garagestmarien schreef:Ja, daar heb je ook nog wel kans. Is er niet een Auto Distributie in de buurt? Die onderdelenhandels met dat AD rood-blauw logo.
Arjan, Auto Electra in Naaldwijk is een automaterialen handel die aangesloten is bij de Auto Distribution groep. Dus je zou daar eens je licht op kunnen steken als je dat nog niet gedaan had.
Groeten,
Eric
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eric, daar was ik al eerste geweest Alleen Motip hadden ze daar
Net maar eens even de rechter kant de kappen verwijderd.
De rand bovenop is redelijk positief vooral bij de voordeur (in tegenstelling tot de deur zelf die het rotste van alle deuren is…)
1 plekje dat valt wel mee. Bij de achterdeur zat geloof ik iets meer, maar was ook nog vrij netjes.
En hier een plekje wat begint te roesten
Helaas zijn de onderkant en de zijkant van de dorpel er minder aan toe
Zo te zien als eens een poging gedaan tot opknappen. Maar is volgens mij nog wel hard.
Ook een leuk plekje
De uitlaat is ook mooi bruin van onderen
Ook behandelen of is dat niet de moeite en gaat de uitlaat waarschijnlijk ergens anders eerder stuk?
Op het laatst zag ik deze plek nog, ik ben bang een vervelende plek…
Ik ben bang dat er sommige van die plekken wel een gat gaan worden. Als er iemand staat te springen om aan de gang te gaan met een lasapparaat dan hoor ik het wel
Goed al met al blijft het denk ik allemaal nog binnen de perken.
Heeft het nog enigsinds zin om de voor en/of achter bumper te verwijderen om te kijken wat daar nog achter zit? Of valt dat nog wel mee normaal gesproken?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Voorbumper valt meestal wel mee, maar kleine moeite om die eraf te halen.
Accubak is vaak rot en achter de achterbumper kan je ook leuke Plonskleuren tegenkomen. Waarbij Plons die rode setter van Thijs is.
Dan natuurlijk nog rondom de achterruit en de achterklep, daar waar dat gekke plastic zit.
Roest genoeg te vinden.
Kop van de deuren, dus bij de scharnieren, daarzo. De hoek waar motorkap en A-stijl samen komen. Die hele hoek is een akelige plek voor roest. Leef je uit.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die plastic zwarte strips rond de achterruit heb ik pas vervangen voor betere, daar zat gelukkig geen roest.
Accubak had pas geen problemen bij de APK
De achterklep had ik al opgegeven voordat ik de CX kocht
De meeste deuren zijn flink rot aan de onderkant, op de kop van de deuren zit ook wel wat, vooral waar die pin tegen de deur komt. Ik heb ook 4 reserve deuren die wel helemaal hard zijn
De hoek bij de vooruit is gelukkig wel netjes, hoewel daar misschien nu 1 klein puntje komt..
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:
De hoek bij de vooruit is gelukkig wel netjes, hoewel daar misschien nu 1 klein puntje komt..
En om je zorgen te gaan maken, kan dat aan de binnenkant nog veel erger zijn dan alleen dat puntje.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Onder het rubber is alles volgens mij wel gewoon hard.
Dat ene punt is ongeveer 2 cm vanaf het rubber. Ik vermoed dat het een keer geraakt is door een steentje
Kan je dat ergens zien de binnenkant?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, als je je hele dashboard eruit haalt en de deken die ze tegen het schutbord hebben geplakt.
Eenvoudigweg niet dus.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan het kwaad dat als je na het starten paar keer beetje gas geeft? Ik merkt dat de CX dan veel sneller stijgt dan dat ik gewoon netjes wacht. Wegrijden in een nog niet geheel opgestegen auto is denk ik niet goed voor de auto, ook merk ik dat de Diravi dan nog niet goed bekrachtigd
Gewoon wachten of kan beetje beheerst gasgeven geen kwaad?
Net even bezig geweest met de onderkant van de deuren. De meeste zijn al opgegeven, roest wegschuren gaat veel gaten veroorzaken, dus om de boel te remmen staat nu alles in de Noverox. Dat heeft tot nu toe op een paar test plekjes geleid tot een mooi hard stukje ipv stukjes roest waar elke keer meer vanaf valt
Morgen even kijken of ik het bij 1 laag houd of dat er nog 1 bij moet.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Arjan Verkade schreef:Kan het kwaad dat als je na het starten paar keer beetje gas geeft? Ik merkt dat de CX dan veel sneller stijgt dan dat ik gewoon netjes wacht. Wegrijden in een nog niet geheel opgestegen auto is denk ik niet goed voor de auto, ook merk ik dat de Diravi dan nog niet goed bekrachtigd
Gewoon wachten of kan beetje beheerst gasgeven geen kwaad?
Dotten gas waarbij je het toerental telkens omhoog jaagt is niet lekker voor een koude motor. Maar het toerental met je voet op 1500 zetten kan absoluut geen kwaad. Rustig manoevreren op een volledig vlakke vloer kan ook geen kwaad trouwens en is errug goed voor je armspieren
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Verhoogd stationair toerental is zelfs goed voor je motor…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:Ik merkt dat de CX dan veel sneller stijgt dan dat ik gewoon netjes wacht.
Heb je nou echt zoveel haast? Dat zal toch niet? En is alleszins goed te maken en route. Dunkt me.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoveel haast? Nee niet als het slecht zou zijn voor de CX
Maar als ik nu met deze hitte in de auto stap die de hele dag op mijn werk in de zon heb staan dan heb ik er graag zo snel mogelijk wat rijwind in
Ik merk gewoon dat het veel scheelt, 1 a 2 keer gasgeven schiet die direct omhoog. Anders sta je zo 25 sec te wachten.
Als er iemand nog tips voor de uitlaat heeft
Zie paar posts terug.
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Als je het goed behandelt, dus alle roest weg, kan het lijkt mij nooit kwaad. De uitlaat zal dan ongetwijfeld wel op een andere plek eerder stuk gaan, maar wel de moeite waard als er niet iets echt vervangen moet worden. Heb je een idee hoe ver de uitlaat daar verroest is?
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net nog even gekeken.
Volgens mij is dit wel beetje het ergste deel. Je weet alleen niet wat er binnenin afspeelt
Ik heb het vermoeden dat die al eens eerder is gespoten, deze laatste stukjes pijp dan.
De pot is wel netjes 1 kleur.
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
je zou de uitlaat in kunnen spuiten met verf die brandwerend is. Oftewel die tot X graden bestand is. Der zijn volgens mij ook in blankelak leverbaar…
Maar goed het roest zit er al aardig op! Misschien pas bij de volgende uitlaat laten spuiten?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?