Ik heb vandaag nieuwe remschijven gekocht voor aan de voorzijde van mijn BX. Aangezien de oude schijven op zich nog redelijk zijn dacht ik dat het miscshien wel aardig was als ik die achteraan kon monteren zodat de achterkant ook wat minder snel warm kan lopen.
Dus voorschijven aan de achterkant plaatsen.
Weet iemand of dit past? en is dit slim ?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: Remmerij vraag
metro2005 schreef:Ik heb vandaag nieuwe remschijven gekocht voor aan de voorzijde van mijn BX. Aangezien de oude schijven op zich nog redelijk zijn dacht ik dat het miscshien wel aardig was als ik die achteraan kon monteren zodat de achterkant ook wat minder snel warm kan lopen.
Dus voorschijven aan de achterkant plaatsen.
Weet iemand of dit past? en is dit slim ?
Nee, dit past geheel niet. Als je de moeite neemt om het achterwiel los te schroeven of een plaatje in een vraagbaak/haynes bekijkt kun je ook wel zien dat ze totaal anders zijn.
Re: Remmerij vraag
mpostma schreef:metro2005 schreef:Ik heb vandaag nieuwe remschijven gekocht voor aan de voorzijde van mijn BX. Aangezien de oude schijven op zich nog redelijk zijn dacht ik dat het miscshien wel aardig was als ik die achteraan kon monteren zodat de achterkant ook wat minder snel warm kan lopen.
Dus voorschijven aan de achterkant plaatsen.
Weet iemand of dit past? en is dit slim ?Nee, dit past geheel niet. Als je de moeite neemt om het achterwiel los te schroeven of een plaatje in een vraagbaak/haynes bekijkt kun je ook wel zien dat ze totaal anders zijn.
Okee, dus als ik de remkracht wil vergroten moet ik echt gaan denken aan xantia remmerij?
Nouja eerst maar eens zien hoe de auto remt met nieuwe remmetjes, de oude zijn nog redelijk maar echt super is het niet meer.
En klopt het dat er standaard brembo remmen onder een bx zitten??
Ik heb namelijk nu remschijven van brembo gekocht (schijnt speciaal voor de bx te zijn )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: Remmerij vraag
metro2005 schreef:mpostma schreef:metro2005 schreef:Ik heb vandaag nieuwe remschijven gekocht voor aan de voorzijde van mijn BX. Aangezien de oude schijven op zich nog redelijk zijn dacht ik dat het miscshien wel aardig was als ik die achteraan kon monteren zodat de achterkant ook wat minder snel warm kan lopen.
Dus voorschijven aan de achterkant plaatsen.
Weet iemand of dit past? en is dit slim ?Nee, dit past geheel niet. Als je de moeite neemt om het achterwiel los te schroeven of een plaatje in een vraagbaak/haynes bekijkt kun je ook wel zien dat ze totaal anders zijn.
Okee, dus als ik de remkracht wil vergroten moet ik echt gaan denken aan xantia remmerij?
Nouja eerst maar eens zien hoe de auto remt met nieuwe remmetjes, de oude zijn nog redelijk maar echt super is het niet meer.
En klopt het dat er standaard brembo remmen onder een bx zitten??
Ik heb namelijk nu remschijven van brembo gekocht (schijnt speciaal voor de bx te zijn )
Bendix volgens mij. Je hebt schijven van allerlei merken. Brembo, bendix, valeo, fremax, etc… etc..
Als je de remkracht wilt vergroten kun je met xantia klauwtjes een heel eind komen. Liefst rondom anders schiet de rembalans wat meer naar de voorkant door.
Betere remkracht was je natuurlijk al gewend van je vorige GTI die je toen van Marcel had gekocht. Eenmaal verwend wil je natuurlijk niet anders meer.
Re: Remmerij vraag
mpostma schreef:metro2005 schreef:mpostma schreef:metro2005 schreef:Ik heb vandaag nieuwe remschijven gekocht voor aan de voorzijde van mijn BX. Aangezien de oude schijven op zich nog redelijk zijn dacht ik dat het miscshien wel aardig was als ik die achteraan kon monteren zodat de achterkant ook wat minder snel warm kan lopen.
Dus voorschijven aan de achterkant plaatsen.
Weet iemand of dit past? en is dit slim ?Nee, dit past geheel niet. Als je de moeite neemt om het achterwiel los te schroeven of een plaatje in een vraagbaak/haynes bekijkt kun je ook wel zien dat ze totaal anders zijn.
Okee, dus als ik de remkracht wil vergroten moet ik echt gaan denken aan xantia remmerij?
Nouja eerst maar eens zien hoe de auto remt met nieuwe remmetjes, de oude zijn nog redelijk maar echt super is het niet meer.
En klopt het dat er standaard brembo remmen onder een bx zitten??
Ik heb namelijk nu remschijven van brembo gekocht (schijnt speciaal voor de bx te zijn )Bendix volgens mij. Je hebt schijven van allerlei merken. Brembo, bendix, valeo, fremax, etc… etc..
Als je de remkracht wilt vergroten kun je met xantia klauwtjes een heel eind komen. Liefst rondom anders schiet de rembalans wat meer naar de voorkant door.
Betere remkracht was je natuurlijk al gewend van je vorige GTI die je toen van Marcel had gekocht. Eenmaal verwend wil je natuurlijk niet anders meer.
Dat is het probleem he, je bent verwend ops:
Ik moet het pedaal best hard indrukken voor de auto echt flink begint te remmen, hij remt wel goed, maar het kan altijd beter
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Van de schijven weet ik het niet, maar de remklauwen worden standaard geleverd door Bendix.
voorremmen passen idd totaal niet achter en zouden ook veels te sterk zijn (je gaat 3x in de rondte als je in een bocht probeert af te remmen)
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
remmerij bx???
de remdruk is gekoppeld aan de veer druk dus meer gewicht achter is meer remdruk. maar waarom meer remdruk???
er zijn bijna geen auto’s op deze planeet te vinden die zo super remmen als een hydropneumatisch geveerde Citroen…..................eh dus niet de C5
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN