Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
djmoqua schreef:Met een blauw interieur zou ik niet voor een bruine of rode kleur gaan.
Ik zou nooit voor zo’n blauw interieur gaan
Ik blijf het toch een erg dapper voornemen vinden, ben benieuwd naar je ervaringen.
Succes! (heb je wel nodig denk ik )
C15GrandVolume schreef:djmoqua schreef:Met een blauw interieur zou ik niet voor een bruine of rode kleur gaan.
Ik zou nooit voor zo’n blauw interieur gaan
Ik blijf het toch een erg dapper voornemen vinden, ben benieuwd naar je ervaringen.
Succes! (heb je wel nodig denk ik )
In mijn (toekomstig) witte cabrio zou een blauw interieur wel mooi staan denk ik.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
We gaan vooral langzaam (stapje voor stapje) en wachten tot er wat budget is om e.e.a. uit te besteden. Het hoeft niet direct perfect te zijn, als het maar goed is, zodat er uiteindelijk een goede basis ligt waar wij kunnen rijden en waar een potentiele koper met weinig middelen een mooi auto van kan maken…
Qua interieur, tsja, ik heb een tijd gezocht en kreeg niet meer gevonden dan dit. Het interieur is vooral goed, de voorstoelen zijn een klein beetje gesleten (tsja, slechte stof ), dus er komen wat mij betreft gewoon stoelhoezen overheen.
Eerst maar eens tijd vinden om het oude interieur eruit te slopen, dan ziet het er al een stuk beter uit.
Enneuh, succes heb ik wel een beetje nodig (niet heel veel, ben meestal erg positief ingesteld!)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ik vind het hoog tijd voor een update Zeker nu we allebei met zo’n project bezig zijn. Kunnen we mooi wat ervaringen uitwisselen.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Mijn vader heeft vandaag de spatborden van de Visa afgeschroeft. Die zijn niet echt fris meer (zacht uitgedrukt).
Ik ga ze voor de APK eerst maar even dichtbakken. Van die ventilatiegaten bovenin de spatborden vinden keurmeesters vast niet zo fraai.
De binnenschermen zijn nog wel ok voor de APK, maar passen nou niet echt bij mijn eisen… aan binnen- en buitenkant een plaat eroverheen geknutseld (poging tot lassen ).
Dat voorspelt weinig goeds! De binnenschermen moeten zowieso vervangen worden. Misschien is dat wel een mooi excuus om een C15tje diesel te slopen en daarmee de cabrio te verdieselen…
Dat moet je dan wel goed afwerken hoor!
Wel leuk hoor, maakt hem een stuk leuker. Althans, dat vind ik.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Tss, zie ik toch net dat ik per ongeluk in het verkeerde topic heb zitten posten ops:
Verwarrend hoor, al die cabrio’s hier…
- C15 GV (Grand Volume)
C15GrandVolume schreef:Ik vind het hoog tijd voor een update Zeker nu we allebei met zo’n project bezig zijn. Kunnen we mooi wat ervaringen uitwisselen.
tsja, valt nu even niet zoveel te updaten….. behalve dan dat het idee van een cabrio diesel me nog steeds wel aanspreekt.
Heb eerst een CX met een halfgare startmotor en een lekke kachelradiator, een R4 met een dode startmotor en een LandRover met een trilling die er niet uit wil
Visa heeft even ‘geen prioriteit’
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
25trd schreef:tsja, valt nu even niet zoveel te updaten….. behalve dan dat het idee van een cabrio diesel me nog steeds wel aanspreekt.
Dat wordt een monsterklus, gok ik, want dan mag je zo ongeveer de hele neus gaan vervangen.
Enne, waarom dan een diesel en geen 1.9 GTi?
Project Cabrio
- C15 GV (Grand Volume)
euh…. omdat ie dan op diesel rijdt?
Maareuh, ik denk dat er uiteindelijk (als het allemaal doorgaat) ‘gewoon’ een 1.4 inkomt….
Past een 1.4 injectie van een BX ook (vond mijn 14TGE altijd zo lekker rijden! )? Of is dat weer ontzettend veel extra werk?
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
In mijn geval, als ik toch de binnenschermen moet gaan vervangen, kan ik net zo goed een snuit van een C15 eraan bakken. Is wel wat meer werk, maar een beste klus is het zowieso al.
Het ding hoeft niet sneller te worden, daar vind ik het geen auto voor. Het is meer een auto om relaxed mee te toeren, geen scheurijzer. Dan vind ik een BMW een stuk leuker… Ik vind een dieseltje vlot en sterk zat, en bovendien een stuk economischer.
Ik weet niet of de “i” past, de gewone (oude) 1.4 past wel (blokkie kopen, ik heb er nog ergens 1 liggen als het goed is).
Heb jij een 4 of een 5-bak? Ik heb dat 1.4 blok met een 4-bak en als jij die nu ook aan je 1.1 hebt hangen, past het zonder aanpassing. Wel even wat betere remmen monteren, overigens!
Project Cabrio
- C15 GV (Grand Volume)
C15GrandVolume schreef:In mijn geval, als ik toch de binnenschermen moet gaan vervangen, kan ik net zo goed een snuit van een C15 eraan bakken. Is wel wat meer werk, maar een beste klus is het zowieso al.
Het ding hoeft niet sneller te worden, daar vind ik het geen auto voor. Het is meer een auto om relaxed mee te toeren, geen scheurijzer. Dan vind ik een BMW een stuk leuker… Ik vind een dieseltje vlot en sterk zat, en bovendien een stuk economischer.
Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden! Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe mijn binnenschermen eraan toe zijn….. Ze zijn niet superfris meer, maar of ze niet meer te redden zijn… : Ik zal eens wat foto`s posten.
Ik moet nog steeds eerst het gare interieur demonteren! Dan kan ik eindelijk eens wat verder op gaan ruimen en plaats gaan maken i/d stalling!
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ik ben vooral benieuwd wat de RDW er van vindt. Een ding scheelt alvast: het chassisnummer is door de RDW in de kofferruimte ingeslagen, dus wat dat betreft kan ik naar hartelust knutselen met de snuit
- C15 GV (Grand Volume)
Vanmiddag even het interieur uit de Cabrio gesloopt, wat er onder de achterbank tevoorschijn kwam, viel me 100% mee (sorry voor de slechte kwaliteit; telefoon + slecht licht), vooralsnog geen roest te bekennen:
Het is altijd weer een verbazing wat je vindt als je zo`n interieur eruit sloopt, het voornaamste was toch wel 10 cent uit 1999
Heeft iemand nog een complete tapijtenset liggen uit een Visa? Kleur is onbelangrijk daar het toch al een mengelmoes is…
Het interieur is overigens met uitzondering van de hoofdsteunen naar de stort. Ik heb nu even geen plek om het op te slaan en het was echt werkelijk supergaar!
Ik ben benieuwd wat er nog tevoorschijn komt als ik het gehele tapijt eruit sloop, maar dat ga ik niet doen voor ik een nieuwe heb