maar is je olie temp niet wat hoog. Ik heb eigenlijk bij al mijn 16v’s en de gti een olietemperatuur van 70 graden. KVS heb ik hetzelfde. Na het degelijke trapwerk is de temp natuurlijk hoger en dan loopt de olie temperatuur pas richting de 90 graden.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb dat al vaker gelezen over de temperatuur van 16v’s. Volgens mij zit dat gewoon goed.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En een 1400 maakt doorlopend meer toeren, en het blok is kleiner. Krijg je vanzelf een hogere temperatuur.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Besje is weer ge-upgraded.
Sinds dinsdag zitten er elektrische ruiten in (aan de voorzijde) en centrale vergrendeling. Vandaag heb ik de klus verder afgewerkt (draadboom vastzetten in de portieren, deurpanelen weer terughangen en meer van dat werk) Al met al ben ik er bijna twee dagen mee zoet geweest. Gelukkig werkt alles naar behoren.
Terwijl ik met die handel bezig was heb ik ook alvast de voorportierruiten van de GT erin gezet. Dat brons staat he-le-maal super bij het bruin van Besje. Helaas lukte het me niet om de achterportierruiten eruit te krijgen, ook doordat ik te weinig tijd had. Als er iemand is die weet wat de truc is, dan hoor ik het graag
Fotoos volgen nog.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mooi werk.
De achterruitjes loshalen is wel een klusje inderdaad, dat heb ik bij mijn BXen ook wel eens moeten doen.
Je moet voorzichtig met een plat schroevendraaiertje de rand aan de buitenkant loswrikken en dan kun je de ruit er zo uitpakken maar het zit verrot vast allemaal.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Waarvan akte
1 driehoekruitje zit er nu in. Bij het uithalen van het originele blanke glas, had die bedacht dat ie wel uit elkaar kon spatten. Gelukkig bleef het bronzen ruitje wel heel, maar ik weet nu al dat ik voor de andere kant een nieuwe ga bestellen (ja, die zijn er nog! )
Hoe-dan-ook, brons op bruin staat echt he-le-maal super!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het demonteren en monteren kan makkelijker. Spuit het rubber in met een klodder kruipolie die overal tussen loopt, ook tussen het raam en het rubber. Nu kan je het rubber er voorzichtig tussenuit trekken en kan je het ruitje er vrij makkelijk uitpakken.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tijd voor fotooo`s
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Besje liet me gisteren schrikken met een enorm kabaal uit de motorruimte.
Nader luisteren leerde dat de lagers van de dynamo het begeven hadden. Meten met lopende motor leverde een accuspanning van 11,8 volt op
Vandaag dus maar weer een andere dynamo gemonteerd. Daarmee zijn ook alle probelemen weer verholpen. En de ECU is weer gereset. Het kan aan mij liggen, maar ze loopt nu nog mooier dan ze al deed!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
*uche uche*
Haha, het is nog nog , het Besje topic
Ja leuk, maar waarom schop je het dan omhoog?
Nou, sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een heuse BX Deau… eh, Charleville!
Omdat ook dit weer een basis BX is met slechts enige kleine luxe zaken valt deze dame in de categorie Besje, om precies te zijn Besje 2.0 en a.k.a. “Charlie”
Hoe kwam dat nou weer?
Dat zal ik je vertellen!
Via-via werd ik benaderd door de vorige eigenaar van Charlie, meneer D.W. uit Rotterdam. Hij liet me weten dat hij ging stoppen met autorijden vanwege zijn leeftijd, maar wilde niet dat de auto gesloopt zou worden. Of ik er iets mee kon. Nou, eens kijken kon natuurlijk nooit kwaad. Dus een afspraak gemaakt (waar nog een en ander tussen kwam, maar hetgeen toch goed kwam) en naar Rotterdam geknort.
Bij eerste aanblik werd ik wel een beetje droevig. De auto hoort grijs te zijn, maar is nu meer mosgroen (of beter, alg-groen. Gelukkig is het geen mos ), heeft een paar knapen van deuken en maakte in general een beetje een troosteloze indruk.
Niet zo gek: Voornoemde meneer reed nog zo’n 1000 kilometer per jaar met de auto en was niet bij machte om haar schoon te maken…
Goed, verder gekeken. Het onderhoud. En wát voor onderhoud!
Vanaf aanschaf in 1998 (!) door meneer D.W. (hij was de tweede eigenaar) zit alles erbij: de aanschafsnota, alle rekeningen van beurten, een ingevuld onderhoudsboekje… Trouw kreeg Charlie ieder jaar haar onderhoudsbeurt, en er werd niet bezuinigd. Zo zie je ze niet veel meer… Om maar wat te noemen: het blok is droog, de bollen zijn nog echt groen (maar moeten wel gevuld worden) en het oliepeil was correct, en dan ook nog met schone olie!
Nou goed, we willen wel een poging gaan wagen. Auto overgeschreven en vol goede moed naar de vaste APK boer. Om kort te zijn: behalve wat twijfels over de draagarmlagers achter (jawel, ze /—\ behoorlijk…) werd de auto, zonder AC, maar met een snelle fix voor de kachelventilator ( ) goedgekeurd!!
Er mankeert genoeg aan, ik ga niet zeggen dat het een smetteloze auto is. Maar een grondige schoonmaakbeurt, een andere kachel, wat lampjes voor het dashboard ( ) en nieuwe draagarmlagers maken het al een heel andere verschijning. Voor het mooie zou er dan nog een ander portier in moeten komen, moet de A-stijl linksboven en de Dorpel bij het bestuurders-portier roestvrij gemaakt worden en alle massa-punten nog eens extra nalopen, en , last but not least: er moet gereden worden met deze auto, want het vele stilstaan heeft haar geen goed gedaan.
Nou, tot zover de kennismaking met Charlie, en, voor meneer W., de update van hoe het met de auto is.
Foto’s komen, zowel van hoe ze er nu bij staat, als straks, als ze schoon en tenminste toonbaar is. Daar heb ik vandaag nog geen tijd voor gehad.
Tot slot: meneer W., hartelijk dank voor het gunnen! Ik hoop dat Charleville nog lang over de wegen mag zoeven
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Hij’s leuk
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Huh, weer eentje!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?