Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
La Léo schreef:waarbij men ook het nummer heeft moeten omslaan, omdat anders het scherm niet past.
Komen die gaten niet overeen dan tussen een s1 en s2?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
zloek schreef:ik zie echter wel dat de bumpers niet echt mooi passen, er zitten wel van die spleten en het hangt maar wat aan het chassis
Dat is normaal en moet gewoon even vastgezet worden.
Mooie wielen!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zloek schreef:hier een foto van mijn cx
dus uiterlijk een serie 2.
vraag: wat voor interieur ?? wat voor tellerblok ??
en wat voor velgen zijn dat overigens ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
sans-pareil schreef:Op de foto zie je ook dat de voorschermen een andere kleur zijn. s2 voorschermen op een s1 auto dus…
Ja, maar dan moet hij ook de gehele ‘binnen’ neus hebben gewisseld, anders krijg je de bumper en motorkap er nooit goed erop. Oh en andere gaten gemaakt voor de koplampen, want die hebben in ‘81 nog een ondersluiting.
Een Série 1 neus is écht anders dan een Série 2 neus.
Lijkt me we erg veel werk & moeite voor een gewone reparatie na een schade.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik weet het niet hoor, met dat omkatten.
De binnenkant van de auto (spatborden) hoeven helemaal niet aangepast te worden. Hooguit een gat voor de montage aan de zijkant. Neus is ook echt niet anders.
luchtinlaat is van kunstof
ik heb een bobine achter de rechter koplamp
koplampen zijn met bovenbevestiging
de spatborden zijn er opgeschroefd, dus bij het VIN nummer zie dat er op het hele stuk spatbord schroeven zijn, andere kant ook, is wel echter mooi gemaakt.
Ik zal later een foto van het blok hier plaatsen
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
zloek schreef:
de spatborden zijn er opgeschroefd, dus bij het VIN nummer zie dat er op het hele stuk spatbord schroeven zijn, andere kant ook, is wel echter mooi gemaakt.
Wat mijns inziens dus wijst op het updaten van een serie 1 naar een serie 2. Niets bijzonders.
hier fotos van het blok http://www.cos.nazwa.pl/cx/
velgen zijn van AUTEC
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
La Léo schreef:
Loek,
Je kunt het motortype bij aanschaf ook heel makkelijk herkennen: is de luchtinlaat van metaal of van zwart kunststof?
Metaal = 2400
Kunststof = 2500Of bijvoorbeeld: Zit er een dubbele bobine op de motor bevestigd of zit de
Leontien
Leontien,
Ik heb toch echt een (platte)2500 met metalen luchtinlaat…..een m25/663 wel te verstaan.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
garagestmarien schreef:Ik weet het niet hoor, met dat omkatten.
De binnenkant van de auto (spatborden) hoeven helemaal niet aangepast te worden. Hooguit een gat voor de montage aan de zijkant. Neus is ook echt niet anders.
Neus is zéker wel anders W.!
Bevestiging voor bumper is anders, bevestiging voor motorkap ook en de lampen passen niet zonder iets aan te passen.
Het zou natuurlijk best een eerlijke ‘ombouw’ kunnen zijn omdat iemand Série 2 een mooiere look vond hebben, maar veel werk is het wel. Lijkt me dus onwaarschijnlijk, maar goed… zoals jij al zei, het gebeurt!
Hoe dan ook: als die verkoper zegt dat het een 2.5 is en er ligt een 2400 in…
Overigens Loek: een 2400 is een hele fijne motor, dus wat dat betreft hoef je niet te treuren!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
ik treur niet, ik vind het prima zo, het rijdt lekker, mensen kijken om.
wat betreft de velgen http://www.fns-velgen.be/epages/62030009.sf/nl_BE/?ObjectPath=/Shops/62030009/Categories/VELGEN/AUTEC
als je goed kijkt dan zie dat de voorkant ook opnieuw is gemaakt
overal popnagels
in deze cx zijn de meeste dingen vervangen, hydrauliek, remleidingen, filters, remmen, uitlaat. Aleen de kabelboom moet vervangen worden.
Ik heb voor de auto 930 euro gegeven
moet nog een mooie achterklep vinden want die van mij is verrot
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
zloek schreef:luchtinlaat is van kunstof
ik heb een bobine achter de rechter koplamp
koplampen zijn met bovenbevestiging
Luchtinlaat is bij een 2400 echt altijd van metaal.
Bobine zit bij een 2500 op het blok, niet achter de koplamp en het zijn er bovendien twee.
@Baroen: ook vreemd, ik heb nooit een metalen inlaat gezien op een niet-Turbo 2500, maar goed… dat wil niets zeggen
Ik weet wel, dat die kunststof dingen nog weleens wilden imploderen, dus wellicht is er daarna een metalen op teruggezet. Die zijn namelijk wél een stuk degelijker!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
dus uiterlijk een serie 2.
vraag: wat voor interieur ?? wat voor tellerblok ??
en wat voor velgen zijn dat overigens ??
interieur is grijs/blauw van GTI
tellers zijn van serie 2