Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Helaas verkeerde topic, anders had dat leuke discussie geweest
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
DigiDaan schreef:Zeg Dennis, je moest ook maar eens een topicje over jouw HDi 110 openen. Zo ben ik razend benieuwd of jij wél het door mij razend begeerde schuifdak hebt. Het lijkt er wel op als ik je avatar bekijk.
Wow, wat een hoop aktie hier in dit topic op deze avond!
Ik ga een dezer dagen (eindelijk) maar eens een topic over mijn xsara beginnen, ik ken eigenlijk alleen maar jouw topic over de xsara hdi 110 exclusive, dat is dus veeeel te weinig!!
Er is ook een hoop gebeurd sinds de aanschaf…
Ik heb inderdaad een schuifdak, het is origineel….en het lekt….
Maar omdat het water langs het rubber IN de afwateringsgoot lekt kan het dus niet het interieur in komen Dus ik laat het voorlopig zo…
Moet er wel bij zeggen dat ik het schuifdak nooit gebruik…
(behalve bij een hoge drempel dan, om mijn hoofd wat extra ruimte te geven )
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Zeg Daan, ik heb een vraagje ;
Ik heb ergens op het forum in een oude post gelezen dat jij wel een frame heb kunnen vinden voor rondom de radio. Zou jij een foto kunnen posten van hoe jouw radio er nu uitziet met dat frame? In de post stond dat het onderdeel nummer voor het frame 8211A4 is, kan je dit nakijken voor mij?
Ik zit nou al een paar maanden tegen een lelijke rand aan te kijken. Heb op internet gekeken en ben naar een paar Citroen dealers geweest hier, maar zonder succes. Ze zeiden allemaal dat het niet mogelijk is.
Alvast bedankt! Groet, Dennis
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik heb indertijd wel gezocht maar uiteindelijk nooit een ander paneeltje gekocht. Ik gebruik nog steeds de originele radio met de cd-wisselaar.
Er zijn wel paneeltjes met een DIN-opening en ruimte voor het grote boordcomputerscherm, helaas zijn die niet leverbaar in het Exclusiveprintje. Denk dat je het beste even bij een dealer kunt informeren. Helaas kan ik je niet verder helpen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
DigiDaan schreef:Ik heb indertijd wel gezocht maar uiteindelijk nooit een ander paneeltje gekocht. Ik gebruik nog steeds de originele radio met de cd-wisselaar.
Er zijn wel paneeltjes met een DIN-opening en ruimte voor het grote boordcomputerscherm, helaas zijn die niet leverbaar in het Exclusiveprintje. Denk dat je het beste even bij een dealer kunt informeren. Helaas kan ik je niet verder helpen.
ok, bedankt iig
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ondertussen heeft het hok mij op niet onverdienstelijke manier naar Le Mans en terug gebracht voor een hele mooie (en voor mij eerste) editie van EuroCitro.
Le Mans ligt op ongeveer zeshonderdvijftig kilometer van Eindhoven, maar op de heenweg ben ik via Luxemburg gereden. Niet omdat dat strikt noodzakelijk is (sterker nog, het is honderddertig kilometer om) maar ik vind nou eenmaal dat een autovakantie naar het zuiden begint met de eerste etappe naar Martelange. ‘s Morgens om een uur of half negen vertrokken vanuit een grijs en grauw Eindhoven:
Om via Luik
En de pukkel na Luik
In Martelange aan te komen voor diesel (niet eens goedkoper dan in NL, in tegenstelling tot de euro95 die zomaar dertig cent goedkoper is), tabak , alcohol en een hapje eten:
Een uurtje later Frankrijk binnenrijden, in de gietende regen
Péage bij Reims
En na Parijs begon het zowaar mooi weer te worden:
Afijn, de verdere reis verliep voorspoedig, zonder gebreken of wat dan ook. De airco deed verdienstelijk haar werk, verder geen gekke dingen gemerkt. Het lijkt erop alsof die auto in haar thuisland gewoon beter in haar sas is. Tokkelt er heerlijk op los, geen centje pijn.
EuroCitro was vier dagen heerlijk lantefanteren, foto’s maken (zie hier de rest: http://www.flickr.com/photos/digidaan/sets/72157621938636811/) biertje drinken, barbequen en auto’s kijken. Ook mooi: met je eigen voertuig over het publieke deel van het vierentwintiguurscircuit rijden. Bij de Porsche Curves heb ik de eerste keer gelijk tegen de honderdzestig gereden (90 toegestaan). Heerlijk!
De volgende dag op precies hetzelfde stukje reed ik rustig en stond er een gendarme te laseren. Ben ik daar even goed weg gekomen dus..
Zondagmiddag vertrokken zo’n beetje alle bekenden van het CiFo en had ik besloten om vanuit Le Mans nog naar de kust te rijden, om ergens tussen Caen en Honfleur een nachtje op een camping te blijven. Het was dan de bedoeling de volgende dag langs de kust naar huis te gaan. Ik was echter nog niet goed en wel onderweg of er bekroop me een vervelend gevoel. Ik weet nog steeds niet wat precies maar ik geloof dat ik gewoon naar huis wilde. Pas toen ik de tomtom op thuis had ingesteld en de A11 weer gevonden had werd ik een beetje rustiger. Eenmaal op de péage de teller op 140 geprikt om in ieder geval het idee te hebben dat ik een beetje aan het opschieten was. Na een kleine zeventig kilometer gestopt voor dure diesel (1,20 voor een liter BP ultimate) en vanaf dat punt de auto niet meer uitgekomen tot ik thuis was. Dat betekende dus vijf en een half uur en bijna zeshonderd kilometer non-stop achter het stuur. Ik had eenmaal thuis wel last van mijn hamstrings maar verder eigenlijk helemaal niets. Onderweg alleen voor Parijs en bij de péage wat vertraging gehad.
Uiteindelijk vijftienhonderdvijftig kilometer in vier dagen. Het gemiddelde verbruik viel me helemaal niet tegen, rond de zes liter (bijna 1 op 17) waarbij ik echt niet rustig aan heb gedaan en flink veel met de airco aan heb gereden.
Tot slot nog één plaatje dan:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Leuk om je ook eens in het echt gezien te hebben, Daan.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het genoegen was geheel wederzijds..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Klinkt goed ! Zal wel een mooie rit geweest zijn. Jij 1550 km in 4 dagen, ik 1500 Maar ik ergens anders…
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zo, briefje van de verzekering ontvangen. Geld is overgemaakt, dossier gesloten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gister terug gekomen van een weekje Zwitserland en de auto heeft zich weer uitstekend gehouden. De heenreis (850 kilometer) in mijn uppie in acht en een half uur gereden, met in totaal een halfuur rust tussendoor, drie stints. De terugreis niet alleen gereden, dat scheelt toch wel een stuk, alhoewel het vreemd blijft passagier in je eigen auto te zijn.
Tijdens de vakantie nog flink door de bergen aan het scheuren geweest. Dat ging allemaal prima, met wel een wat oplopende koelwatertemperatuur (koelvloeistof nog een keer afgetopt) maar te heet werd het allemaal niet. Zelfs bij zware belasting van de remmen (op bergweggetjes bergaf continu hard accelereren en hard remmen) geen problemen, ze begonnen hooguit te stinken, niet te faden of te roken zoals ik dat wel eens eerder heb gezien. Bij zware belading wilde tijdens het nemen van een linkerbocht het rechter achterwiel wel eens aanlopen. Dit ga ik een beetje in de gaten houden. Misschien toch eens hulpveren eronder leggen. Of niet, zolang ik er hier in NL geen last van heb.
Verder heb ik vijf liter Mobil 1 5W50 volsynthetische motorolie meegenomen want er moet weer een keer een kleine servicebeurt uitgevoerd worden. Doen we komende week wel ergens.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
nice pics !
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi hoor, vooral die eerste
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Stond ik toch alweer op pagina twee en dat kan natuurlijk echt niet.
Wel wat nieuws te melden, leuke kilometerstand laatst (niet gephotoshopped):
En vandaag even een miniservice gedaan. Beurtje durf ik het niet eens te noemen, aangezien ik alleen het oliefilter en de olie ververst heb, (de Mobil volsynthetische 5W50 die ik uit Zwitserland mee had genomen). Verder nog even alles bekeken onder de auto. Remmen nog OK, ophangingsdelen voor zonder speling. De uitlaat lijkt toch een beetje te lekken (klein lengtescheurtje in de middenpijp) en is op de lasnaden wat roestig, maar gelukkig nog niet door. Die redt het deze winter dus nog wel.
Verder weinig nieuws. Het ding rijdt nog heerlijk haar kilometers.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!