12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
De XM V6 Exclusive automaat van Lampie, verkocht!
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 08 mei 2009 08:01 PM
  [ # 166 ]
Brian schreef:
Mark Nijenhuis schreef:
par eXeMple! schreef:

Zit er nou een barst in die Monte Carlo velg?
En ik vind “T” snelheidscode (190 km/h) een beetje te mager voor een V6. Confused


Volgens mij is het of vuil of lakschade Confused

190 km/h is inderdaad te laag, alhoewel ik het niet dagelijks rijd Laughing

En dat terwijl je in Dld woont?

 

Ken je die borden niet langs de weg….....................

(och schatz dann nimm ihm doch in die ganze hand Laughing  Laughing  Laughing)

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 12 mei 2009 11:19 PM
  [ # 167 ]

Hmmm…. € 2300 dan?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 13 mei 2009 01:03 AM
  [ # 168 ]

Het maakt niet uit hoe hard je rijdt. De juiste snelheidscode is verplicht en ook APK-eis.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 13 mei 2009 01:22 AM
  [ # 169 ]

Oh? Shocked

Nooit van gehoord, bij de APK hadden ze er ook niets over te klagen…

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 13 mei 2009 02:00 AM
  [ # 170 ]

Als je een klapper maakt en ze zien dat je banden onder je wagen hebt met een te lage snelheidscodering kun je aardig de sjaak zijn.

Groet,

L

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 13 mei 2009 02:18 AM
  [ # 171 ]

Net even opgezocht: is geen APK-controlepunt meer.
Verkeerde (te lage) snelheidscodering mag echter niet, hoort bij de typegoedkeuring van het voertuig. Je bent dus eigenlijk strafbaar. Hogere codering mag wél.
Alleen bij winterbanden mag je één codering lager zitten. Voor Duitsland moet er dan een waarschuwingssticker in het gezichtsveld van de bestuurder worden geplakt.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 mei 2009 11:36 AM
  [ # 172 ]
Melchior schreef:

Net even opgezocht: is geen APK-controlepunt meer.
Verkeerde (te lage) snelheidscodering mag echter niet, hoort bij de typegoedkeuring van het voertuig. Je bent dus eigenlijk strafbaar. Hogere codering mag wél.
Alleen bij winterbanden mag je één codering lager zitten. Voor Duitsland moet er dan een waarschuwingssticker in het gezichtsveld van de bestuurder worden geplakt.

En “T” is voor een V6 niet zo maar één stap te laag:
T: 190
U: 200
H: 210
V: 240
Een V6 zou op “V” banden moeten rijden, dus je zit 3 klassen te laag. Toegegeven, “U” komt niet voor (nog nooit gezien… Rolling Eyes ) maar toch… Confused

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 14 juli 2009 03:01 AM
  [ # 173 ]

Wegens de geweldige interesse voor deze XM ben ik nu toe aan het oplossen van het ABS probleem, eind van de maand moet ie namelijk voor de keuring, en ik denk niet dat ik er nog eens zo gladjes doorheen kom. Vermoedelijk ligt het probleem bij het relaiskastje op het ABS-blok. Heeft iemand misschien zo’n ding te leen, en indien oplossing, te koop?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 17 juli 2009 11:09 PM
  [ # 174 ]

Het was de massastekker op dat blokje… die zat blijkbaar niet goed…
Volgende week gaat ie voor de APK, uiteraard is-ie nog steeds te koop…t.e.a.b.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 18 juli 2009 02:22 AM
  [ # 175 ]
Lampie schreef:

Het was de massastekker op dat blokje… die zat blijkbaar niet goed…
Volgende week gaat ie voor de APK, uiteraard is-ie nog steeds te koop…t.e.a.b.

Gelukkig het probleem gevonden Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 04 augustus 2009 02:39 AM
  [ # 176 ]

En afgelopen vrijdag afgekeurd, wegens gebrek aan handrem, defecte mistlamp en te blauwe stadslichtjes. En dat waren nog wel PIAA stadslichtjes…

Stadslichtjes omgeruild met de 24V, een klap op de mistlamp deed wonderen (ik had er ooit aangezeten, misschien niet helemaal goed teruggezet), en de handremkabel links bleek compleet doormidden gebroken, precies tussen 2 ogen in. Misschien dubbelgeknikt?

