1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
sierstrip over de zijkant
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 02 augustus 2009 01:39 PM

Bij sommige SM’s zie je die strip, deze ‘baguet’, over de volle zijkant; te frequent eigelijk om een individuele optie te zijn. Velen hebben ze niet.
Wat is het verhaal hiervan? Gelijkaardig aan de GH ‘plastron’ op de motorkap van de DS? Niet origineel af-fabriek, maar veelvuldig toegepaste optie?
Ik kan overigens niet écht beslissen of ik het mooier vind of niet (cfr. DS of ID); zonder heb je lange ronding als van een E-type… Confused

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 augustus 2009 01:42 PM
  [ # 1 ]

Die lijst is alleen origineel geleverd op usa-export sm’s maar niet standaard op eu-auto’s. ( daar kon je hem in de laatste 2 jaar wel los bij bestellen..)
De ontwerpen van Opron worden gekend door het ontbreken van sierlijsten. Hij heeft de sierlijsten die men op de cx pallas monteerde bv ook altijd verfoeid. Sierlijsten op een sm verkrachten de mooie lijn en de mooie grote vlakken totaal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 augustus 2009 04:51 PM
  [ # 2 ]

Lelijk op een SM. nono

Citroen!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 augustus 2009 04:55 PM
  [ # 3 ]

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 02 augustus 2009 06:13 PM
  [ # 4 ]

Zelf zie ik het liever zonder. Maar over smaken valt niet te twisten he.

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 augustus 2009 06:25 PM
  [ # 5 ]

Bij mij ook nee.
Dit maakt de SM goedkoop uitziend. Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 augustus 2009 11:05 PM
  [ # 6 ]

jep hier gaat schoonheid boven gebruikersgemak!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 augustus 2009 02:09 PM
  [ # 7 ]

DS-en en CX-en serie 1 vind ik met pallasstrips mooier. SM’s moeten beslist zonder. SM’s met strips moeten allemaal een make-over krijgen: strips eraf, voorkant en achterkant wijzigen naar Europees-niet-Italiaans.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 augustus 2009 07:30 PM
  [ # 8 ]

mmm, toch één met strips en europese neus….

http://www.sportscarmarket.com/Profiles/2003/July/Etceterini/

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 augustus 2009 07:39 PM
  [ # 9 ]
Robin Visser schreef:

mmm, toch één met strips en europese neus….

http://www.sportscarmarket.com/Profiles/2003/July/Etceterini/

Offtopic, maar wat een zeikreview bij die foto..  Rolling Eyes

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 augustus 2009 07:47 PM
  [ # 10 ]

Jaja wat een sukkel…

Alfieri delivered a prototype engine in six weeks, after cutting (literally) two cylinders off the 4.7-liter Indy engine.

Dan hoef je niet verder te lezen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 augustus 2009 07:49 PM
  [ # 11 ]

Doe je dat toch:

it merely sent a signal telling the system in which direction to compress fluids.

Compress fluids? Huh?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 augustus 2009 08:04 PM
  [ # 12 ]

WHAHAHAHAHAH!

But this was just the beginning. The revolutionary (and repair-shop delighting) hydro-pneumatic suspension of the DS was grotesquely expanded to include a large hydraulic liquid reservoir, a pressure accumulator, twin high-pressure SPAM, hydro-pneumatic shock absorbers and a power steering pump, something called Vari-Power power steering

Wat een idioot!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 augustus 2009 08:12 PM
  [ # 13 ]

Ja he? Wat een eikel…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 augustus 2009 08:18 PM
  [ # 14 ]

Trouwens nog een Europese SM met strips op de zijkant. Zie de foto’s van de sloop elders op het forum:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=200760&postdays=0&postorder=asc&start=15

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 04 augustus 2009 01:54 PM
  [ # 15 ]

er zijn er meerdere op die foto’s met een europese achterklep en strips.
Overigens, wat te denken van:
“The V6 had problems of secondary harmonic vibration. It was extremely complex, with two input shafts and all indirect ratios, not to mention a Rube Goldberg shift linkage which had to be machined to aerospace tolerances, and was still very bulky and slow.” Confused

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook