Wat is dit voor een “pot” onder de kap van een CX25 TGI Break uit ‘91??? ops:














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Koolstoffilter om tankdampen op te vangen en af te voeren. zit alleen op cx’en met katalysator.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jep, heb ik ook
Maakt alles lekker extra vol. En je levert een beetje vermogen in, door de kat waarschijnlijk niet door dit kastje.
Waarschijnlijk een Duitse of Zwitserse import. Een kat (dus ook dit ding) is in Nederland (en Frankrijk) niet op de CX geleverd.
De mijn komt in elk geval uit Duitsland
Okee, bedankt! weer wat geleerd. Het gaat hier om een Franse TGI die te koop staat in zuid Frankrijk, ex GIGN in de kleur Bleu Gendarmerie.
wellicht ga ik hem halen












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is geen dagelijkse kleur
Dat slotje bij de tank ken ik ook niet























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Arjan Verkade schreef:Dat slotje bij de tank ken ik ook niet
Als je dit serieus bedoelt, dan heb ik deze toch echt al vaker gezien (op CXen, ik vermoed zonder CV)...
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké het viel mij zomaar op, ik weet dat de mijne het niet heeft
Maar je vermoeden is wel enigsinds logisch



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als ik het dus goed begrijp heeft alleen de serie 2 deze pot. Waarom liggen daar dan nog van die ouwerwetse reservebanden in? Of gingen die ook nog mee na 86?
En wat dat slotje betreft. Heeeeeeeeeeel lelijk. Ik heb dat klepje vervangen voor eentje zonder.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
super.alexander schreef:Okee, bedankt! weer wat geleerd. Het gaat hier om een Franse TGI die te koop staat in zuid Frankrijk, ex GIGN in de kleur Bleu Gendarmerie.
wellicht ga ik hem halen
![]()
ex overheid…ex politie..ex leger…
allemaal afgeragd, niet onderhouden en vaak schade gehad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bedoel je mijn foto?
Ik heb een 14” stalen velg als reserve band. Dit is volgens mij gewoon origneel.
De stalen velg heeft bij de schroevengaten extra ophoging zodat dezelfde wielbouten als van de lichtmetalen velgen gebruikt kunnen worden













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Check hier ook. Vanmiddag de aalgladde MXT erop laten vervangen door de net zo oude XVS voorband met nagenoeg volledig profiel tijdens het rondje nwe banden (auw).
Voor jou nog tricky’r: bij een TRX-auto heb je nooit een jonge band met redelijk profiel over die je kan degraderen tot reserveband. Zal dus idd >20 jr zijn die band! Misschien eens ruilen met een jongere gebruikte?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, daar heb ik ook wel eens over nagedacht.
Maar de band ziet er echt als nieuw uit geen scheurtjes en is keihard(wordt ook niet zachter zover ik weet).
Ik zal eens kijken of ik de dotcode zie als ik nog eens onder de kap ben
Verkoper schreef: Il y a de la rouille sur le capot moteur ainsi que sous le bandot de coffre arriere .
sinon la voiture est tres tres saine .
aucun probleme en ce qui concerne la mecanique ou l’hydraulique .
de plus elle a un historique de la gendarmerie francaise vu qu’elle avait ete conçue exclusivement pour eux et qu’elle est de 1992 !
Wat wordt bedoeld met “bandot de coffre”



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gewoon, dat de achterklep ook rot is.
waterman771 schreef:
ex overheid…ex politie..ex leger…
allemaal afgeragd, niet onderhouden en vaak schade gehad.
Kijk, dat zijn nou echte auto’s. Die moet je hebben…!
Sjaak
Conclusie: niet de moeite dus..