Afijn, vandaag nieuwe handremkabel opgehaald, en gemonteerd. Ff op bokken, oude kabel weghalen: eerst maar bij het wiel losmaken…vervolgens naar de katalysator kruipen, dan kijk je naar boven…en dan besef je dat dit een klusje van 10 minuten hád kunnen zijn, als dat ene stukje hitteschild er niet was…

En ook handig: Ik zet m’n XM bij m’n ouderlijk huis op de oprit, en neem mee: alles wat ik nodig heb om een handremkabel te vervangen, behalve… Surprisedops: ...de kabel zelf! Terug naar huis lopen, want ik was al begonnen… Nouja, afijn.

Eerst maar een looplamp erbij (zo’n 12V TL-ding), kijken hoe het allemaal zit. Maar ik had wat onenigheid met m’n lampje. Ik vond dat ie te weinig licht gaf, en had ‘m maar aan de kant gelegd. Daarop voelde het lampje zich blijkbaar beledigd, want hij ging uit en werd zo kwaad dat ie begon te roken en te zwellen. Waarna er niets anders op zat dan het lampje naar de prullenbak te verwijzen.

Dan maar zonder licht het hitteschild losmaken, de moeren waren erg gesteld op mijn rateltje en lieten zich zo losmaken. Hoewel er aan de rechterkant een leiding toch behoorlijk in de weg zit. Na het wegschuiven van het schild kon ik goed zien hoe de vork in de steel zat…eh…de kabels in de triangel dan…en zo eenvoudig de restanten van de oude kabel verwijderen.

Nieuwe kabel erin rijgen, ik dacht dat deze maar door twee ogen ging, en dan maar wat tussen de andere onderdelen doorfrommelde. Dus met een hoop gepiel aan de triangel kunnen haken, terugkruipen naar het voorwiel en…hee, daarachter zitten nog twee ogen…dan hoop ik ze wel allemaal te hebben… goed, kabel weer los en opnieuw pielen. Daarna nog even het heveltje op de remklauw overtuigen dat de kabel toch écht lang genoeg is, en klaar is Lamp!

Morgen nog maar eens langs bij de garage om ‘m APK af te melden. En m’n trekhaakdop op te halen, die @#@#&# had ‘m daar letterlijk tegen de muur gezet.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 04 augustus 2009 03:25 AM
  [ # 177 ]

Dat komt wel goed dan, ouwe klusser Wink

Toch raad ik eenieder af om onder een auto te kruipen, bokken of niet, het is bloedjelink…je zal niet de eerste zijn die het niet meer kan navertellen…

En zeg maar tegen die keurmeester dat ie vreselijk zeurt over “te blauwe” stadslichtjes, de mijne is er zonder meer mee goedgekeurd…

Suc6

Sjako

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 04 augustus 2009 03:39 AM
  [ # 178 ]

Tja, bij de meeste verhalen lees je dat de krik omdondert… dat zal bij mij niet gebeuren hoor! Heb ‘m keurig op 2 goede assteunen gezet die weer op goede ondegrond staan, met een houtje tussen de steunen en de auto, op dragende delen en ik lag daar tussenin. Auto heeft alle vrijheid om achter in te kunnen zakken, zonder de steunen om te duwen. Wat zou er nog kunnen gebeuren zolang ik niet enorm zit te sjorren aan de auto? Of zie ik echt iets over het hoofd?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 04 augustus 2009 11:35 AM
  [ # 179 ]

Bokken die je gebruikt na opkrikken vind ik toch altijd een beetje huuu.
Heb een paar oprijbokken staan, en gisterenavond onder de xm gelegen, werkte perfect!

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 05 augustus 2009 02:35 AM
  [ # 180 ]

Oprijbokken? hoe werkt dat?

XM heeft nu nieuwe APK, maar hij laat blijken dat-ie niet blij is dat ie weg moet, nou werkt het zonnedakje ineens niet meer, 2 weken terug nog niets aan de hand…

Verder zit ik met nog een probleem. De automaat schakelt op zich goed, gaat heel soepel behalve als ie goed warm is, dan gaat het van 4 naar 3 niet meer zo soepel: de betreffende koppeling grijpt dan te laat aan. Bij uitrollen is dit niet zo erg, dat geeft alleen een schok, maar als het terugschakelen wordt veroorzaakt door het planken gaat het toerental van de motor omhoog, en even later grijpt de koppeling keihard aan, wat bijzonder onplezierig aanvoelt. Motor die heen en weer schudt enzo, en dat bij 120. Maar hoe meer ik er over typ en praat hoe meer ik het hydraulisch brein verdenk, en dan wel het beruchte veertje. De bak grijpt namelijk zó hard aan dat ik haast zeker weet dat de koppelomvormer niet versleten is. Ik heb laatst nog een beetje olie afgelaten, dat bevorderde het schakelen wel, maar heb geen verschil gemerkt in het betreffende probleem.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook