Distributie snaar 2 liter 8 kleppen
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 08 augustus 2009 12:36 AM

Ik denk dat het tijd word om mijn snaar te ver vangen samen met de waterpomp en spanrol na ongeveer 100.000 km is dit veel werk en maakt het uit welk merk ik koop of is het origineel het beste?
Klaas-Jan

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 08 augustus 2009 12:46 AM
  [ # 1 ]

De disitrbutieriem is bij een 4 cilinder Xantia zeer makkelijk te vervangen voor een beetje handige beun. Je hebt zat ruimte tussen de motor en de auto zelf. De procedure staat uitgebreid beschreven in onder andere de haynes, als je die er naast houd kan het bijna niet mis gaan. En naderhand natuurlijk altijd even tornen!
Bij de laatste distributiewissel heb ik zelf een setje van Quinton Hazel gebruikt. Hoewel sommigen hier waarschijnlijk zweren bij Gates, is Quinton Hazel mijns inziens kwalitatief goed spul en toch weer een stukkie goedkoper. Ik zou in ieder geval geen riem + spanrollen en waterpomp bij de dealer scoren maar gewoon bij de betere auto onderdelentoko.

Succes!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 08 augustus 2009 01:16 AM
  [ # 2 ]

Dank je wel voor Uw snelle reactie, is de moer op de krukas makkelijk los te krijgen of heeft U dat met een luchtsleutel gedaan?
Moet ik ongeveer tussen de 120 en 150 euro aan onderdelen rekenen of zit ik dan te laag?
Klaas-Jan

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 08 augustus 2009 01:26 AM
  [ # 3 ]

Ik heb de bout op de krukas zelf redelijk makkelijk los gekregen. Een goed T-stuk en goede dop gepakt en een stuk kokerprofiel om het T-stuk te verlengen. Vervolgens de bak in zijn 4 gezet en goed veel kracht gezet. Geen probleem om hem vervolgens zo los te krijgen.

De prijzen van onderdelen vind ik redelijk moeilijk in te schatten. Ik werk zelf parttime bij een onderdelengroothandel dus krijg alles met personeelskorting, maar ik denk dat je het met 150 euro zeker wel gaat redden. Zeker omdat je bij een 8 klepper maar 1 spanrol hebt.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 11 augustus 2009 03:30 PM
  [ # 4 ]

Ah, ik had een extra sterke sleutel (geen ratel) op de moer gezet en die met tierapjes vast gemaakt aan het chassis en toen ff de starmotor een rondje laten draaien Cool
Die van mij zat namelijk supervast. Ik vond het best een hoop werk. Ik kon er slecht bij. Nou heb ik een diesel dus dat zal wel anders zitten.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 augustus 2009 03:17 AM
  [ # 5 ]

De D-riem van een 1.9TD in een Xantia is een lastig en tijdrovend klusje Confused

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook