7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
Willems C5 V6….Lekkende klepseals
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 05 augustus 2009 12:40 AM
  [ # 91 ]
Ries schreef:
Willem schreef:

Dan doe ik meteen de krukaspoelie…..Hij begint heel licht te tsjilpen.

Kun je dat precies horen dan dat de poelie dat geluid maakt?

Ik heb het al eerder gehoord, het tsjilpen gaat op een gegeven moment over op krijsen…..

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 25 augustus 2009 12:38 PM
  [ # 92 ]

Zo, dit weekend even de C5 aan de onderkant geinspecteerd. Wat me opviel aan de achterkant, was dat er veel meer ruimte over is, vergeleken met een XM. Daar zit dan nog een dwarsdemper voor de einddemper thv de achteras en de kooi van het reserve-wiel. De hydractief-bol is gewoon makkelijk te vervangen als dat ooit nodig is. Bij een XM moest je toch wel veel verwijderen.

Olie-vervangen was wel nodig, de auto heeft voor mij regelmatig hele korte ritjes gemaakt en dat was wel aan de olie te zien, zo zwart

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 28 januari 2010 10:18 AM
  [ # 93 ]

Even een ouwe koe uit de sloot gehaald…...

De V6 bleek dus een slokje olie te lusten, van de zomer 1 liter op 1000 km 5W30 weggestookt.
Bougie van cilinder nr 3 was zo zwart als roet en ook wat vettig, de Storing Uitlaatgas kwam ook regelmatig en verdween ook weer.
De motor liep geweldig, geen compressie-verlies, geen blauwe rook en geen lekkage aan de buitenkant.
De eerste optie wees in de richting van de klepseals, mn garagist had het nog nooit eerder meegemaakt, maar vond m’n verhaal wel plausibel en ging de V6 inwendig met de endoscoop bekijken.
Er waren wat kleppen zwart, maar geen schade te zien, de rest van de cilinders waren schoon. Dus de klepseals van cilinder 3 vervangen.
Ik ga voor de zekerheid, toch maar de olie weer verversen en alle verbrandingsresten van de verbrande olie eruit te spoelen

Volgende week na een km of 300 even controleren of de bougie nog steeds mooi bruin is

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook