ik heb het volgende plobleem met mijn wagen
Wanneer ik met mijn wagen een constante snelheid rij bv 70 begint die na een tijdje te schudden net of je staat een versnelling te hoog.
Laat ik mijn gas los of geef ik meer gas is het eventjes gedaan.
Wanneer ik op een oneffen weg veel gaten of bochten heb ik dit probleem niet.
Ikzelf dacht eventueel aan een vuile mazoetfilter heb een afspraakje gemaakt bij de dealer want hij moet ook een groot onderhoud hebben.
Zijn er mensen hier die iets anders vermoeden?
Is dit alleen bij een bepaald toerental ?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
ja het is mij enkel nog maar op gevallen rond de 2000 toeren
Wat voor een type dieselmotor, XUD, DW8 of HDI ?
Als het een 2.0HDi met Siemens systeem is is het een software probleem. Citroën wil hier niets aan doen.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Als het een XUD is, vermoed ik een afstelling van de pomp
Het is een HDI 2.0
Wat bedoel je met een software probleem?
Hoe kan dit opgelost worden?
Hoe kan dat da na 7 jaar opeens opduikt?
Ik merk ook als ik een aanhangwagen aanhang dat het probleem erger wordt wanneer ik hem afhang is het terug minder
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
is het brandstof filter al eens vervangen ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
nog niet wordt donderdag gedaan
Als je deze wagen al 7 jaar hebt en het treedt nu plotseling op dan is het niet het bekende software probleem van de Siemens systemen.
Tank je ooit bij de “witte pomp”?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Begrijp ik het goed dat als je op zoek gaat naar een HDI, je de motoren met een Siemens systeem het beste kunt overslaan, Bosch en Sagem? zijn beter?
Ik tank meestal bij dats24
noem jij dit een witte pomp?
Ik hoop dat het donderdag opgelost is
Volgens internet ziet dat er wel uit als een Witte pomp, dat zijn meestal de pompen waar hoge kortingen worden gegeven. Niet dat de brandstof daar heel slecht is, maar kwalitatief minder dan de A-merken en het bevat minder additieven. Op lange termijn en zeker bij een HDI merk je dat, brandstoffen als V-Power en Ultimate zijn gemaakt voor dit soort motoren.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
dats24 schijnt wat minder te zijn.
Een vriend van me heeft een astra 1.4 benzine, en als hij daar lang tankt gaat de motor regelmatig in noodloop, en springt het lampje van de emissiestoring aan. Op aanraden van de dealer van bij een “merk"pomp gaan tanken en het probleem was opgelost. Onlangs terug enkele tanken bij dats gaan volgooien en het probleem was terug.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Het is inderdaad zo dat de moderne dieselsystemen (Commonrail en pompverstuiver) erg gevoelig zijn voor de brandstofkwaliteit. V-power (Shell) en Ultimate (BP, Aral) is niet perse nodig. Maar tank wel een a-merk brandstof.
Een mooi voorbeeld van de gevoeligheid van de systemen is het verkeerd tanken. Tankte je vroeger per ongeluk een beetje benzine, geen probleem. Moet je tegenwoordig niet meer doen, meteen voor €€€€€€€ schade !!
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Voor de mechanisch ingespoten dieselsystemen zoals XUD en DW8, is het beter om juist geen V-power of BP-Ultimate te tanken, maar de normale diesel van een A-merk. V-Power en BP-Ultimate zijn te schraal, de smering van de pomp en injectoren schiet hierdoor te kort, met als gevolg dat de motor steeds meer herrie gaat maken en stotteren, vooral bij stationairloop.