2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
motor is lui , valt daar wat aan te doen?
Maciej
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 17-07-2009

Gepost: 12 augustus 2009 12:42 AM
  [ # 16 ]

Mijn xsara picasso 1.8 16v benzine.
Vond ik in het begin ook traag optrekken.
Vooraal in de lage toeren, en met een aanhangwagen erachter.

Nou adviseerde mijn dealer Cyclone 3.
Dit is een Swirll ring, die ze in je gashuis inbouwen.

Dit circuleert de luchtstroom veel beter. Je motor krijgt meer lucht waardoor hij onder andere tijdens het schakelen beter en langer in zijn toeren blijft hangen. Ook moet dit apparaatje het benzine verbruik omlaag brengen.

Mijn xsara picasso reageert hier goed op, zowel het verbruik als het in zijn toeren blijven hangen tijdens het schakelen.
Ook het optrekken in de lage toeren gaat beter.

Misschien ook een oplossing voor jou Confused:

http://www.cyclonenederland.nl

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 12 augustus 2009 12:46 PM
  [ # 17 ]

Ik geloof er helemaal niets van. Als zulke resultaten konden worden behaald hadden de fabrikanten het zelf wel toegepast. 140 jaar interne verbrandingsmotoren en niemand is gedurende die tijd op het idee gekomen om de boel te laten wervelen? Doen diesels al lang, met de brandstof.

Nee hoor, het lijkt allemaal heel wetenschappelijk, maar ze verkopen leugens.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 12 augustus 2009 03:39 PM
  [ # 18 ]

Tsja, ik heb bij zo’n swirl ring toch altijd het idee dat de luchtstroom in het inlaat traject toch iets geknepen wordt, net als bij de venturi ring van een LPG G2 installatie. Minder luchtstroom lijkt me toch minder vermogen.

Maar misschien moet de auto gewoon buiten het kleppen controleren en evt. stellen even lekker losgereden worden.

Ik weet nog van mijn eerste BX op LPG dat die ook wel luiig aanvoelde, maar wanneer ik met 4 man aan boord en een dikke aanhanger door Frankrijk was gecrost trok hij weer als een beer. Mijn toen nogal luie rijstijl zorgde er wel weer voor dat na een 3/4 jaar de auto weer behoorlijk lui was, maar dan kwam de vakantie er weer aan.

Mijn huidige auto op LPG krijgt de kans niet om lui te worden Wink

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook