Vraagje over de voorstoelen (serie 2)
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7588

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 augustus 2009 12:44 AM

Ik heb twee vragen over de voorstoelen van mijn serie 2:
[list]1. Is er een mogelijkheid om de stoelen verder naar achteren te zetten? Is er een mogelijkheid om de rails iets naar achteren te monteren. Of bestaan er langere rails? Zijn er adaptors in omloop?
2. De hoofdsteunen zitten voor ons te laag. En omdat de kussentjes nogal stevig zijn, voelen we de kussentjes vervelend tussen de schouders duwen, ook op de hoogste tweede stand. Is het mogelijk om de hele hoofdstuk een stukje hoger te zetten?[/list:u]
Niet dat mijn vriendin en ik twee meter lang zijn, maar de voetenruimte rechts is net wat krap (en in de Prestige kunnen de achterpassagiers wel 5 cm missen, toch?) en de hoofdsteunen liggen nu op de achterbank.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 augustus 2009 01:32 AM
  [ # 1 ]

CX basis heeft van die stoelschuifverlengers. Hoe heten die officieel?

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 03 augustus 2009 01:35 AM
  [ # 2 ]

Wij hebben wel eens een aluminium profieltje gehad, waar 2 gaten inzaten.
Die schoof je dan op de pennen van de hoofdsteun, en dan stond de hele steun een paar cm hoger.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 augustus 2009 02:36 AM
  [ # 3 ]

Re: Vraagje over de voorstoelen (serie 2)

break23m schreef:

Niet dat mijn vriendin en ik twee meter lang zijn, maar de voetenruimte rechts is net wat krap .

komt dat niet omdat er op het schutbord rechts die injectiemodulator daar zit met die plaat ervoor, en dus minder ruimte / lengte voor de benen ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 augustus 2009 03:41 PM
  [ # 4 ]

Dank voor de reacties. De rail-verlengers van CX basis zien er uit als de oplossing voor de beperkte voetruimte (rechts is die kleiner dan links, ik moet nog eens gaan kijken waarom dat zo is). En ik zal eens kijken of ik de hoofdsteun er uit krijg. Als de pennen lang genoeg zijn, kan ik daar inderdaad wat omheen zetten.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 augustus 2009 04:04 PM
  [ # 5 ]
break23m schreef:

(rechts is die kleiner dan links, ik moet nog eens gaan kijken waarom dat zo is).

zie opmerking / vraag hierboven.
ik weet niet of er ergens anders daar achter het handschoenenvak rechts ruimte is om die injectiemodulator kast weg te bergen, ws. niet. maar dan win je 5-7 cm schat ik.

maar die verlengers vd CX Basis zijn een bekende en goede upgrade.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

break23m
> 7000 berichten

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 augustus 2009 01:53 PM
  [ # 6 ]

De hoofdsteun op hoogte gebracht met twee koperen waterleidingmofjes. Zwart plakbandje er omheen, net echt. Na korte tijd was de hoofdsteun weer teruggezakt: het blok is aan de onderzijde zo zacht, dat het om de mofjes heen zakte. Nu een plaatje onderin het blok verpakt (klittenband los, houtje met twee gaatjes over de pennen schuiven, klittenband weer dicht). En nu zit het vertrouwde kussentje precies goed - je zou bijna achter het stuur in slaap vallen   sleep
Dit alles doet me vermoeden dat in mijn DS de stoel toch al aardig doorgezakt was - daar zat de hoofdsteun altijd al op de perfecte hoogte zonder dit soort maatregelen Wink .

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook