Op de AXclub ben ik ws wel een bekende ..... hier wat minder ik d8 dat mij al eens voor had gesteld, maar daar kan ik niets meer over vinden.
Ik ben Aad aka Rock’s
Ik zit inmiddels alweer een jaar of 15 in het AXwereltje heb heb er inmiddels al een stuk of 16 gehad.
Ik ben begonnen toen ik mijn rijbewijs haalde met een smurfblauwe 11re
hierna heb ik heel wat GTachtige gehad, de meeste hiervan moesten laag zijn en grote wielen hebben ..... momenteel heb ik juist een “hoge” AX
Ik was toe aan een nieuwe uitdaging ... een 5-deurs had ik nog niet gehad dus kocht ik voor mijn vrouw (eik voor mezelf) een mooie AX Spot als basis.
Mijn vrouw vond dat ik hem niet mocht verlagen dit keer .... dit maakte de uitdaging des te leuker ...
Met Michel MB@NL kwam ik op het idee om een X-TR te maken (zoals je ook de C3 X-TR hebt)
Momenteel loopt de hobby een beetje uit de hand,... maar het is wel heel erg leuk inspiratie uit een ander model te halen ....
Mijn AX X-TR
Bij deze ..... de AX X-TR
Momenteel ben ik met een aantal axclubleden een aanhanger aan het maken van een kont van mijn donor AX .... ook weer een heel leuk project al zeg ik het zelf.
Jaja, het is een stoer bakkie!
* Edit;
Was je er trouwens nog uitgekomen met die dubbele koplampen?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Goed man
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dacht, voordat ik ging kijken, nou wat voor overduidelijke zelfbouw zal dit dan wel niet zijn. Dus toch een beetje nieuwsgierig de foto’s bekeken en ik moet 180 graden om. Wat een erg leuke auto zeg. Goed gemaakt en ziet er stoer uit. Mijn complimenten.
Hee die bullbar ( en bijbehorende ax ) heb ik van de week eerder gezien, stoere ax dat wel
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Een erg stoere AX, en eens iets anders dan de sportieve versies.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Erg origineel, leuk gedaan ook!
Bedankt voor de complimenten ... momenteel kan ik niet veel meer verzinnen om hem nog ruiger te maken ... ik denk dat dit hem zo is ... nu zorgen dat hij technisch en optisch top word
Ik kan ook al wat meer over het aanhangerproject vertellen ...
Ik had voor mijn X-TR een motorkap en voorscherm nodig ... en toevallig stond er in Belgie een AX in dezelfde kleur met motorschade….
Deze hebben Henk, Michel en ik opgehaald…. en gedeeltelijk gestript
Ik had al heel lang de wens om een aanhanger te maken .. had al eens een donor in 2en geslepen, maar dit was een roestige basis ...
Deze 95er is een hele goede basis en heeft al dezelfde kleur als de “trekker”
Ik had een dissel nodig .. die kan je los kopen, maar er zijn ook wel eens mensen die van hun aanhanger afwillen ... en als hij in de weg staat, dan koop je zoiets voor 25,-
de vouwwagen kwam qua maatvoerig eigenlijk best uit .... sterker nog veel beter kan het niet .... dit is wat we tijdens de zomermeeting constateerden…
De zomermeeting had een strandmeeting moeten worden maar vanwege het slechte weer zijn we gevlugt naar de half gestripte AX ....
Jeukenden handen gingen daar aan de slag .... we wilden resultaat zien ... en die kwam er.
Paul en Cindy lepelde het motorblokje er even uit, Wouter sjouwde met brute kracht de koets ff naar buiten, en ik begon te choppen met een veel te kleine slijptol.
Nu lag hij in 2en op straat,... en we hadden zoiets van .... en nu ?
ff het onderstel erbij halen om te meten ....
We vroegen ons af of we de as van de aanhanger moesten gebruiken of de AX as .... (ik was er zelf nog niet uit ... en ik had al heel wat uren met mijn rolmaat onder de auto gelegen)
Mijn vraag van ... duurt het lang om de as er onder vandaan te halen werd beantwoord door een KRRRR…KRRRRR die uit de AX kwam .... Cindy was al bezig ...
De as was er idd zo vanaf ... en zodoende kon hij op het aanhangeronderstel geplaatst worden.
Nu konden we wat zien .... en het lijkt er op dat dit eik best wel goed zou kunnen komen ...
We hadden wat oogsnoep nodig ..... toevallig (eik helemaal niet toevallig) had ik nog een setje wielen op zolder liggen .... en oow wat werden we gelukkig van dit resultaat
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk ding hoor
Werkt dat nog beetje “offroad”?
Ik zie allemaal kassen, rijdt die ergens in het Westland? Dan houd ik een oogje open of ik je een keer tegen kom
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Mooi gedaan! Citroen kan ‘m wat mij betreft zo in productie nemen
Met z’n vieren in je Eendje.
Ook in Nieuwerkerk hebben we kassen, Arjan.
Lekker bezig, Aad!
Dat wordt een leuk aanhangertje zo.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BasisBIX schreef:Ook in Nieuwerkerk hebben we kassen, Arjan.
Het echte werk zit natuurlijk in het Westland
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
stoere ax!