Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je schrijft dat je een VTS heb, maar onder je naam staat VTR
Een VTS met de 2.0 HDI 110 pk heeft een intercooler. Daarom kan deze ook bij rustig rijden zuiniger lopen dan de 90 pk HDI die in de VTR ligt
Als je gaat trappen zal het wel precies andersom zijn.
Bijna elke auto loopt in de zomer zuiniger dan in de winter, al is het veel gebruik maken van de airco weer ongunstig voor het verbruik natuurlijk
Sorry moet idd VTR zijn! dat van die VTS mag je toch blijven hopen?
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
In januari tussen Leeuwarden en Eindhoven dik een uur met 150 op de cruise gereden. Het vroor toen een graad of acht. Verbruik was constant 10 liter / 100 km. BP Ultimate diesel. Een maandje geleden weer een flink stuk 150 op de cruise. Graad of 21 buiten, constant 9 liter / 100 km. V-Power diesel.
Het verbruik verschilt dus al onder verschillende temperatuursomstandigheden bij constante snelheden. Tel daarbij in de winter kortere stukken op (ik pak dan minder snel de fiets naar werk bijvoorbeeld) en een langere tijd die nodig is voordat de motor op temperatuur is en het kan zomaar flink schelen op een tank.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
391 kilometer gereden en 31,31 liter getankt = 1 op 12,5
Ik weet niet of dat echt klopt, maar dat zou wel erg zuinig zijn
Luchtfilter is deze week wel schoongemaakt, maar ik neem aan dat dit niet zoveel verschil moet maken :
Nou, als mijn benzinemeter klopt, ga ik zometeen een nieuw persoonlijk record vestigen. Nu bijna 800km op dezelfde tank en het lampje brandt nog niet eens…
r1Ch schreef:Nou, als mijn benzinemeter klopt, ga ik zometeen een nieuw persoonlijk record vestigen. Nu bijna 800km op dezelfde tank en het lampje brandt nog niet eens…
Benzinemeter klopte dus. Het gemiddelde was 5,41 L/100KM. Oftewel, 1 op 18,5!!! Mijn record tot nu toe
r1Ch schreef:r1Ch schreef:Nou, als mijn benzinemeter klopt, ga ik zometeen een nieuw persoonlijk record vestigen. Nu bijna 800km op dezelfde tank en het lampje brandt nog niet eens…
Benzinemeter klopte dus. Het gemiddelde was 5,41 L/100KM. Oftewel, 1 op 18,5!!! Mijn record tot nu toe
ik mag dromen dat ik daar aan kom. denk dat het bij mij eerder richten de 1 op 10 is
als ik hem vol gooi ga ik het ook eens bij houden
Citroen Xsara 1.8 16v vts 1998 (sold)
Mitsubishi Lancer Evolution 6
Peugeot 106 1.4 sport
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik zou korting op de belasting vragen is toch wel echt een A-label Xsara met 1 / 18
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
DigiDaan schreef:In januari tussen Leeuwarden en Eindhoven dik een uur met 150 op de cruise gereden. Het vroor toen een graad of acht. Verbruik was constant 10 liter / 100 km. BP Ultimate diesel. Een maandje geleden weer een flink stuk 150 op de cruise. Graad of 21 buiten, constant 9 liter / 100 km. V-Power diesel.
Het verbruik verschilt dus al onder verschillende temperatuursomstandigheden bij constante snelheden. Tel daarbij in de winter kortere stukken op (ik pak dan minder snel de fiets naar werk bijvoorbeeld) en een langere tijd die nodig is voordat de motor op temperatuur is en het kan zomaar flink schelen op een tank.
Vergeet de invloed van je banden niet! fabrikaat, breedte, profiel en soort zullen volgens mij ook een grote factor zijn, net als druk natuurlijk.
Dus allemaal dat onderling vergelijk is veel te grof het kan met deze factoren best wel eens 20% kunnen schelen. Je kunt je prestaties alleen met jezelf vergelijken als je auto ongewijzigd is.
Zit gemiddeld 1 op 13 en dan rijdt ik stevig door. 1.6 16v
Nu:
C4 1.6 HDI 16v
Ex:
Xsara 1.6 16v VTR
1 op 10 met geluk
ik heb een nieuw record gesneuveld, ik ben naar de ardennen gereden en had een verbruik van 7.4l/100km, dat is voor mij zeer goed, en trouwens ook constant met airco normaal verbruik ik tussen 10l en 11l/100km
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009
- Xsara Break Service
1 op 19
Du pain, du vin, du Citroën
- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406
Hoe doe je dat?
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 29-06-2009
- Xsara Break Service
Nou is niet zo moeilijk nie
Het is a) een diesel en b) is mijn rechtervoet niet van lood en dus rijd ik gemiddeld 90 km. op de snelweg rijd ik 100 a 105.
Gr.
Ron.
Du pain, du vin, du Citroën
- Citroen Berlingo 2.0 HDI
- Volvo S80 2.4
- Peugeot 406