13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
   
De XM V6 Exclusive automaat van Lampie, verkocht!
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 05 augustus 2009 02:41 AM
  [ # 181 ]

je hebt het over een 4HP18 neem ik aan?

vertel eens wat meer over “dat veertje” , ik heb er namelijk nog
nooit van gehoord.

Thanks
Sjaakmans

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 05 augustus 2009 02:54 AM
  [ # 182 ]

Het gaat idd om een 4HP18, op het australische citroen-forum staat er nogal wat over geschreven, en ook kreazyV8wuppo had het hier wel eens over volgens mij.

In het hydraulisch brein zitten een aantal veren, die invloed hebben op het schakelen van de kanalen. Nu schijnt het zo te zijn dat de veer die koppeling ‘C’ bedient, voor inschakelen naar D en terugschakelen van 4 naar 3, nogal wel eens lam wordt of breekt en dus in mijn bovenstaand probleem resulteert, en ook schokkend inschakelen in D veroorzaakt. Met inschakelen van de D krijg ik altijd wel een duw, maar weet niet of dit normaal is. 2x meegemaakt in de tijd dat ik ‘m heb dat de wagen echt een dreun geeft bij inschakelen D.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 05 augustus 2009 03:12 AM
  [ # 183 ]

Ja, klinkt wel als hydraulisch brein, wil je die gaan demonteren en bekijken?

Ben erg benieuwd, er is daarover nog niet veel geschreven hier….

S

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 05 augustus 2009 10:20 AM
  [ # 184 ]

Hmmja, ik ga eerst maar een specialist raadplegen. Misschien zit ik er helemaal naast met m’n theorie, en ik heb geen gegevens van het brein, in het WPH staat voor dergelijke storingen meteen ‘Vervang het hydraulisch brein’. Dus ik kan het wel openmaken, maar als zo’n veertje maar 5% korter is dan de oorspronkelijke lengte en daardoor al problemen veroorzaakt, dan zie ik dat niet als het openligt…

Groetjes Erik!

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 05 augustus 2009 11:12 AM
  [ # 185 ]
Lampie schreef:

Oprijbokken? hoe werkt dat?

zijn schuin oplopende (van metaal gemaakte) standaards waar je met je auto oprijdt tot op het vlakke stuk, hierdoor staat je voituur met de voorkant een 30 cm hoger boven het asfalt en kun je er makkelijk onder werken. Ook bespaar je jezelf de tijd van het opkrikken en plaatsen van de bokken bij de bekende steunen Wink

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 05 augustus 2009 12:02 PM
  [ # 186 ]
Lampie schreef:

Het gaat idd om een 4HP18, op het australische citroen-forum staat er nogal wat over geschreven, en ook kreazyV8wuppo had het hier wel eens over volgens mij.

In het hydraulisch brein zitten een aantal veren, die invloed hebben op het schakelen van de kanalen. Nu schijnt het zo te zijn dat de veer die koppeling ‘C’ bedient, voor inschakelen naar D en terugschakelen van 4 naar 3, nogal wel eens lam wordt of breekt en dus in mijn bovenstaand probleem resulteert, en ook schokkend inschakelen in D veroorzaakt. Met inschakelen van de D krijg ik altijd wel een duw, maar weet niet of dit normaal is. 2x meegemaakt in de tijd dat ik ‘m heb dat de wagen echt een dreun geeft bij inschakelen D.

Hij moet zonder dreun in D of R schakelen, je olieniveau is goed en rood van kleur?
Lamme veertjes in je hydraulisch-brein is mogelijk, maar ik zou niet er zelf aan gaan rommelen. Laat dat aan een revisie-bedrijf over

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 05 augustus 2009 08:30 PM
  [ # 187 ]

Olie is roodbruin, sinds de laaste oliewissel (vorig jaar) al. Hoewel ik pas na 2000 km gepeild heb, omdat ik het euvel onderweg naar Servië pas ontdekt heb. Toen was het niveau te hoog (bij koude draaiende motor boven de 80 gr max), heb terug in Nederland de garage onmiddelijk olie af laten tappen. Dacht toen dat het weg was, maar heb later pas geconstateerd dat het probleem alleen bij goed doorgewarmde bak optreedt. Pas geleden heb ik nog een klein beetje olie afgetapt, hierdoor werd de bak wel ietsje soeleper maar de niveauverschillen hebben voor zover ik kan voelen geen invloed op het probleem.

Voor de wissel was het mooi rood. Ze hebben speciale Citroën-olie gebruikt, zeggen ze… Geen slijpsel aan de peilstok, niveau is tussen de streepjes maar kan de olietemperatuur niet meten, is hier een trucje voor?

Met het inschakelen van D of R krijg ik alleen een soort duw, alsof je met handbak de koppeling een beetje op laat komen en weer loslaat terwijl ie nog op de handrem staat. Dat dreunen heb ik sinds de oliewissel niet meer gehad, bedenk ik me net.

Gaat de automaat ook tijdens gebruik kickdown in lock-up?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 augustus 2009 11:38 AM
  [ # 188 ]

Check je motorsteunen eens, vooral de onderste

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 07 augustus 2009 12:47 AM
  [ # 189 ]

Zal ik eens doen, iig is degene bovenaan bij passagierskant gaar. Die ene die altijd stuk gaat…

Dat kan natuurlijk dat duwen veroorzaken, motor/bak combi die wat kantelt bij het inschakelen van de versnelling.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 07 augustus 2009 08:11 PM
  [ # 190 ]

Pfff… het is wel lastig een automatenspecialist te vinden in deze tijd van het jaar. Harry Martens is dicht, Autrans heeft het druk…

Groetjes Erik!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 augustus 2009 12:37 AM
  [ # 191 ]

er zit er eentje tegenover ons in wijk en aalburg.
Hoever mag die specialist bij je vandaan zitten >

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 09 augustus 2009 01:08 AM
  [ # 192 ]

Och, ver. Wink Ik wilde eerst een specialist zoeken die in de buurt was zodat ik in een middagje klaar zou zijn, maar gezien de wachttijden bij die jongens is die voorkeur vervallen. Als ik in een dag klaar ben vind ik het goed.

Het zou helemaal mooi zijn als ie me meteen kon helpen in het geval dat revisie niet nodig blijkt te zijn.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 09 augustus 2009 02:12 PM
  [ # 193 ]

In Rijswijk zit ook een goede, ben alleen de naam kwijt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 09 augustus 2009 03:38 PM
  [ # 194 ]

In Rijswijk vind ik: ATS Den Haag op de Cort van der Lindenstraat
In Schiedam vind ik nog SHM Transmissie…
maar in Wijk en Aalburg vooralsnog niets.

Ik ga nu eerst maar eens olie verversen, ik ken het trucje van nog even starten zodat er nog wat uit de koppelomvormer komt, maar tot waar vul ik ‘m nu precies? Het onderste 40 °C streepje, en dan kijken hoe hoog ie komt als het warm wordt?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 augustus 2009 05:07 PM
  [ # 195 ]
Lampie schreef:

Ik ga nu eerst maar eens olie verversen, ik ken het trucje van nog even starten zodat er nog wat uit de koppelomvormer komt, maar tot waar vul ik ‘m nu precies? Het onderste 40 °C streepje, en dan kijken hoe hoog ie komt als het warm wordt?

Lijkt mij ook het beste om “koude” bakolie tot 40 °C streepje te vullen. Als de olie warm is zet het uit en waarschijnlijk staat het peil op 80 °C streepje en indien te weinig nog ietsje bijvullen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
 
13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook