Van geen radio in GS naar Ipod
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 112

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 11 augustus 2009 07:08 PM

Hallo,
Ik heb een citroen GS zonder radio of luidsprekers. Ondanks het mooie motorgeluid wil ik muziek in mijn auto. Bij de GS is er een vakje tussen de voorstoelen waar een radio in kan. Dit is echter kleiner dan standaard en ik vind het vakje wel handig.
Ik hoef ook niet zo nodig een radio, maar mijn Ipod is voldoende. Kan iemand mij tips geven of het mogelijk is om van de accu een draad te trekken naar een versterker met een line IN? (bijvoorbeeld http://www.kijkshop.nl/product/15514/295-1239-1239/merkenshops/marquant/marquant/marquant-versterker-mca-200/ PS Hier zit al een zekering in, is er dan nog een extra zekering nodig?) Zodat ik hier de Ipod aan kan pluggen met een Tulip - mini Jack snoer. Dan kan ik kleine boxen monteren onder de voorstoelen of eventueel in de daarvoor bestemde ruimte onder de voorruit. Ik ga niet voor kwalitatief het beste geluid, maar voor muziek tijdens het rijden.
Alvast bedankt!

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 11 augustus 2009 07:49 PM
  [ # 1 ]

Ik weet niet zo veel van aansluiten van een versterker maar ik kan je wel de tip geven om een iPod snoertje te kopen die je onderin de iPod klikt in plaats van een 3,5mm(?) plug bovenin. Daar komt haast geen geluid uit namelijk.

My other car is a broomstick.

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 augustus 2009 08:16 PM
  [ # 2 ]

Bij zo’n versterker moet je er wel rekening mee houden dat ie nooit uit is. Daardoor zal de accu leegtrekken als je ‘m op een standaard 12 volts punt aansluit.

Een aan-uit schakelaar is een oplossing. Of een punt pakken na de contactschakelaar zodat ie uitgaat als de auto niet op contact staat.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

Rosj
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 112

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 12 augustus 2009 12:00 PM
  [ # 3 ]

Dat was ik inderdaad wel van plan om hem na het contact aan te sluiten of met een schakelaar. Maar bedankt voor de tip.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook