1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Op zoek naar een leuke CX
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 07 augustus 2009 10:36 PM

Hallo mede forummers,

Na veel wikken en wegen heb ik dan toch besloten dat het tijd is voor wat anders. Ik ga (ben eigenlijk al) op zoek naar een CX. Waarom een CX?
Prachtige auto natuurlijk maar er waren enkele keuzes te maken.
Het moet een auto zijn van voor 1985 omdat ik geen cent meer aan de schatkist wens bij te dragen. De staat steelt me al genoeg.
Het moet een diesel zijn en natuurlijk HP geveerd (what else).
DS kan ik niet betalen en voor zover ik weet ook geen diesel leverbaar.
GS geen diesel leverbaar. BX wel maar de meeste zijn nog te jong. Zie maar eens een 84’er diesel in goede staat te vinden. Heel moeilijk dus.
Blijft over de CX. Helemaal geen slechte optie dacht ik.

Na enig speurwerk op het www heb ik alleen op leboncoin enige interessante aanbiedingen gevonden. Die wilde ik met jullie delen cq raad en commentaar ontvangen Wink

Bovenaan op mijn lijstje staat deze schoonheid:
 
Kent iemand deze verkoper? Heb al email contact gehad en hij beweert recentelijk nog een auto aan een Nederlander verkocht te hebben. Ook heb ik al enige foto’s ontvangen van de auto. Ziet er keurig uit. Ook van onderen.

Op de tweede plaats staat deze:
 
Vooral het interieur spreekt mij hierbij erg aan. Voor de rest heb ik wel wat twijfels. Verkoper heeft nog niet op email gereageerd.

Nummer drie is deze dame:
 
Ook hierbij heb ik enige reserve. Op mijn vraag om meerdere fotos via email is ook nog niet gereageerd. Schijnt trouwens vaak te gebeuren dat er niet gereageerd word op email.

En dan plots vind ik toch nog dit:
 
Tsja.

Onderbouwde commentaren, kritieken en beschouwingen zijn meer dan welkom.

Met vriendelijke groet, Henk.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 augustus 2009 10:42 PM
  [ # 1 ]

Heb je zelf al ervaring met een CX?

Zoek je CX om direct in te gaan rijden of geen probleem om eerst wat zelf aan te sleutelen?

Wat verwacht je er verder van? Een redelijk luxe model? Of meer een kale simpele uitvoering.

De 25D staan niet bekend om snelle jongens Wink Misschien even rondkijken voor een 25 Turbo diesel. Die zijn denk ik nog zuiniger in verbruik ook.

Je kan ook een 86er overwegen, dan zal je nog 1 a 2 jaar even wegenbelasting moeten betalen. Maar dan heb je wel een serie 2 mocht je dat mooi vinden. Het voordeel is dan ook dat je een lekker luxe CX 25 TRD Turbo kan uitzoeken. Als je misschien heel veel mazzel heb een hele vroege Turbo 2 Wink

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 07 augustus 2009 11:32 PM
  [ # 2 ]

Hallo Arjan,

Ongeveer 25 jaar geleden heb ik al een CX gehad. Dat was een benzine uitvoering. Ken de CX dus wel maar vrees dat in die tijd ook veel weer vergeten is. Zal ook eens op zoek gaan naar een Haynes, altijd handig.

De eerste op mijn lijstje is een 25 turbo D. Die hebben dus inderdaad wel mijn voorkeur.

Ik zoek een auto waarin ik de eerste paar maanden kan rondrijden, zeg tot november. In die tijd ga ik mijn Xant opknappen en reviseren. Als ik daarmee klaar ben kan ik dan mijn aandacht verleggen naar de CX. Het hoeft dus niet een superstrakke auto te zijn maar wel rijvaardig. En de type 1 heeft mijn voorkeur. Vind ik toch mooier met die chroombumpers dan het plastic van de 2.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 augustus 2009 11:49 PM
  [ # 3 ]

Oke duidelijk Wink

Die eerst kan dan wel in je straatje passen denk ik Smile
Als je echt geen vermogen wil of verwacht kan je naar een 25D kijken.

Je kan misschien ook kijken naar een 20/22 Pallas (Franse uitvoering is TRE)? Lekker luxe uitvoering met een simpele benzine motor. LPG erin (800 euro ofzo) en belastingvrij rijden. Is misschien makkelijker te vinden dan een goede diesel. Ze zijn toch stukje vlotter dan een 25D Smile

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7326
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 augustus 2009 12:25 AM
  [ # 4 ]

    Idea  Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 08 augustus 2009 01:53 AM
  [ # 5 ]

Als jre keuze voor diesel vaststaat ga dan niet voor een benzine of gas,krijg je spijt van. en wat betreft de snelheid….............een 25 diesel kan prima mee in het huidige verkeer!

dit is mijn ervaring, nothing beats an good old diesel!!!!

