Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Op de franse verkoopsite Leboncoin vond ik deze advertentie:
Nu verkeerde ik altijd in de wetenschap dat er nooit een diesel motor in de GS(A) is geleverd. Maar deze man beweerd dat dat wel zo is. Of althans zoiets. Mijn frans is helaas niet al te best.
Ik heb geprobeerd met hem te bellen maar hij kan of wil niet begrijpen dat hij langzaam moet praten. Dat snelle gebabbel versta ik helemaal niet ops:
Hij heeft het dan over een moteur Paff of Pfaff of dergelijke.
Weet iemand hier iets van of is er een forumlid met goede kennis van frans die hierbij kan helpen.
Alvast bedankt.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
probeer eens een foto v/d motor te krijgen, hebben we gelijk uitsluitsel
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Ik denk dat de man niet eens email heeft want als ik daarover begon werd er alleen maar gelachen. Hij spreekt uitsluitend frans en ik dus alleen een klein beetje. Zover ben ik wel gekomen maar dat schiet niet echt op.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Wees gerust, de GS(a) is, mischien jammer genoeg, nooit in diesel geleverd. Misschien heeft-ie er ter vervanging wat anders in geknutseld, of laten doen, en dan is het maar zeer de vraag of je überhaubt kans maakt op RDW-goedkeuring. Volgens de advertentie is er een kenteken bij, maar dat kan van vóór de “transplantatie” zijn. Afrader!
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Er zijn wel een paar hobbyprojecten bekend, ben de naam van de maker alleen vergeten. Het was een geconverteerde Birotor, een speciale versie op zich. De Birotor had de (toen nog toekomstige) CX voortrein om de motor en bak goed kwijt te kunnen. Dus hebben een paar creatievelingen er later een CX 2500 diesel in kunnen beunen
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ik denk dat het een vergissing betreft. Ombouw naar diesel is complex omdat er weinig ruimte is. De boxer motor is laag en er dan een diesel inleggen die past zonder iets aan de hoogte van de motorkap te doen is lastig. Bij een Birotor is het eenvoudiger, omdat je daar sowieso al (iets) meer ruimte hebt.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Waarschijnlijk klinkt ie als een diesel en weet meneer niet dat er standaard geen diesel GSA’s bestaan…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Nou dat weet hij wel. Het woord unique werd gebezigd. Dat zegt mi wel genoeg.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
dan zou ik gaan kijken als je echt geïnteresseerd bent. Lijk mij gezien de omstandigheden de meeste kans hebben om meer te weten te komen…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl