Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
In 2 weken Frankrijk precies 1 DS (en 2 TA’s en hoop eenden en Mehari’s en een enkele Ami), een Franse nog wel. Ging te snel voor een foto.
Gisteren op de thuisreis nog 1 NL-se met het dak lekker open en een wat ouder stel er in. In de buurt van Antwerpen geloof ik:
Kenteken NS-??-?? (viezigheid-op-de-ruit)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Wij zijn de afgelopen 3 weken weggeweest met de ID naar de côte d’azur. En hebben uiteraart de nodige méhari’s en eendjes gespot. En toen kwam er tot onze verbazing ook nog een Ds voorbij. Het was een witte cabriolet met een rood lederen interieur. Een prachtige auto. En uiteraart geen Fransman maar een Duitser.
Later op de terugreis ook nog een franse DS gespot. Ditwas uiteindelijk de enige franse Ds die we zijn tegengekomen.
Het is overigens een geweldige ervaring om met je ID uit ‘58 in het zuiden van Frankrijk rond te rijden. toch zomaar rond de 3700km gereden in 3 weken tijd! En 0 problemen ondanks de 35 graden en stoplichten.[/url]
Gisteren 27-07-2009 ca. 09:00 uur bij het tankstation Roosteren op de A2 richting het zuiden. En ze gingen op vakantie ook.
http://picasaweb.google.nl/wobbel53/Citroen#5363457722155042642
Norbert (I) D. (Break) de machine
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Kees-Jan Smit schreef:Zojuist de Boeman, mevrouw Boeman en de Boemannetjes gespot op de A200 bij Haarlem in hun blauwe speer! Ze gingen te hard voor de camera…
Wie, ik, te hard rijden?
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Vanmiddag een brandweerrode Break op Belgische platen in Dokkum, rotonde bij het ziekenhuis.
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DSCeasar schreef:Brian schreef:In 2 weken Frankrijk precies 1 DS (en 2 TA’s en hoop eenden en Mehari’s en een enkele Ami), een Franse nog wel. Ging te snel voor een foto.
Gisteren op de thuisreis nog 1 NL-se met het dak lekker open en een wat ouder stel er in. In de buurt van Antwerpen geloof ik:
Kenteken NS-??-?? (viezigheid-op-de-ruit)
Is dat de NS-DJ-15 die ik enige weken geleden op de A9 spotte? Zie de vierde foto op deze pagina.
Lijkt er wel verdacht veel op, he
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Zojuist gespot in Veldhoven, de 56-TR-13, een BREAK 21 CONFORT met een dieselmotor in een zeer aparte kleurenstelling. Ik heb er helaas geen foto van.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
DSCeasar schreef:Is dit een originele kleur? Het is in ieder geval wel een “Nederlandse” auto: “Datum eerste afgifte Nederland: 03-01-1973”
Ja, dat is het mooie Beige Tholonet en dat is origineel geleverd op DS’sen van bouwjaar 1973 t/m 1975. De dakkleur zou hetzelfde moeten zijn óf in zwart vinyl uitgevoerd moeten zijn. Deze verkleurde wittige dakkleur is wel heel origineel want juist in Beige Tholonet schijnen de daken naar wit te verkleuren. Meer hierover op
Vers spotje uit Mijdrecht:
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gespot door mijn schoonpa bij de Mont Saint-Michel;
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Pas mal!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Afgelopen woensdag bij de handelaar in Kropswolde deze Dspecial uit 1975 gezien.
Bert
Citroen HY verzamelaar
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl
En toen ik afgelopen vrijdag in Delft een rondvaart deed zag ik deze DS23 Pallas uit 1973 staan. En die moest zeker op de foto.
Bert
Citroen HY verzamelaar
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl