Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
lijkt dus mee te vallen.
was er nog iets met je kabelboom ?
en wat voor interieur zit er in ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Op de serie 2 zijn wat zijstukjes toegevoegd. Veel werk is dat niet. Maar goed. Daar gaat het niet om. Er is iets geks aan de hand met die auto en ik denk nog steeds dat het gewoon een verbouwing is en geen omkatten.
interieur
ik heb er nog oude elektrische instalatie inzitten en soms werkt niet alles, dus moet ik een en ander nog vervangen of misschien wel aansluiten.
Verder is alles in orde
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zloek schreef:interieur
nou, vrij compleet gedaan !
als de board computer en de airco het nou ook nog doen, best aardig.
een belastingvrije serie 2 dus.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
computer werkt, airco ook maar is nu niet aangesloten
een cx kenner zegt dat ik een serie 2 cx heb met serie 1 papieren, niks is omgebouwd zegt hij.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik vind die schroeven op de spatborden dan toch getuigen van bouwwerkzaamheden die niet per se nodig hoeven zijn bij schade.
Zaten allebei de spatborden in elkaar?
beide spatborden zijn vastgeschroefd
het is wel een raadsel cx zeg:)
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
zloek schreef:een cx kenner zegt dat ik een serie 2 cx heb met serie 1 papieren, niks is omgebouwd zegt hij
En dat kan dus duiden op het onrechtmatig “belastingvrij maken van een Serie2 CX”
Ik hoop voor je, dat ik er volledig naast zit. Maar ik ben bang dat er in het verleden een rotte CX2400 gesloopt is, in combinatie met de papieren van jouw CX 25 GTi. En dat jouw CX 25 GTi sindsdien als belastingvrije CX2400 door het leven gaat : .
Spatborden: kunnen ook verroest geweest zijn en (achter het voorwiel bijv.) en daarom vervangen?
Hm, lastig: hoe kun je dit nu echt achterhalen??? Iemand uit de juridische hoek die hier kan helpen (probeer anders forumlid PBO eens, zit in verzekeringshoek en kan je misschien aan juiste bron helpen???)?
EDIT: juiste quote gepakt nu ops:
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het motornummer: M23/622, is van een 2400 GTi.
Alleen dan weer dat chassis nummer: MA-MT op en GTi is modeljaar 81.
82 zou dan MA-NA moeten hebben.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
zloek schreef:een cx kenner zegt dat ik een serie 2 cx heb met serie 1 papieren, niks is omgebouwd zegt hij.
Precies! Het is veeeel teveel werk om een hele Série 1 om te bouwen naar Série 2, inclusief het interieur. Alleen al voor het in- en uitbouwen van het dashboard moet de hele voorruit eruit.
Dus: hoort het kenteken niet bij het chassis dat onder jouw auto zit, ook al ‘kloppen’ de nummers. In de volksmond heet dit omkatten. Dit is strafbaar en kan een probleem vormen bij toekomstige APK keuringen. Elke APK keurmeester die een beetje zijn klassiekers kent, zal zien dat het geen CX uit 1982 is.
Als dit aan het licht komt, wordt jij als eigenaar verantwoordelijk gehouden.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mijn vermoeden ook Léo. Maar: wie kan zloek dan verder helpen:
- om te valideren of de auto écht is omgekat of niet?
- en wat dan juridisch te doen, als hij heeft “te goeder trouw” een omgekatte auto heeft gekocht.
Ben bang dat justitie makkelijker de voiture inneemt dan de dader achterhaalt. Als de verkoper ook van geen kwaad weet, wordt het lastig speuren voor ze
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
voor zover ik weet zullen ze de auto in beslag nemen en mij een boete geven.
dus laten we het maar zo houden en ssssttttt niet verder vertellen.
met de 2cv heb je dezelfde verhalen, maar dat houd ik dan voor mezelf.
voorlopig was apk geen probleem, zal het wel in de gaten houden en een praate klaar maken als het misgaat.
het is een klassieker moeten ze maar niet al te moeilijk gaan doen bij de apk.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
zloek schreef:het is een klassieker moeten ze maar niet al te moeilijk gaan doen bij de apk.
Ja Loek, maar klassieker of niet: dit is dus een zaak voor de Belastingdienst hè?
Want het betekent feitelijk dat er theoretisch vele jaren houderschapsbelasting kan zijn ontdoken.
Dus ja… sssssssjt dan maar hè.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D