1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Wat was je mooist/leukste/grappigste…(enz)...auto ooit ?
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 09 augustus 2005 11:53 PM

Om het *wat was je eerste auto-draadje* niet te vervuilen met offtopic bijdrages…open ik deze maar even :

Vertel hier wat je lievelings-auto was (of nog is)....welk merk, type, B.J., enz.
Het hoeft dus echt niet speciaal Citroën te zijn. Smile 

Tevens de vraag of je huidige auto nu zoveel voordelen heeft t.o.v. je oude auto…..of juist weer nadelen. (wegligging, stoelen, opbergruimte…enz..enz.)

Plaats rustig foto’s van je lievelings-auto….maar gaarne zo min mogelijk z.g. *Fotobucket’s* die een pagina zeer langzaam kunnen maken.

Ik start met 2 auto’s waar ik zeer fijne herinneringen aan heb gehad en waar ik soms nog met Weemoed aan terugdenk.

Op de 1é plaats : de SIMCA 1308/9 & 1510 :

Vooral de 1510 SX met Cruisecontrol en boordcomputer was een heerlijke reisauto.

Meer foto’s : http://perso.wanadoo.fr/talbot.fr.st/talbot1510.html

En op de 2’e plaats (uiteraard Wink ) de BX…in het bijzonder de Tzd-turbo :

Op de 3é en 4’e plaats komen de Renault 16 en de R-6.

Een warm plekje in mijn hart heeft nog steeds de 2CV…...in zijn simpele eenvoud…..en zo makkelijk om er zelf aan te *rotzooien*  Wink

P.S.
Ik heb meer Simca’s gehad dan BX’en ooit….types waren de 1301-1501 (Special) de 1100….en de Horizon (zowel benzine als diesel). Cool

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 10 augustus 2005 01:30 AM
  [ # 1 ]

Tja, erg lang hoefde ik niet na te denken, Bram. Op de 1e plaats toch de Godin die ik 10 jaar de mijne mocht noemen: de ‘72 DSpécial.

Praktisch? Nee, niet altijd, zeker als je al een paar hatchbacks zoals GSA, Visa en BX gehad hebt. Geweldig rijden? Ja. Hoge onderhoudskosten gehad? Nee. Rij- en zitcomfort? Geweldig. Genoten? Ja, elke dag.
Op de 2e plek toch (sentiment) de GSA die ik nieuw kocht in 1982:

Niet de mijne, maar wel identiek.
Alleen een beetje een maandagmorgenexemplaar: lekkages (water naar binnen) en voortdurende trubbels met de startmotor zorgden dat-ie na 2 jaar werd ingeruild.
Op de 3e plek -ondanks de prima Xantia die ik nu heb- de BX. Dat geldt zowel voor de Leader die ik nieuw kocht in ‘86 als voor de ‘93 Deauville die ik nu heb. Vlot genoeg, ruim, zuinig, praktisch, prima veercomfort en veeeeel auto voor je goeie geld:

Het zijn dus toch allemaal Citroëns geworden Cool

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 10 augustus 2005 02:24 AM
  [ # 2 ]
Bassman schreef:

Het zijn dus toch allemaal Citroëns geworden Cool

Ik schaam me diep, Hans Wink

(maar het is, op een paar hele korte overstapjes….in die 37 jaar voor 95 % Franse auto’s geweest) Cool

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 10 augustus 2005 02:27 AM
  [ # 3 ]

Bram, drie keer raden!

jij weet het!!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 10 augustus 2005 02:37 AM
  [ # 4 ]

Voor mij is dat m’n Eend. M’n enige auto tot nu toe. Alleen jammer dat hij vrij vaak ‘plotseling’ schade heeft aan bijvoorbeeld de voorwielophanging of het chassis Rolling Eyes  Laughing

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 augustus 2005 02:39 AM
  [ # 5 ]

De eend van mijn zus was de tweede….
leuk wit ding….
jaar ongebruikt voor de deur gestaan…ROT

Jammer

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 10 augustus 2005 02:49 AM
  [ # 6 ]

Geld de meest foute auto ook ?

2 nominaties

Fiat Uno en Volvo Amazone Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 10 augustus 2005 02:51 AM
  [ # 7 ]

:kotsen MULTIPLA
De auto met de meeste leuke verhalen was de
datsun 120af2 uit 79
wat een crosshok was dat zeg..

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 10 augustus 2005 02:55 AM
  [ # 8 ]
René van Maren schreef:

:kotsen MULTIPLA
De auto met de meeste leuke verhalen was de
datsun 120af2 uit 79
wat een crosshok was dat zeg..

multipla was ws een rendering fout in hun 3d programma Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 10 augustus 2005 02:57 AM
  [ # 9 ]

Ja, die vetrollen…

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 10 augustus 2005 03:10 AM
  [ # 10 ]

Ik denk nog altijd met weemoed terug aan mijn 2cv. En altijd als ik zo’n 2 cilinderboxertje hoor snorren wil ik in een eend rijden. Ook aan mijn dafje 55 denk ik graag terug,hoewel ik altijd ellende met dat ding had. Maar wel mee naar Beieren op vakantie met dat ding. En vering had ie amper…goed wat een stug wagentje was dat. Vrienden lachen me nu nog uit dat ik ooit zon ding had Wink Tja en dan natuurlijk mijn eerste auto… de GSa x1,is net zoiets als je eerste vriendinnetje,zoiets vergeet je niet meer Rolling Eyes

De auto waarin ik nu rontuf is zondermeer een van de meest luxe die ik ooit gehad heb. De GTi automaat vind ik erg bijzonder rijden vanwege de combi van luxe,comfort en power . Wat ie me ook nog mag gaan kosten aan onderhoud (tot nu toe viel het reuze mee)dit is absoluut een wagen waaraan ik positieve herinneringen zal overhouden.

