Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het plan was om deze zo lang mogelijk te laten meegaan
Als je weet wat zo’n potje kost, niet echt vergelijkbaar met een Xsara demper. Is overigens ook lastig aan te komen…
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag een reserve bdp sensor binnen gekregen.
Even snelle blik onder de motorkap geworden, maar ik kon nog niet zo snel zien waar die sensor zit
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
CX is leuk!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat wist ik al
Alleen ik weet niet waar die sensor precies zit
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Boven het vliegwiel schat ik zo.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Als je het reservewiel en dat afdekplaatje weghaalt is ie makkelijk te zien.
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oh zit er daar weer onder…
Daar heb ik even geen zin in nu om die er weer af te halen
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Oh zit er daar weer onder…
Daar heb ik even geen zin in nu om die er weer af te halen
weet je waar die zit toch ?
gewoon in je dashbordvak leggen, en pas er uit halen als je problemen hebt (dan pas ben je erg blij met die sensor en de info waar die zit !!)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben ook blij dat ik nu ongeveer weet waar die zit
De sensor ligt al in de auto natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net alle deurpanelen eraf gehaald.
Daarachter ziet het er allemaal nog wel redelijk uit geloof ik
Nudat alles eraf ligt. Zijn er dan nog tips om direct te doen?
Zijn er dingen die je bij de raammechanismes kan smeren?
Ik merk dat het raam bij de bestuurder een stuk sneller gaat dan de rest. Waarschijnlijk omdat deze veel vaker gebruikt wordt
Wat kan ik dan smeren en waarmee? Kruipolie?
Ik zag zo snel nog niet echt punten waar je makkelijk bij kan, of moet je het raam dan open zetten?
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Siliconenvet
Elektrische bediening neem ik maar aan. Is de motor gesealed of komen de asjes door de lagers naar buiten. Dan de lagers invetten. Verder de geleiderollen waar de kabel overheen loopt onder en boven aan het mechanisme. That’s it.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
als er een kabel was wel.
maar in dit geval zou ik de geleiders lekker vol vet kwakken. Ook het motortje er even uit nemen en de vertanding van motor en mechanisme smeren.
Vergeet niet het 3e geleidertje dat tegen de binnenhuidplaat van je portier zit…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag de Zinkspray binnen gehad die Ruben (Citroenbx) had opgestuurd
Nogmaals dank daarvoor
Net ook maar direct aan de slag gegaan ermee. Het kale metaal was natuurlijk weer beetje gaan roesten dus eerst weer schoon geschuurd.
Daarna tijd bezig geweest met afplakken, maar inmiddels is alles bij de LV deur gespoten
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Best eerst Fertan opzetten en zen werk laten doen, uiteraard is zinc beter als niets…
Effe Ebayen, 23euro voor een 1l Fertan, anders 9euro voor een klein flessie bij de Brezan
Heb er een dikke liter op de Fiat doorgedraaid, en ja hoor, het werkt zeker!!!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik hoop dat dit voorlopig voldoende is. Het zijn ook niet echt plekken die veel te voordeuren krijgen.
Ik ben het wel van plan af te lakken met grondlaag en vervolgens Gris Perlé. Geeft ook weer stukje extra.
Dit zag ik van de week ook:
Zo zien beide voorbanden eruit. Die grote scheur zit er maar op 1.
Aan de dot code te zien zijn ze uit 96…
Jammer want het profiel is nog ruim voldoende…