Ik heb onder mijn bx een bosal (bah) uitlaat zitten vanaf de kat.
Nu zit daar volgens mij een gaatje in wat er niet in thuishoort, het zit in de buis tussen de kat en de middendemper, ongeveer waar de kat overgaat in de nieuwe buis van bosal.
de uitlaat pruttelt ook een beetje dus ik vermoed dat de uitlaat naar zijn grootje is. (als ik een lap tegen de uitlaat hou dan hoor je hem ook sissen uit dat gaatje)
MAAR
Er komt een flinke hoeveelheid condens uit het gaat (wat overigens perfect rond is) , is het niet gewoon een afwateringsgaatje
Weet iemand dit? Kan dit zonder problemen dichtgelast worden of is het maar beter om het gaatje te laten zitten omdat het er hoort.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 15700
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Condens uit een uitlaat is normaal bij koude motor, maar aangezien een uitlaat gasdicht dient te zijn (behalve aan de achterzijde natuurlijk ) kan ik me niet voorstellen dat er een afwateringsgaatje in zit…
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
dichtlassen
dichtlassen is een hele goede optie er hoort geen gaatje in te zitten.
in een eind demper kan wel eens een afwaterings gaatje zitten maar meestel niet.
suc6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
De (nieuwe!!)Bosal einddemper die ik had op mijn ZX, had ook een gaatje, volgens de garage is dat een condensafvoer gaatje. En waarschijnlijk ook de oorzaak dat een Bosal uitlaat meer herrie maakt dan een originele uitlaat. Toen ik er een originele eronder monteerde was het opeens een stuk stiller, voor mij is het duidelijk, nooit meer Bosal troep
Afwatering ? Vreemd hoor.. Je zou zeggen dat hij lek dicht moet zijn!
Ijs schreef:Afwatering ? Vreemd hoor.. Je zou zeggen dat hij lek dicht moet zijn!
Ja dat dacht ik ook, maar het was toch echt een blinkend nieuwe Bosal-rommel uitlaat en het gaatje was ook echt netjes rond en in het midden. Je voelde ook duidelijk drukstoten naar buiten komen, ik vind het nog steeds vreemd
Dikke rommelaars daar bij Bosal. Wat een verstand, standaart een gat in een uitlaat. Dichtlassen die handel, en nooit meer bosal troep onder je Troen.
Test
De uitlaat dient over de GEHELE lengte gasdicht te zijn!!!
Thijsvandebles schreef:Dikke rommelaars daar bij Bosal. Wat een verstand, standaart een gat in een uitlaat. Dichtlassen die handel, en nooit meer bosal troep onder je Troen.
Inderdaad, deze wijze les heb ik geleerd met mijn ZX, goedkoop was hier duidelijk duurkoop
Heb er effe snel een foto van gemaakt, de uitlaat lag toch in het rommelhok naast mijn kamer op zolder. Er zit wat aanslag omheen, maar dit mooie rondje gaatje zat er al op en is volgens de Kwikflut een afwateringsgaatje
WYD schreef:De uitlaat dient over de GEHELE lengte gasdicht te zijn!!!
yup, zelfs de achterzijde
Het gaatje is zo perfect rond en netjes dat het inderdaad een afwateringsgaatje lijkt maar ik las hem mooi dicht, rij er toch niet vaak korte stukjes mee dus dat condens blaast maar fijn mee naar buiten
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Tja, dat de uitlaat standaart zo is, wil nog niet zeggen dat ‘ie dus goedgekeurd is voor gebruik (op de openbare weg)...
Jah, dat soort ellende kun je echt meemaken met imitatietroep….
Als einddemper vervanging is een Remusdemper nog wel aardig, maar verder…..
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Gewoon een goede uitlaat, herken je aan een goede prijs. Niet te duur, niet te goedkoop. En bij voorkeur dus geen Bosal, of andere Kwikfit troep.
Test
Veel motorfietsen hebben standaard een afwateringsgaatje. Volgens mij worden afwateringsgaatjes ook gedoogd/toegestaan met de APK. Waarom die imitatie uitlaten vaak meer herrie maken is omdat de originele pijpen van veel dikwandiger materiaal zijn gemaakt hetgeen dus beter dempt. Daar verandert zo’n afwateringsgaatje echt niks aan. Met name bij LPG auto’s is het wel nuttig. De uitlaat is een stuk sneller droog van binnen als het water er gelijk uit kan lopen. Je zou zeggen dat het dus minder roest.. alleen is het zulke dunwandige rommel dat je daar niks zinnigs over kan zeggen.
Het kost dan ook geen drol, mits je het bij de automaterialenzaak haalt en niet bij de Kwikfit. Maar het blijft dunwandige rommel. Bij mijn 14 ging zo’n pijpje van kwikfit maar 1 jaar mee. ik heb nu een einddemper en tussenpijp van Bosal en je merkt dat de pasvorm slecht is. Volgende keer toch maar weer dealerspul dus.
Personenauto’s met een verbrandingsmotor moeten voorzien zijn van een uitlaatsysteem dat over de gehele lengte gasdicht is, met uitzondering van de afwateringsgaatjes. zie artikel 5.2.11 keuringseisen van het apk handboek, blz 26 bovenaan.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Bertje Hdi schreef:Personenauto’s met een verbrandingsmotor moeten voorzien zijn van een uitlaatsysteem dat over de gehele lengte gasdicht is, met uitzondering van de afwateringsgaatjes. zie artikel 5.2.11 keuringseisen van het apk handboek, blz 26 bovenaan.
Ohja, zal even mijn handboek erbij pakken..