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 08 augustus 2009 02:24 AM
  [ # 6 ]

Ik vind een platte 25 diesel ook niet bepaald sloom. Die komt prima mee en is redelijk vlot voor een oude diesel.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 08 augustus 2009 04:18 PM
  [ # 7 ]
citroen23 schreef:

    Idea  Confused:

Ziet er niet slecht uit maar heeft geen APK, wat moet er aan gebeuren om die te krijgen? Zal de verkoper een berichtje sturen.
Bedankt voor de link.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 08 augustus 2009 04:25 PM
  [ # 8 ]
Falk schreef:

Als jre keuze voor diesel vaststaat ga dan niet voor een benzine of gas,krijg je spijt van. en wat betreft de snelheid….............een 25 diesel kan prima mee in het huidige verkeer!

dit is mijn ervaring, nothing beats an good old diesel!!!!

Kun je deze bewering nader omschrijven of onderbouwen? Waarom zou je spijt krijgen van een gasgestookte 2.4L bijvoorbeeld. Mijn keus voor diesel is puur omdat ik benzine te duur vind en bij LPG een grote gastank in mijn koffer moet onderbrengen. Onderbouw is bij een CX onmogelijk dus. Puur praktische overwegingen dus.

Mijn eerste CX was ook een gasgestookte 2400. Liep perfect tot de motor de geest gaf. Iets met een verstopt oliekanaal waardoor de kleptuimelaars geen olie meer kregen. Gevolg om de haverklap kromme stoterstangen. Van alles geprobeert maar niets hielp.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 08 augustus 2009 11:11 PM
  [ # 9 ]

Ok, ik ging even teveel van mezelf uit! Als je keuze economisch is kun je natuurlijk voor gas gaan.
Als je zoals ik dieselrijder bent valt een benzine/gas bak gewoon tegen, zelfs een GTIT2.
Verder is er met een benzine/gas auto niets mis!!

Wat betreft de snelheid of zoals er hier te vaak over traagheid wordt gesproken een 25diesel kan prima mee.En een stoplichtsprint kun je alleen van een rolstoeler winnen SO WHAT!
Het zelfde geldt overgens voor de 2puntnullen.

succes met je zoektocht

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2009 11:28 PM
  [ # 10 ]

Het klopt dat een platte 2500 Diesel met 75pk best mee kan komen. In Nederland tenminste… een beetje helling en je gaat merken dat ie echt wat te kort komt. Maar goed, als je geen bepakte en bezakte cx vakantieplannen naar zuid-frankrijk hebt gaat het prima.

Ik zou zelf, indien te vinden, voor een TRD Turbo gaan. Het “turbo1” blok met 95 pk dus. Die heeft vooral veel meer koppel bij een veel lager toerental en kan bij normaal gebruik zuinig zijn dan de genoemde platte 2500 Diesel. O ja, let even op: de eerste generatie 2500 diesel blokken met distributietandwielen ipv riemen, zijn beduidend slechter. De meeste gaan tussen de 100 en 150.000 km écht kapot. Check het forum maar eens, hier is wel het e.e.a over geschreven namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 08 augustus 2009 11:56 PM
  [ # 11 ]

Waterman, een vakantie met pa en ma, 2 kids, 2 honden, 1caravan,en…......een zeilboot op het dak gaat prima met een ongeblazen 2,5 diesel!! Ik zal de dia’s(!) eens opzoeken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 augustus 2009 12:00 AM
  [ # 12 ]

Jep… 20 jaar geleden ging het prima. Tegenwoordig komt de eerste de beste vrachtwagen op je bumper hangen in de ardennen… da’s nou niet mijn idee van een relaxte trip.  Top van zo’n diesel is 150-160, dat gaat nog. Maar de acceleratie heling op is vrij dramatisch…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2009 01:22 PM
  [ # 13 ]
Falk schreef:

Als je zoals ik dieselrijder bent valt een benzine/gas bak gewoon tegen, zelfs een GTIT2.

Waarom dan? Rolling Eyes

Ik zei weinig nadelen van de Turbo 2 benzine, behalve de kosten/verbruik dan…

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 09 augustus 2009 01:28 PM
  [ # 14 ]
Arjan Verkade schreef:
Falk schreef:

Als je zoals ik dieselrijder bent valt een benzine/gas bak gewoon tegen, zelfs een GTIT2.

Waarom dan? Rolling Eyes

Ik zei weinig nadelen van de Turbo 2 benzine, behalve de kosten/verbruik dan…

Een diesel heeft een heel ander karakter dan een ottomotor, er zoals altijd zijn er voor- en tegenstanders…
Net zoals die er voor LPG zijn trouwens.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2009 01:36 PM
  [ # 15 ]

Ja het is anders, en je voorkeur kan naar 1 van de 2 gaan.

Maar een Turbo 2 blok valt denk ik niet tegen…
Je heb eigenlijk altijd trekkracht. En op de snelweg is die heerlijk stil.

Ik kan me voorstellen dat je liever een diesel rijdt, maar om nou te zeggen dat een T2 tegen valt?

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook