Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BXsport1986 schreef:Ik heb nu iedere auto ongeveer een jaar gehad, alleen mijn eerste auto (Peugeot 205 XS 1990) was zo wrakkerig dat ik hem slechts 4 maanden heb gehad. Mijn tweede auto (Renault Clio 1.4 RN 1990) heb ik anderhalfjaar gehad, de derde (BX Sport 1986) 9 maanden, de vierde (ZX 1.9 D Reflex) precies 11 maanden (op de dag af! ) en mijn huidige auto heb ik nu 9 maanden en die blijft nog wel een tijdje denk ik. Bevalt erg goed en heb even geen zin om weer een bedrag toe te moeten betalen op een dure nieuwe auto! Dat is wel het voordeel van oudere auto´s…. minder afschrijving. Vooral leuk als je om de maand wisselt van auto!
Trouwens, had er niet speciaal voor Wouter, Roy en Bram een keuze “minder dan een maand” bij moeten staan????
ik heb over een speciale Bram keuze nagedacht ja
toch maar niet gedaan
laatste 6 jaar:
bx nix: 2,5 jaar
bx 19tzi: 3,5 jaar
nu 16trs twee maanden, en die wordt een projekt. er is te veel mee aan de hand om effe snel op te lossen en ondertussen mee te blijven rijden. (binnenkort meer hierover)
ik zoek er nu eentje bij om dagelijks mee te kunnen rijden. volgende week weet ik meer, heb nu twee opties.
officieel heb ik gesteld dat ik alleen een bx voor tijdelijk zoek, maar ben al weer op zoek naar mooie auto’s, dus ik denk dat ik binnenkort gewoon twee bx-en heb en een stalling zoek voor de trs.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik rij gewoon net zo lang totdat ‘t autootje het genoeg vind. Oftewel, ik rij door totdat de sloperij gaat lonken. Iets wat me overigens wel altijd weer pijn doet, dus in principe probeer ik mijn auto’s wel zo lang mogelijk rijdend te houden en gewoon te verkopen. Maar dat is tot nu toe alleen gelukt met de 2 Ford Fiesta’s Mk1 die ik heb gehad. De rest is tot nu toe altijd op de sloop terecht gekomen.
Uitzondering daarop is de BX 19 GTI die ik hiervoor had: die heb ik ontdaan van alle zaken die voor mij interessant waren (bijv. het complete interieur, die zit nu in mijn TZD Turbo), en het restant heb ik gratis “verkocht” aan een BX liefhebber uit Friesland (misschien iemand hier op het forum? ) die toen bezig was een geimporteerde BX GTI op te knappen. Had ik toch een beter gevoel bij dan een gewone sloperij. Desondanks toch weer een brok in mijn keel toen ik de GTI op de autoambulance de straat uit zag draaien…
Bij mij verschilt het nogal. Ik heb een tijdje steeds na 2 jaar een nieuwe gekocht; de BX heb ik daarentegen 6,5 jaar gehad, de DS 10 jaar en de Mitsubishi Galant ook 6 jaar. Zolang-ie me bevalt en ik er geen abnormale repraties aan krijg, blijven ze.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
01 1999 - 2000 Visa 11re 1986
02 2000 - 2002 Visa Super E 1982 *
03 2001 - 2003 Visa 11re 1987
04 2001 - 2003 Visa 11re 1986
05 2001 - 2003 Visa 11re 1988
06 2001 - heden Visa 17RD 1988
07 2002 - 2003 BX 14i 1990 *
08 2003 - 2003 BX 19 TRD 1986 *
09 2003 - 2003 Caddilac Eldorado Convertible V8 8,2 liter 1972 *
10 2003 - 2004 AX GTi 1990 *
11 2004 - 2004 BX 14i 1990 *
12 2004 - 2005 C15 D 1993 *
13 2004 - heden BX GTi automaat 1990
14 2005 - heden BX 19td 1992 *
15 2005 - heden 2cv6 club 1987
Met sterretje zijn auto waar ik in gereden heb, de rest was voor onderdelen of de heb erbij…
Test
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Is maar net wanneer er iets moois op m’n pad komt.
BX 1.4 Deauville: 2 jaar gehad (ingeruild wegens veel meer woon-werk km’s)
BX 19 TD: 5 maanden (zag een mooiere en luxere BX staan)
BX 19 TZD: 1,5 jaar (zag een mooie Xant (m’n huidige) in showroom van m’n garage staan)
De Xantia heb ik nu ruim 3 jaar en die hoeft voorlopig nog niet weg.
Visa heb ik net, dus die mag ook nog even (heel lang) blijven
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
bx cannes 4 jaar
xm 20 i 6 weken
xm 20 i 1 jaar
xm 20 break 1 week
renault safrane 1 jaar
citroen xantia 1.5 jaar
citroen cx 2 jaar
en ik heb mijn rijbewijs nu +- 4 jaar
Meestal tussen 1 en rond de 2 jaar.
Geen idee waarom, ik vind het gewoon leuk om vaak in andere auto’s te rijden denk ik
Mijn lijstje in 4 jaar tijd:
- Suzuki alto 1000cc 1990 2 maanden, wat een grafbak zeg, zelfs bijna dodelijk ongeluk mee gehad door uitbrekende achterkant
- Mitsubishi colt uit 89 -> anderhalf jaar gehad, prima wagen maar ivm caravan weg moeten doen, mijn zusje rijdt er nu al weer 2,5 jaar in.
- Nissan primera 2.0 1996, 9 maanden gehad. wrak vd weg bleek achteraf, zo’n beetje alles wat stuk kon gaan ging stuk in die 9 maanden tijd, hij rijdt overigens nog steeds (ook in spijkenisse)
- Citroën ZX 1.6 1996 1,5 jaar gehad, beviel prima maar naast deze auto kreeg ik nog de BX die hieronder staat en dan ben je verpest door het comfort.
- Citroën BX 1.9 GTI LPG 1992, 4 maanden in rondgereden en ongeveer 2 maandsalarissen aan reparaties in gestoken. Reed heerlijk maar alles bleef maar stukgaan achter elkaar, uiteindelijk verkocht doordat het bedrijf waar ik werkte failliet ging en dan is lpg ineens erg duur!
- Citroen Xantia 2.0 SX 1996 nu een half jaar ongeveer, ik dacht de ideale combinatie te hebben gevonden in deze auto, de betrouwbaarheid vd ZX en het comfort vd BX. Helaas bleek het gevoel toch anders te zijn dan bij de BX dus kocht ik er weer een 2e auto bij:
- Citroen BX 1.9 GTI 1993 airco! Prima hobby en klusauto en rijdt als de beste, ondertussen 3 weken in mijn bezit en bijna 1000km verder
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik wil proberen Bram voorbij te streven binnen een jaar of 20. Situatie nu; 3 in 3/4 jaar; BX1.9TZI break, Xantia 1.9TD break en nu XM 2.1D 12. De XM wordt waarschijnlijk over een maand of wat ingeruild tegen een XM 2.1TD (moet natuurlijk wel m’n quotum halen ).
Animal triste post coitum
1978 Fiat 128 Sportcoupé
1979 Acadiane (total loss in ‘83 ops: )
1983 Acadiane
1989 BX 14 RE (want papa geworden)
1991 BX ‘Chic’
1995 Xantia ‘Allure’
1998 Xantia Break
2002 C3 (voor mijn lief)
2003 C5 Break
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Ik heb tot nu toe een keer een “vervanging” van auto uitgevoerd: we kregen de 205 in 2000 en ik ben die gaan gebruiken voor woonwerk en privé-ritten (ca. 50.000 km/jaar op het laatst).
Een kort rekensommetje leerde dat ik ruim tweeeneenhalve kuub superplus per jaar verstookte.
Daarom, en omdat mijn vriendin (tegenwoordig mijn vrouw) elke dag een half uur door redelijk uitgestorven buitengebied moest fietsen is de Xantia er toen bij gekomen.
Planning is dat ie blijft tot ie er mee ophoudt (hetzelfde geldt voor de 205). En ja, wat is ermee ophouden: volgens mij doorrijden tot een schade van het niveau einde oefening (blok kapot ofzo) of tot er in één keer voor een dusdanig bedrag moet worden gerepareerd dat we echt iets anders ervoor kunnen kopen (voor de 205 is dat een goeie Saxo of 106 (mijn vrouw denkt af en toe aan een Twingo, maar die is 3deurs), voor de Xantia een HDI110 break of een C5 HDI Break)
Serge schreef:Ik wil proberen Bram voorbij te streven binnen een jaar of 20. Situatie nu; 3 in 3/4 jaar; BX1.9TZI break, Xantia 1.9TD break en nu XM 2.1D 12. De XM wordt waarschijnlijk over een maand of wat ingeruild tegen een XM 2.1TD (moet natuurlijk wel m’n quotum halen ).
Dan mag je wel opschieten.
En volgens mij redt je dat niet binnen 20 jaar
Ik heb de laatste 2 jaren altijd nog de hoop gehad ergens een fraaie BX tzd-turbo op de kop te kunnen tikken met minder dan 2 ton EN een goed werkende airco (dan had ik het gemis van 1 of 2 Airbags voor lief genomen)....maar helaas, die zijn er niet meer, vrees ik.
Ik ben geen type van ‘elke 3 jaar een andere auto’. Een auto is voor mij een gebruiksvoorwerp en geen statussymbool.
Mijn eerste auto heb ik nog altijd en die gaat ook nooit weg. Dat is de Peugeot 404 uit mijn sig. Die heb ik nu ruim 6 jaar.
Wat betreft dagelijkse auto’s:
- Volvo 340 variomatic, na 1 jaar ingeruild. Geweldige auto, maar zuipt een beetje veel als je er vlot mee door Duitsland wil rijden. De koppeling liep op zijn eind, en dat was de reden om hem weg te doen.
- Citroën ZX, nu al ruim 3 1/2 jaar en 60.000 km. Gaat niet weg zolang hij rijdt.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Mijn BX zat 18 jaar in onze familie (eerst ouders, daarna ik), en nu heb ik hem helaas verkocht. Mijn vader heeft nu een Xsara Break 1.6i, die zal ook wel een tijd mee moeten gaan. Ik houd het voorlopig alleen bij de motor en het openbaar vervoer
Bram schreef:Serge schreef:Ik wil proberen Bram voorbij te streven binnen een jaar of 20. Situatie nu; 3 in 3/4 jaar; BX1.9TZI break, Xantia 1.9TD break en nu XM 2.1D 12. De XM wordt waarschijnlijk over een maand of wat ingeruild tegen een XM 2.1TD (moet natuurlijk wel m’n quotum halen ).
Dan mag je wel opschieten.
En volgens mij redt je dat niet binnen 20 jaarIk heb de laatste 2 jaren altijd nog de hoop gehad ergens een fraaie BX tzd-turbo op de kop te kunnen tikken met minder dan 2 ton EN een goed werkende airco (dan had ik het gemis van 1 of 2 Airbags voor lief genomen)....maar helaas, die zijn er niet meer, vrees ik.
Idd, m’n rekensommetje klopt niet helemaal.. Dan moet ik voor het einde van het jaar die 2.1TD nog maar eens inruilen voor een andere 2.1TD
Animal triste post coitum