Bij sommige SM’s zie je die strip, deze ‘baguet’, over de volle zijkant; te frequent eigelijk om een individuele optie te zijn. Velen hebben ze niet.
Wat is het verhaal hiervan? Gelijkaardig aan de GH ‘plastron’ op de motorkap van de DS? Niet origineel af-fabriek, maar veelvuldig toegepaste optie?
Ik kan overigens niet écht beslissen of ik het mooier vind of niet (cfr. DS of ID); zonder heb je lange ronding als van een E-type…
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die lijst is alleen origineel geleverd op usa-export sm’s maar niet standaard op eu-auto’s. ( daar kon je hem in de laatste 2 jaar wel los bij bestellen..)
De ontwerpen van Opron worden gekend door het ontbreken van sierlijsten. Hij heeft de sierlijsten die men op de cx pallas monteerde bv ook altijd verfoeid. Sierlijsten op een sm verkrachten de mooie lijn en de mooie grote vlakken totaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lelijk op een SM.
Citroen!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zelf zie ik het liever zonder. Maar over smaken valt niet te twisten he.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bij mij ook nee.
Dit maakt de SM goedkoop uitziend.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jep hier gaat schoonheid boven gebruikersgemak!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
DS-en en CX-en serie 1 vind ik met pallasstrips mooier. SM’s moeten beslist zonder. SM’s met strips moeten allemaal een make-over krijgen: strips eraf, voorkant en achterkant wijzigen naar Europees-niet-Italiaans.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
mmm, toch één met strips en europese neus….
http://www.sportscarmarket.com/Profiles/2003/July/Etceterini/
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Robin Visser schreef:mmm, toch één met strips en europese neus….
http://www.sportscarmarket.com/Profiles/2003/July/Etceterini/
Offtopic, maar wat een zeikreview bij die foto..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jaja wat een sukkel…
Alfieri delivered a prototype engine in six weeks, after cutting (literally) two cylinders off the 4.7-liter Indy engine.
Dan hoef je niet verder te lezen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Doe je dat toch:
it merely sent a signal telling the system in which direction to compress fluids.
Compress fluids? Huh?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
WHAHAHAHAHAH!
But this was just the beginning. The revolutionary (and repair-shop delighting) hydro-pneumatic suspension of the DS was grotesquely expanded to include a large hydraulic liquid reservoir, a pressure accumulator, twin high-pressure SPAM, hydro-pneumatic shock absorbers and a power steering pump, something called Vari-Power power steering
Wat een idioot!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja he? Wat een eikel…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Trouwens nog een Europese SM met strips op de zijkant. Zie de foto’s van de sloop elders op het forum:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=200760&postdays=0&postorder=asc&start=15
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
er zijn er meerdere op die foto’s met een europese achterklep en strips.
Overigens, wat te denken van:
“The V6 had problems of secondary harmonic vibration. It was extremely complex, with two input shafts and all indirect ratios, not to mention a Rube Goldberg shift linkage which had to be machined to aerospace tolerances, and was still very bulky and slow.”
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971