12 van de 18
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

Hilko’s Besje 2.0: Charlie!
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 juli 2009 08:00 PM
  [ # 166 ]

Ah oke, dan weet ik dat het bij mij óf bij de meters fout zat, óf in de motor Smile.

Bedankt voor dit offtopic intermezzo. Weer terug naar de bruine BX Smile.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 01 augustus 2009 01:29 AM
  [ # 168 ]

Toch nog ff off topic. Maar is je olie temp niet wat hoog. Ik heb eigenlijk bij al mijn 16v’s en de gti een olietemperatuur van 70 graden. KVS heb ik hetzelfde. Na het degelijke trapwerk is de temp natuurlijk hoger en dan loopt de olie temperatuur pas richting de 90 graden.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 augustus 2009 04:24 AM
  [ # 169 ]

Ik heb dat al vaker gelezen over de temperatuur van 16v’s. Volgens mij zit dat gewoon goed.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 01 augustus 2009 03:00 PM
  [ # 170 ]

En een 1400 maakt doorlopend meer toeren, en het blok is kleiner. Krijg je vanzelf een hogere temperatuur.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 16 augustus 2009 06:13 PM
  [ # 171 ]

Besje is weer ge-upgraded.
Sinds dinsdag zitten er elektrische ruiten in (aan de voorzijde) en centrale vergrendeling. Vandaag heb ik de klus verder afgewerkt (draadboom vastzetten in de portieren, deurpanelen weer terughangen en meer van dat werk) Al met al ben ik er bijna twee dagen mee zoet geweest. Gelukkig werkt alles naar behoren.

Terwijl ik met die handel bezig was heb ik ook alvast de voorportierruiten van de GT erin gezet. Dat brons staat he-le-maal super bij het bruin van Besje. Helaas lukte het me niet om de achterportierruiten eruit te krijgen, ook doordat ik te weinig tijd had. Als er iemand is die weet wat de truc is, dan hoor ik het graag Wink

Fotoos volgen nog.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 17 augustus 2009 04:00 AM
  [ # 172 ]

Mooi werk.
De achterruitjes loshalen is wel een klusje inderdaad, dat heb ik bij mijn BXen ook wel eens moeten doen.
Je moet voorzichtig met een plat schroevendraaiertje de rand aan de buitenkant loswrikken en dan kun je de ruit er zo uitpakken maar het zit verrot vast allemaal.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 17 augustus 2009 08:06 PM
  [ # 173 ]

Waarvan akte Laughing
1 driehoekruitje zit er nu in. Bij het uithalen van het originele blanke glas, had die bedacht dat ie wel uit elkaar kon spatten. Gelukkig bleef het bronzen ruitje wel heel, maar ik weet nu al dat ik voor de andere kant een nieuwe ga bestellen (ja, die zijn er nog! Shocked )

Hoe-dan-ook, brons op bruin staat echt he-le-maal super!! Cool

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 17 augustus 2009 09:26 PM
  [ # 174 ]

Het demonteren en monteren kan makkelijker. Spuit het rubber in met een klodder kruipolie die overal tussen loopt, ook tussen het raam en het rubber. Nu kan je het rubber er voorzichtig tussenuit trekken en kan je het ruitje er vrij makkelijk uitpakken.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 augustus 2009 11:38 PM
  [ # 175 ]

tijd voor fotooo`s

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 04 september 2009 07:20 PM
  [ # 176 ]

Besje liet me gisteren schrikken met een enorm kabaal uit de motorruimte.
Nader luisteren leerde dat de lagers van de dynamo het begeven hadden. Meten met lopende motor leverde een accuspanning van 11,8 volt op Shocked

Vandaag dus maar weer een andere dynamo gemonteerd. Daarmee zijn ook alle probelemen weer verholpen. En de ECU is weer gereset. Het kan aan mij liggen, maar ze loopt nu nog mooier dan ze al deed! Cool

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 04 juni 2012 08:18 PM
  [ # 177 ]

clean

*uche uche*

Haha, het is nog nog , het Besje topic Cool

Ja leuk, maar waarom schop je het dan omhoog?

Nou, sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een heuse BX Deau… eh, Charleville!
Omdat ook dit weer een basis BX is met slechts enige kleine luxe zaken valt deze dame in de categorie Besje, om precies te zijn Besje 2.0 en a.k.a. “Charlie” Very Happy

Hoe kwam dat nou weer?
Dat zal ik je vertellen!

Via-via werd ik benaderd door de vorige eigenaar van Charlie, meneer D.W. uit Rotterdam. Hij liet me weten dat hij ging stoppen met autorijden vanwege zijn leeftijd, maar wilde niet dat de auto gesloopt zou worden. Of ik er iets mee kon. Nou, eens kijken kon natuurlijk nooit kwaad. Dus een afspraak gemaakt (waar nog een en ander tussen kwam, maar hetgeen toch goed kwam) en naar Rotterdam geknort.

Bij eerste aanblik werd ik wel een beetje droevig. De auto hoort grijs te zijn, maar is nu meer mosgroen (of beter, alg-groen. Gelukkig is het geen mos Laughing ), heeft een paar knapen van deuken en maakte in general een beetje een troosteloze indruk.
Niet zo gek: Voornoemde meneer reed nog zo’n 1000 kilometer per jaar met de auto en was niet bij machte om haar schoon te maken…

Goed, verder gekeken. Het onderhoud. En wát voor onderhoud! Shocked
Vanaf aanschaf in 1998 (!) door meneer D.W. (hij was de tweede eigenaar) zit alles erbij: de aanschafsnota, alle rekeningen van beurten, een ingevuld onderhoudsboekje… Trouw kreeg Charlie ieder jaar haar onderhoudsbeurt, en er werd niet bezuinigd. Zo zie je ze niet veel meer… Om maar wat te noemen: het blok is droog, de bollen zijn nog echt groen (maar moeten wel gevuld worden) en het oliepeil was correct, en dan ook nog met schone olie!

Nou goed, we willen wel een poging gaan wagen. Auto overgeschreven en vol goede moed naar de vaste APK boer. Om kort te zijn: behalve wat twijfels over de draagarmlagers achter (jawel, ze /—\ behoorlijk…) werd de auto, zonder AC, maar met een snelle fix voor de kachelventilator ( Wink ) goedgekeurd!! gooi

Er mankeert genoeg aan, ik ga niet zeggen dat het een smetteloze auto is. Maar een grondige schoonmaakbeurt, een andere kachel, wat lampjes voor het dashboard ( Cool ) en nieuwe draagarmlagers maken het al een heel andere verschijning. Voor het mooie zou er dan nog een ander portier in moeten komen, moet de A-stijl linksboven en de Dorpel bij het bestuurders-portier roestvrij gemaakt worden en alle massa-punten nog eens extra nalopen, en , last but not least: er moet gereden worden met deze auto, want het vele stilstaan heeft haar geen goed gedaan.

Nou, tot zover de kennismaking met Charlie, en, voor meneer W., de update van hoe het met de auto is.
Foto’s komen, zowel van hoe ze er nu bij staat, als straks, als ze schoon en tenminste toonbaar is. Daar heb ik vandaag nog geen tijd voor gehad.

Tot slot: meneer W., hartelijk dank voor het gunnen! Ik hoop dat Charleville nog lang over de wegen mag zoeven doei

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 04 juni 2012 09:06 PM
  [ # 179 ]

Hij’s leuk bravo

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 juni 2012 09:15 PM
  [ # 180 ]
Profiel  

12 van de 18
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook