Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Arjan Verkade schreef:Vorige weekend weer een nieuwe ervaring met de Xsara…
[...]
Citroën is de enige met dit systeem toch?
Nee hoor, alarmlichten die automatisch aan gaan bij een noodstop is niet (of niet meer, het zou wellicht kunnen dat Citroën er als eerste mee kwam) exclusief voor Citroën. Het is kennelijk redelijk gangbaar bij modernere auto’s, vooral als er EBA (emergency brake assist) op de auto zit.
Afgelopen seizoen gebeurde het zelfs bij Top Gear, toen ze (geloof ik) een door de Stig bestuurde Fiat 500 Abarth over hun testbaan lieten boenderen.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, ik weet nog wel dat ze toen bij de eerste C5 er een reclame voor hadden op TV. Ik vermoed dat de C5 dus de eerste auto was. Later dus in de Xsara gebouwd
Ik heb het ook inderdaad. Ik heb het zelf 1x getest omdat ik hard in de ankers moest. Heb het daarna ook eens geprobeerd maar toen kreeg het niet zomaar voor elkaar. Het was overigens bij een snelheid van ongeveer 45 km per uur. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat je bij een noodstop onbewust, bewust harder remt. Dit klinkt een beetje raar maar wat ik er mee wil zeggen is dat je impulsief gewoon probeert zo hard mogelijk te remmen. Als je het moet ‘nabootsen’ dan rem je misschien toch niet hard genoeg.
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Klopt, ik schijn het ook te hebben, maar nog niet getest. Die van mn pa wel een keer werkend gekregen en ze gingen ook weer uit toen ik weer ging optrekken.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
De Xsaar moet het ook hebben…
Nog gezellig met de persoon staan te praten Arjan!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gelukkig niet met de persoon hoeven praten, ik ben niet tot stilstand gekomen en hij reed ook gewoon door.
Het klopt ook dat als je weer gas geeft ze weer netjes uit gaan.
Als je het wil testen moet je ongeveer 70 gaan rijden en gewoon vol op de rem (uiteraard wel eerst een rustige lege vlakke weg zoeken en in de spiegels kijken) de alarmlichten gaan dan wel aan. Er zit enige vertraging op. Ik denk van ongeveer 1 sec. Ook met gasgeven duurt het nog even voordat ze weer uit gaan.
Net maar weer even de velgjes in de wax gezet, die glimmen weer erg mooi
Waar ik me de laatste tijd meer aan begin te irriteren zijn de roestige wielbouten
Ik zit te twijfelen om ze te spuiten…
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Arjan Verkade schreef:Gelukkig niet met de persoon hoeven praten, ik ben niet tot stilstand gekomen en hij reed ook gewoon door.
Het klopt ook dat als je weer gas geeft ze weer netjes uit gaan.
Als je het wil testen moet je ongeveer 70 gaan rijden en gewoon vol op de rem (uiteraard wel eerst een rustige lege vlakke weg zoeken en in de spiegels kijken) de alarmlichten gaan dan wel aan. Er zit enige vertraging op. Ik denk van ongeveer 1 sec. Ook met gasgeven duurt het nog even voordat ze weer uit gaan.Net maar weer even de velgjes in de wax gezet, die glimmen weer erg mooi
Waar ik me de laatste tijd meer aan begin te irriteren zijn de roestige wielbouten
Ik zit te twijfelen om ze te spuiten…
Heb jij geen aluminium bouten erin zitten dan? Die horen er namelijk in bij lichtmetalen velgen. De stalen bouten zijn te kort voor lichtmetalen velgen en mogen alleen bij stalen velgen gebruikt worden. Heb ze bij mij net ook vervangen….
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb de juiste.
Maar zoals je in dat bakje ziet zijn ze nogal bruin. Dat is nu alleen maar erger geworden
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Arjan Verkade schreef:
Ik heb de juiste.
Maar zoals je in dat bakje ziet zijn ze nogal bruin. Dat is nu alleen maar erger geworden
Aaah…ok….
Ik denk als je ze gaat spuiten/lakken, het er zo weer af gaat als je de bouten weer los haalt, tenzij je echt een keiharde 2 componentenlak gebruikt…
Misschien kan je ergens sier dopjes halen om er op te doen…
Of je haalt nieuwe bouten, kosten een paar euro per stuk…
Nieuwe bouten kosten iets van 7 euro p.s.
16 x 7 is toch een duur geintje.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
BasisBIX schreef:Nieuwe bouten kosten iets van 7 euro p.s.
16 x 7 is toch een duur geintje.
Ik heb net 46,- betaald voor 16 stuks…. Maar dat is hier in Frankrijk….
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja daar was ik ook al bang voor dat de lak er weer snel zou beschadigen
Maar misschien blijft het op de bovenkant van de bout wat langer zitten, en dat is eigenlijk het enige wat je ziet.
Verder is het ook niet zo handig dat het moet drogen.
Moet het al in 2x doen, want ik kan niet alle 16 de bouten tegelijk van de auto af halen. De helft lukt nog wel (dan uiteraard niet rijden…).
ik heb nu een phase 3, en die heeft die automatische knipperlichten ook, maar op men vorige phase 2 , was dat ook al aanwezig… heb dat ook nog eens ongewild moeten uittesten op de autostrade….
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik weet niet of het op de mijne zit(ph2) heb wel een paar remtesten gedaan maar toen zijn ze niet aangegaan. Maar op de ph2 van de dealer doen ze het wel heb daar ook een keer behoorlijk hard meemoeten remmen.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
ik zie dat de jouwe van 2001 is, de mijne is wel van 2003, mss heeft het daar mee te maken….