Nu mij TCT in de garage staat en ik bezig ben de turbo te vervangen wil ik ook een eerder probleem oplossen:
LHM druppels onderaan de drukregelaar en dus op de oprit.
Ik meen ooit eens iets hierover te hebben gelezen in de AE maar ik kan het niet terug vinden.
Iets met een O-ring onderaan de regelaar vervangen.
Weet iemand hier waar ik dat kan vinden of hoe de procedure verloopt ?
Erik
Hier zie je waar de afdichtingsringen zitten (die blauwe), je moet de regelaar wel even demonteren. Vergeet ook niet daarna de standaard LHM leidingrubbertjes te vervangen. Ik neem aan dat je op de hoogte bent v.w.b. drukloos maken van het systeem e.d.
Sjako
Vandaag de O ring vervangen. Blijkt dat er dus helemaal geen O ring in zat maar… siliconenkit !!!
Geen wonder dat het ding lekte.
Dat heeft de vorige eigenaar dus wel en dikke €13,- bespaard. Dat terwijl ik vandaag net over de € 1000,- aan reparaties ben gegaan.
Bovendien lijkt me dat er onderin die drukregelaar een LHM opening te zitten die dus door die siliconenkit afgedicht is geweest. Ik heb de boel maar eens goed schoongemaakt en strak in elkaar gezet. Ze staat nog steeds op pootjes in m’n garage. Morgen, wanneer mijn herstelde aandrijfas er weer onder gaat, eens kijken wat er nog aan lekkage over is.
wel apart dan dat je behalve de lekkage geen klachten had, of heb ik wat gemist…???
S
Nee, met die drukregelaar nooit problemen gehad… ook geen veelvuldig getik of niet omhoog komen.
waar heb je de o-ringen uiteindelijk gehaald? bij de dealer of ergens anders…?
S
Eén ringetje maar, bij de dealer. Ik weet dat het goedkoper kan maar deze paste wel meteen.