Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Vanmorgen op de A10 viel mijn XM V6 type II plotseling stil, alsof je de sleutel omdraaide.
Weer starten lukte na een minuut of twee. Draaide prima, weer op weg. Met de dood in het hart door de Zeeburgertunnel, net weer boven hetzelfde.
Daarna direct eraf en bij het Shellstation de wegenwacht afgewacht.
Die vond binnen twee minuten de oorzaak: De botsingschakelaar bij de rechter veerbol bleek soms wel, soms niet contact te maken.
“We controleren die dingen steeds, het komt vrij veel voor bij oude auto’s”.
Hij heeft het ding overbrugd, probleem over.
Hulde!
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Hallo Jan
Je schreef “Weer starten lukte na een minuut of twee”.
Wat waren de symptomen toen hij nog niet startte? Hoorde je toen wel een klik onder de motorkap? Of draait de startmotor gewoon rond maar slaat de motor niet aan? Ben erg benieuwd aangezien ik soms een zelfde euvel heb, maar alleen bij loeihete motor.
Thanks
Sjaak
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hij startte gewoon, maar sloeg niet aan. Alsof je de plusdraad van de bobine loshebt.
Dat klopt ook, want die botsingschakelaar onderbreekt het motormanagement om tevoorkomen dat na een botsing brandstof vrijkomt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
I see….
Maarreh….dan kan die van jou nu dus in de hens vliegen bij een aanrijding…??? Is dat wel wat je wilt riskeren?
S
Type 1’s hadden die botsknop volgens mij niet, dus hij is nu net zo veilig als een type 1.
Nog een xm in Baarn?