Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Forummers,
Ga van de week naar een TCT break kijken als vervangen voor de C5 V6 break.
Heeft iemand ervaring met een TCT op lpg/lpi?
Lijkt me toch dat een goede installatie best moet werken?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Goh bestaat er ook een C5 V5 break, of loopt de V6 op 5 poten
Her en der op het forum lees ik dat er mensen zijn met LPG op een TCT en zijn tot nu toe tevreden.
Ik had verwacht dat de boel veel te heet zou worden door de turbo, maar het gaat dus wel kennelijk.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Aangepast
Iig al mooi dat het zou werken moest het zijn.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
TCT op LPG
Hallo citroenbx,
Ik rijd inmiddels een paar jaar met een Prins vsi instalatie. Dit rijdt opzich prima, maar het belangrijkste en meest voor de hand liggende probleem zijn de kleppen. Deze moet je toch om de +/- 20.000 km. stellen. Dit is ook niet zeer eenvoudig te doen. Een “ongeblazen” 2liter heeft echter hydraulische klepstoters en kent dat probleem dus niet.
Het is leuk tanken, maar je moet vanwege de extra kosten toch nog al wat rijden om het te laten uitkunnen.
Succes, Manus.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zijn de klepzittingen dan wel erop voorzien?
Indien deze vervangen zijn lijkt het stelprobleem toch serieus minder te zijn.
Een ongeblazen 2liter heeft ook gewone pastillen, het is de 2.0 16v die hydraulische klepstoters heeft.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Re: TCT op LPG
manus schreef:Hallo citroenbx,
Ik rijd inmiddels een paar jaar met een Prins vsi instalatie. Dit rijdt opzich prima, maar het belangrijkste en meest voor de hand liggende probleem zijn de kleppen. Deze moet je toch om de +/- 20.000 km. stellen. Dit is ook niet zeer eenvoudig te doen. Een “ongeblazen” 2liter heeft echter hydraulische klepstoters en kent dat probleem dus niet.
Het is leuk tanken, maar je moet vanwege de extra kosten toch nog al wat rijden om het te laten uitkunnen.
Succes, Manus.
Alleen een ongeblazen 2.0 16v heefr hydrolische stoters. de 8v niet.En ook dan sla je de kleppen wel in de kop maar hoef je er langer niet naar om te kijken
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De TCT+LPG ervaringen van mijn achterbuurman ( zie hier zijn profiel ) waren prima. Hij is nu nog op vakantie, maar je zou hem kunnen benaderen om te vragen waar hij zijn installatie vandaan heeft.
[offtopic]@Matthijs309, mijn 16V loopt reeds 380k op LPG, dat lijkt mij geen slechte score. (ook niet als ze er morgen plots mee stopt)[/offtopic]
Ik rijd al meer dan 30 jaar op LPG met een Jaguar en dan heb ik het over minder dan 2000 km per jaar. De kleppen moest ik elke 5000 km stellen en de laatste keer was een van de uitlaatkleppen welke 0.30 mm speling horen te hebben teruggezakt naar 0.05 en er was geen mogelijkheid meer om een dunner stelplaatje er tussen te zetten omdat de stoter dan de veerschotel zou raken en indrukken.
Die cylinderkop is dus aan revisie toe en nu hangt er een andere motor in. Via het Jagforum kwam ik in kontakt met mensen die een Flash lube systeem hebben gemonteerd, een injectiesysteem met loodvervanger en bescherming voor de kleppen en zetels. Het hele systeempje kost geen 50 euro inclusief een halve liter vloeistof en de montage is simpel.
Een van de gebruikers zegt dat hij nu 90.000 km heeft gereden met een oude Jaguar op LPG en hij heeft slechts één keer de kleppen hoeven stellen waarbij de speling niet spectaculair was afgenomen.
De klepbediening bij de Jaguar motor is bijna hetzelfde als bij de acht kleppen TCT, stelplaatjes tussen de stoter en de klepsteel. Dus wellicht is het geen slecht idee om bij zo’n motor op LPG een Flash lube setje te monteren.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Flashlube is idd niet slecht voor je kleppen maar heel je motor vervuild erdoor, en das ook niet positief natuurlijk…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
...neem een V6 op LPG?
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
patje74 schreef:De TCT+LPG ervaringen van mijn achterbuurman ( zie hier zijn profiel ) waren prima. Hij is nu nog op vakantie, maar je zou hem kunnen benaderen om te vragen waar hij zijn installatie vandaan heeft.
Ben er weer…
Een TCT op G-3 kan inderdaad probleemloos lopen.
Ik heb hem door Brouwer in Hoogeveen laten inbouwen. Zij hadden het vaker gedaan bij een XM TCT en wisten direct welke installatie zij nodig hadden.
Het problematische is vaak de afstelling met de turbo, maar vraag me daarvoor niet naar de technische details.
Bij mij is er een Landi LSI ingebouwd.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Lampie schreef:...neem een V6 op LPG?
Dat is én hier niet te vinden én heb geen zin om me nog eens blut te betalen voor de moment
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-04-2016
- XM 2.0 Turbo CT automaat
Ik heb ook zojuist een 2.0 Turbo CT gekocht. Ik overweeg LPG in te bouwen.
Vragen over de ervaringen m.b.t. kleppen stellen op LPG.
1. Om de hoeveel km is dat nodig?
2. Zijn er ervaringen met een klep smeersysteem op een TCT. DAn veel minder vaak kleppen stellen?
Mvg, E. Thuijs