![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Koop ze gewoon allebei. Volgens H-base kosten ze samen minder dan € 30,-.
Ik zal het je laten weten zodra ik de mijne vervangen heb (maar ik vermoed de bovenste).
Ok, ik zit met een probleem dat mijn handen te dik zijn blijkbaar
.
Ik kom langs de opening van het klokkenspel gewoonweg niet aan het gat waar de kilometerkabel uit komt ops: .
Voordat ik bijgevolg meteen alles begin af te breken… als ik de behuizing onder het stuur er af haal (die waar het hendeltje voor de motorkap in zit), raak ik dan aan dat gat? Of moet het echt via dat gat van het klokkenspel? Kortom, wat is de truk?
Als je boven je koppelingspedaal kijkt, zie je de tellerkabel naar buiten gaan. Je kan hem hier naar binnen trekken, en het resterende deel van de kabel (losgeklikt van je dash) naar beneden trekken.
De stuurkolom platen hoeven er niet af.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Aha, toch goed dat ik het hier gevraagd heb dan. En het terug naar boven krijgen van de nieuwe kabel is gewoon een hoop gepruts dan veronderstel ik?
Ik heb die van mij van boven (door dat gat achter het klokkenspel) naar beneden gedrukt en vast geklikt op de teller. Dan weer bij je koppelingspedaal kijken, en de kabel door het gat naar buiten steken. Het kan zijn dat hij even om wat kabels heen moet, maar de montage is niet zo heel moeilijk.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ok, de kabel hangt nu aan de koppelingskabel te bengelen daar. Ik krijg hem echter niet door die rubber richting motorruimte heen (in geen van beide richtingen).
Ik probeer hetgeen vast gedraaid was aan de kabel in de motorruimte door dat rubberen gat te duwen maar ik krijg die er gewoon niet door (ik heb het nog niet met geweld geprobeerd ). Het is toch het geheel dat vervangen moet worden en niet enkel de metalen binnenkabel?
Alvast wederom bedankt
Ow ja, ik heb aan die kabel even een remkabel van een fiets getaped en die er mee door getrokken. Op deze manier weet ik nog hoe de oude zit en wie weet kan ik hem er zo ook wel gewoon weer doortrekken
Edit: of heeft iemand een foto van de kabel zoals je hem koopt? Dan weet ik wat er allemaal uit moet raken (want hij is er ooit door geraakt, dus zou het nu ook weer moeten lukken in principe)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Stevig duwen, eventueel beetje vaseline op het doorvoerrubber. Als dat niet helpt, het rubber een beetje verwarmen, maar normaal gesproken is het met wat (redelijk brute) kracht wel te doen. Als je dat makkelijker vindt kun je het doorvoerrubber in z’n geheel naar binnen trekken, met kabel en al. Tenminste, bij Besje lukte dat wel.
Ok, heb maar wat brute kracht gebruikt, hard getrokken en zie hieronder het resultaat. Is nu de bedoeling dat ik die rubber er nog af haal en hem herbruik of komt die met nieuwe rubber (zou wel handig zijn ).
En verwarmen is met een haardroger ofzo veronderstel ik ? (want dan moet ik bomma/oma eens lief bekijken dat ik haar haardroger mag lenen ,of kan ik hem ook onder warm water houden?)
Groeten,
Pieter met de brute force
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Ik zou eerst een beetje vet proberen….
Gelukt, hoe ik die rubber straks weer op zijn plaats krijg en die kabel er door zijn zorgen voor later. Bedankt voor tip van het vet trouwens .
Nu even over en weer naar Brezan
Lampjes gekocht, kabel besteld (was 15.79 bij een onderdelenwinkel).
Ook even langs mijn garagist geweest en het komt allemaal immers wel goed
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
BunnY schreef:Lampjes gekocht, kabel besteld (was 15.79 bij een onderdelenwinkel).
Ook even langs mijn garagist geweest en het komt allemaal immers wel goed
![]()
Mooi man!
Net het klokkenspel weer gaan monteren… Maar het zal voor morgen zijn . Net wat vijsjes in het dashboard laten vallen. Morgen dus eerst maar eens 2 nieuwe vijzen + 2 nieuwe borgringetjes halen
.
Zo blijven we bezig maar, om mama haar woorden te gebruiken, wat doe ik anders heel de dag?
Haha, ik had 2 vijsjes die perfect pasten .
Ik heb de indruk dat het dashboard nu véél mooier/feller/gelijkmatiger verlicht is .
Maar nu zit ik met een probleem. Mijn olie-metertje beweegt niet meer. Kan dit nu zijn omdat mijn BX scheef staat? (hij staat op oprijbruggen). Maar ik krijg ook geen oliedruk.
Daarom 2 vragen: kan iemand hier even checken hoe dat metertje zich bij hem/haar gedraagt. Dus, geeft dit het peil aan zodra je het contact aanzet of zodra je de motor start? (want nu begin ik te twijfelen).
En 2, kan dit nu liggen aan het feit dat hij op de bruggen staat? Dat er volgens de meter dus geen olie in zit (omdat die aan de ‘verkeerde’ kant zit).
En als het geen van voorgaande zou kunnen zijn. Waaraan kan dit dan wel liggen?