Beste forummers.
Vandaag een brief van de dealer binnengekregen met daarin 2 bekeuringen van totaal 90 euro, ik zal het verhaal even duidelijk proberen uit te leggen en dan zou ik graag jullie mening willen hebben.
Ik heb sinds een kleine maand een citroen saxo met het kenteken tp-ln-45 met deze auto heb ik 1 keer een proefrit gemaakt.
Op 24-07-2009 is deze auto opnieuw apk gekeurd
Op 25-07-2009 is deze auto op mijn naam gezet.
Nu krijg ik van de dealer 2 kopietjes van een bekeuring welke zijn gemaakt met het kenteken
15-hxt-3 deze bekeuringen zijn gemaakt op 27 juli en op 1 augustus toen stond de auto al op mijn naam.
Ik heb nooit in een auto gereden met dit kenteken en al helemaal niet met een proefrit sterker nog tijdens de proefrit ben ik niet eens op de a1 geweest waar die bekeuringen zijn opgelopen.
Nou heb ik de dealer gebeld en zij zeggen ook dat deze bekeuringen fout zijn, zij gaan dit uitzoeken maar als ze niks kunnen vinden moet ik wel betalen wat ik natuurlijk niet van plan ben.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie??
Ik neem aan dat het kenteken 15-hxt-3 van de dealer is?
Zo ja, laat de dealer maar bewijzen dat jij op die dagen in dat voertuig hebt gereden.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
slordige fout, uiteraard niet betalen en terug geven aan de dealer
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
mijn vraag is even wat voor een rol speelt de 15-HXT-3 (VW Tiguan diesel!!??) in deze situatie? Is dit jouw auto? Heb jij daarin gereden op de aangegeven data?
Nee en nee? Dan is het toch simpel? Nee en ja? Dan wordt het lastiger… Ja en ja, dan snap ik het niet meer
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Mijn auto is een citroen saxo met het kenteken tp-ln-45
Die hele volkswagen tiguan ken ik niet, maar de dealer stuurt mij van deze auto wel een bekeuring toe welke ik zou moeten betalen.
De dealer is het nu allemaal aan et uitzoeken en gaat ook kijken hoe het komt dat ik deze bekeuring zou moeten betalen.
Ik hoop vandaag nog te worden teruggebeld dus ik houd jullie op de hoogte
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
als jij deze auto niet kent, er nooit in hebt gereden, kan iedereen jou wel een bekeuring opsturen met de melding dat je `m moet betalen…
Mag ik je adres?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Inderdaad heel simpel. Zolang de dealer niet kan aantonen dat jij erin gereden hebt - en dat kunnen ze niet als je er niet in gereden hebt - dan hoef jij niets te betalen. Hoe komen zij eigenlijk aan die bekeuring? Staat die auto op naam van de dealer?
Eveneens ben ik tevens ook.
25trd schreef:als jij deze auto niet kent, er nooit in hebt gereden, kan iedereen jou wel een bekeuring opsturen met de melding dat je `m moet betalen…
Mag ik je adres?
ik ook graag, heb er vandaag 3 binnengekregen….
&^*&(^*&(^*&( staat je xm 2 maanden stil voor de deur, ga je er een dagje mee rijden, is het direct 3 keer prijs…
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De kentekenhouder (= de dealer, neem ik aan) wordt aangesproken voor het betalen van de boete. Hoe de dealer het vervolgens regelt met een eventueel gemachtigd bestuurder ten tijde van de overtreding, is een ander verhaal. Als jij geen idee hebt waarom de dealer bij jou aanklopt: einde discussie, pech voor de dealer. Laat de dealer het inderdaad maar uitzoeken, maar in de tussentijd is het toch echt gewoon zijn probleem en niet dat van jou.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”