En dat je altijd iets te dromen moet overhouden bewees mijn Saab 900i coupé Automaat. Hartstikke fijne en mooie wagen,maar voor mij (in die periode)onbetaalbaar. Wegenbelasting,verzekering,verbruik en onderhoud,alles was duur aan die auto. Met pijn in mijn hart verkocht. In de toekomst wil ik die andere jongensdroom wel verwezelijkt zien (een type 1 CX of een ID/DS) maar dan niet als dagelijkse auto en als ik er genoeg euro’s voor heb.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 10 augustus 2005 12:15 PM
  [ # 11 ]

Daar kan maar 1 antwoord op mogelijk zijn. Mijn mooie donkerblauwe Citroën DS 2.0 Hydaulique uit 1969 natuurlijk die ik helaas heb moeten verkopen

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 10 augustus 2005 12:23 PM
  [ # 12 ]

Leukste auto: BX
Fijnste auto: Xantia
Leukste auto om mee te sturen en rijden: ZX

Verrek, allemaal citroëns

Laughing

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 10 augustus 2005 03:35 PM
  [ # 13 ]

de leukste:
gs athena halfautomaat, 3 versnellingen.
grootste nadeel: de achteruit zat op de plaats van de eerste versnelling. bij snel opschakelen wilde de auto nog wel eens in zijn achteruit floepen. had je net iemand zoek gereden (gecombineerde 1-2 versnelling, dus in één keer door naar de 60, worden golfrijders heel zenuwachtig van), hoorde je een hoop gegier en sloeg de motor af. de eerste keer denk je dat het afgelopen is met de bak, maar na een minuutje startte ie weer en ging het verder.
ook leuk:
saab 99 in roestbruin, mèt echte roest.
voorrang krijg je niet, voorrang neem je. zag er uit als een kruising tussen een boot en een tank, en bleek ook zo te werken op een fiat panda. ik heb nog een hoop moeite gehad om de agent er van te overtuigen dat ik echt niet te hard reed, maar iets meer gewicht in de schaal legde en panda’s (en de voorbuurman ook), daar niet van terug hebben.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 augustus 2005 05:53 PM
  [ # 14 ]

De mooiste: mijn allereerste, een Ford Capri 2.0 GL V6 automatic. Donkergroen metallic, met zwart vinyl dak en originele Capri S velgen, verder geen spoilerzooi. Wat was dat ding prachtig!! Helaas na 7 weken in de fik gevolgen, heb er nog altijd een trauma van….  Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

De lekkerste: de BX 19 GTI die ik hiervoor had. Zilvergrijs met schuifkanteldak, 125 PK en zo’n 170 NM. Yep, de vuile en stiekum razensnelle versie, compleet met al die geile metertjes in de dash!  :6

De leukste: de Citroen Visa Special. Dat lelijke-eenden geluid in combinatie met dat waanzinnige satellietendashboard, met blauw interieur… zo jammer dat dit exemplaar al op haar einde liep toen ik haar kocht. Heeft uiteindelijk toch nog 130.000 zware km’s op de teller gekregen.

De grappigste: de Suzuki Carry Mk1 die ik na mijn eerste Capri voor 75 guldens had gekocht. Kwam zomaar door de APK, fungeerde half als campeerbusje en lastdier, heeft ook een keer een complete podium te verstouwen gehad, en was toen ook zeer handig bij de diverse krantenwijken die ik toen nog liep: brommertje achterin met stapel kranten en gaan met die banaan!! Helaas was de koppakking niet echt bestand tegen mijn toendertijd nogal stevige (ahum…) rijstijl.  Surprisedops:  De pret was daarom na 4 maanden wel over. Wel veel lol mee gehad.

De zuinigste: dat kan alleen maar mijn huidige knalrode BX TZD Turbo zijn. Je moet er wel je best voor doen, maar een verbruik van beter dan 1: 20 is me al een aantal keren gelukt!  Very Happy

En tot slot, de betrouwbaarste: hier strijden de BX TZD Turbo en de Ford Fiesta’s Mk1 die ik heb gehad om de hoofdprijs. Uiteindelijk een nipte winst voor de laatste Fiesta, omdat die naast een zeer hoge mate van betrouwbaarheid ook nog eens verbluffend goedkoop in onderhoud was!!

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 11 augustus 2005 12:34 AM
  [ # 15 ]

Zonder m’n vorige BX’en en huidige Xantia tekort te doen, is dat toch de Visa.

We hadden vroeger thuis een Visa Club (met 2-cilinder en satellietdashboard). Gekocht toen ikzelf 7 jaar was, toen ik m’n rijbewijs haalde deed ‘ie nog steeds dienst, dus daar heb ik ook de nodige km’s mee gemaakt. Geweldige auto. Daarom heb ik kortgeleden zelf een vergelijkbare Visa gekocht, iets eenvoudiger uitvoering (Spécial) maar met dat lekkere motortje en het satellietdashboard (zwart/bruin).

winnetou schreef:

De leukste: de Citroen Visa Special. Dat lelijke-eenden geluid in combinatie met dat waanzinnige satellietendashboard, met blauw interieur… zo jammer dat dit exemplaar al op haar einde liep toen ik haar kocht. Heeft uiteindelijk toch nog 130.000 zware km’s op de teller gekregen.

Helemaal mee eens. De mijne staat er nog redelijk bij met 123.000 km op de teller, moet nog wel enigszins worden opgekalefaterd.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook