











































Totaal aantal Berichten: 25646
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig! Ieder nadeel hep se voordeel !
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Stan,
Goed nieuws! Deze ID19 heeft geluk: ze wordt door de jaren alleen maar beter…





Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Goed bezig Stan!
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Jaja, het is bijna zover! Donderdagmorgen mag ik haar weer op gaan halen. Er is de laatste weken hard gewerkt om de ze helemaal in topstaat te krijgen. Ze is compleet gespoten, zowel binnen als buiten. Nieuw dak erop met een mooie dakrubber ipv lelijke kit. Tecnhisch is ze ook helemaal in orde. Morgen wordt er nog wat aan de laatste details gewerkt; afstelling van het stuur oa en dan moet ze klaar zijn. Als ik er nog de tijd voor heb zal ik wat foto’s plaatsen van het proces en zoals ze dadelijk is.
Ze is precies op tijd klaar, zoals ook afgesproken was. Komende maandag ga ik voor 4 weken naar Orange om daar te werken voor een Nederlands sleep en bergingsbedrijf. Natuurlijk gaat mijn dame mee! En dan maar in de avonduren heerlijk rond touren daar!
ID 19P 1966





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hopelijk zit er wel kit onder het nieuwe dakrubber. Indien dat vergeten is, kan je alvast gaan sparen voor een daklijst-restauratie over een paar jaar….
Citroen!
DriverD schreef:Hopelijk zit er wel kit onder het nieuwe dakrubber. Indien dat vergeten is, kan je alvast gaan sparen voor een daklijst-restauratie over een paar jaar….
Dat zit er zeker onder. Maar ik zal binnenkort eens de foto’s plaatsen van hoe de kitrand was… Nu is alleen de rubber in het zicht. Daaronder is het dak wel afgekit.
ID 19P 1966





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Ben benieuwd naar de foto’s van je dame
Yes! Ik heb haar vanmorgen opgehaald. Ze stond buiten al mooi te blinken in de zon toen ik er aan kwam.
Nadat we de laatste zaken geregeld hadden kon ik haar dan eindelijk weer meenemen. Direct een dagje touren en klussen van gemaakt.
Omdat ik graag een muziekje wil luisteren als ik rij maar er geen nieuwe radio in wilde zetten moest er dus wat anders komen. De originele radio doet weinig, een voordeel is wel dat er al een box en stroomdraden waren. Nu heb ik de kleinste versterker op de kop getikt die ik kon vinden ( € 20,-) en die onder het dashboard weg gewerkt. De uitgang van de versterker gaat natuurlijk naar de box en op de ingang heb ik een kabeltje van koptelefoon uitgang van de Ipod aangesloten. Deze kabel heb ik via de asbak laten lopen. Er is dan dus niks in het zicht als ik de Ipod er niet in heb staan. Een klein schakelaartje, onzichtbaar geplaatst, om de plus te onderbreken van de versterker en toen was ik alweer klaar. Als ik meer tijd heb zal ik de plus via het contact schakelen, kan ik die ook niet vergeten uit te zetten. Het werkt prima zo, niks in het zicht en toch een mooi muziekje erbij.
Ze rijdt als nieuw. Toch een heel verschil met voor dat de kap open gewaaid was. Alles in de motorruimte is eruit geweest en bekeken of het vervangen moest worden. Kortom nu is ze zowel technisch als opties in een perfecte staat!
foto’s zal ik morgen of zondag plaatsten en dan maandag opweg naar Frankrijk!
ID 19P 1966












































Totaal aantal Berichten: 25646
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
SUPER!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Toppie, wat zul jij genieten…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
een motorkap die openvliegt is écht wel een ziekte van DS. (net als motorbrand door het losschieten van het koper benzine inlaatpijpje aan de zamac carburator)
Dus beter voorkomen dan genezen:
Een handig trucje daarvoor is een veiligheidsgordel installeren onder de motorkap: doe je de motorkap ‘normaal’ traag open, dan volgt die prima. Waait ze open dan blokkeert de gordel. Eenvoudig en goedkoop
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
walther259 schreef:een motorkap die openvliegt is écht wel een ziekte van DS. (net als motorbrand door het losschieten van het koper benzine inlaatpijpje aan de zamac carburator)
Dus beter voorkomen dan genezen:
Een handig trucje daarvoor is een veiligheidsgordel installeren onder de motorkap: doe je de motorkap ‘normaal’ traag open, dan volgt die prima. Waait ze open dan blokkeert de gordel. Eenvoudig en goedkoop
Briljant bedacht
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Maar zal niet beletten dat de kap dan alsnog wordt dubbelgevouwen. Voel maar eens aan een veiligheidsgordel bij welke vertraging die blokkeert. De impact die dit op de zwakke constructie van de motorkap teweegbrengt heeft een ferme knik tot gevolg…......
Misschien kun je hiermee de schade tot de kap beperken en de gevolgschade aan voorruit en dakrand minimaliseren of voorkomen.
Maar dan zou ik er gewoon een paar gasveren à la XM inknutselen. Blijft ie bij reparatie of ander werk ook nog netjes omhoog staan, zonder stokkie aan de radiateur.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Vorig week-end overkwam mij ook hetzelfde probleem met mijn DS Spécial (1973). Rijdend aan 100 km/uur op de snelweg motorkap opengevlogen. Motorkap tot schroot herleid vrees ik, maar voor het overige geen schade ( alle ruiten intact, rest van de carrosserie ok)