Bedankt voor alle suggesties, ga aan de gang met afstelling. Ook heb ik net de beugel die tussen de radiator en motorblok zit wat gelost en weer vastgezet. Heb de indruk dat het nu iets minder is, maar kan ook dat “de wens de vader van de gedachte” is. Verder loopt alles vrij voor zover zichtbaar en voelbaar, dit zonder het verwijderen van de koeltunnel of iets dergelijks. Dus eerst maar eens de steunen iets lager zetten en dan maar weer eens kijken, voelen, horen.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Heb wat met de afstelling van de steunen gepield, is nu (heel) wat beter. Maar blijf toch nog wel een brom houden die er volgens mij eerst niet was. Kan het zijn dat de uitlaat ” te strak” staat, er zit net een nieuwe uitlaat onder. Of luistert bv de hoogteafstelling van de steunen onderling erg nauw. Moeten ze precies allebei even hoog staan, omdat er anders bij de traverse vooraan trillingen worden doorgegeven? Of door de uitlaat?
john
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
De bak hangt met de remklauwen aan de traverse met 4 diabolorubbers. Had je deze al nagekeken?
Ted bedankt gaan we naar kijken. Vandaag een fantastische dag beleefd in Utrecht!!
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Ik heb ten lange leste de ” nieuwe” steunen weer vervangen door de ” oude” steunen. Wat een heerlijkheid!!! Ik ben weer helemaal gelukkig, ze rijdt weer als een echte godin!!
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Dan was er iets mis met die nieuwe steunen? Heb je ze bekeken, vergeleken met de oude steunen? Verschillen?
Mooi dat het zo opgelost is! Mits je oude steunen nog goed waren, je zal ze in eerste instantie niet voor niets gewisseld hebben?
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Er zijn ook hardere rubbers in omloop voor de C35 (bestelwagen), misschien daar oorzaak te zoeken?
De “nieuwe” steunen zijn veel en veel stijver dan de “öude” die er nu weer onder zitten. Dus mogelijk te stijf rubber gebruikt of verkeerde steunen gestuurd door Citroworld : Belangrijkste is dat ik nu weer een echt vliegend tapijt heb. Hoef ik niet meer “wakker te liggen”.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
langeveld schreef:Hoef ik niet meer “wakker te liggen”.
John
Nee klopt, maar misschien dat andere forumleden behoed kunnen worden voor dergelijke motorsteunen, dus het zou fijn zijn om de oorzaak te weten.
Je oude motorsteunen zijn soepeler, maar is dat door slijtage of hoort het zo?
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Moet je die rubbers dan niet terugsturen naar Citroworld en met Geert overleggen? Dan kan hij zijn leverancier hier op aanspreken. Als je dat niet doet zijn er nog velen na jou die met dezelfde baggerrubbers komen te zitten.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Natuurlijk neem ik contact op met geert, ik had tot op dat moment ook alleen maar goede ervaringen met Citroworld.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met Geert. Hem kennende zal hij e.e.a. zeker serieus nemen.
Ik ben bezig om de koppeling te vervangen, dus heb ik oop de voorste mororsteun gedemonteerd nu blijken de rubbers verschillend van dikte te zijn de bovenste helft is dikker dan de onderst is dit normaal of komt het door het gewicht van de motor dat deze dunner word? Bovenste helft is ong. 12 mm dik onderste helft ong. 7. Groetjes Ton. :
Hydraulisch rijd beter
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dikke rubber moet onder zitten, dunne boven.
Citroen!
Ik hoor bij mijn Dspecial 1973 op een hobbelige weg een rammelend geluid. Ik meen aan de linkerkant van de bestuurder gezien. Eerst dacht ik dat het de fusees waren, maar die blijken slechts een heel klein beetje speling te hebben.
Het lijkt er op dat de motorsteunen links en rechts niet gelijk afgesteld zijn. En dat de motor er dus een beetje schuin in ligt. Kan dat de oorzaak zijn van dat rammelend geluidje? Hoe moet ik dit probleem oplossen?