Las in het artikel van spijker5 dat er een koets van een ami super aangeboden word, nu is mijn vraag weet iemand of dat matcht voor een ami acht(schakeling ?) en of de verschillen eventueel overbrugbaar zijn, ik zit nl. met een totaal verrotte dakrand. De rest is wel nog goed.
Volgens mij is het schutbord totaal anders tussen een Super en een 8. Dat in verband met de plaatsing van de versnellingshandle en de handrem. Ik denk dat die twee niet makkelijk uitwisselbaar zijn.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Ok, bedankt.In dat geval blijft het jachtgebied overzichtelijk.
Dat is dus afhankelijk van het bouwjaar…..
De koets van een ami8 break uit bv 1975 heeft wel de voorbereiding voor montage van versnellingspook op de vloer en ander schakelmechaniek etc…..!
Is daarmee dus dezelfde koets als van een super!
Het schutbord van de bewuste ami-koets lijkt me gewoon gelijk als aan die van een ami8.
CX GTi Turbo 2 - All Black
@Evan,
Ik heb van het schutbord bij mijn Super een foto gemaakt, en één van de advertentiefoto’s iets bewerkt qua helderheid. Je ziet inderdaad verschillen. Bij de Super hoort onder naast het ventilatorhuis voor de schakelstang een brede opening te zitten als bij de kale koets hoger in het schutbord aanwezig.
Mijn Super heeft onder de paravan een kleinere ronde afdichtingsdop. Bij de blauwe koets zit daar de bredere opening, en naast het ventilatorhuis lijkt het schutbord helemaal dicht, dus als de koets voor een Super wordt ingezet kom je daar waarschijnlijk een nodige aanpassing tegen. Groet, spijker5.
Koets Ami Super is van een gewone ami 8
Na de foto’s bekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat de blauwe koets een normale ami 8 koets is.
Was het wel een Ami Super koets geweest had er inderdaad een gat boven het typeplaatje gezeten.
Deze koets past gewoon op een Ami 8 .
Ami Super koetsen werden in 1974 en 1975 ook bij citroën soms voor gewone 2 cylinder ami’s gebruikt. Mijn eigen ami 8 berline die ik 8 jaar heb gehad was ook van een super koets voorzien.
Nou ja, in dat geval, kan een belletje die kant op dus geen kwaad, eens vragen hoe het met de dakrand gesteld is, Spijker 5, had je die koets nog een beetje bekeken toevallig?
Slechts het onderste gedeelte, bij het eerste bezoek stond de koets gestapeld bovenop een GS 1220. Dorpels, kofferbodem, stijlen, vloerplaten en schutbord leken me wel netjes, dakrand etc. niet goed kunnen beoordelen.
Verkoper kun je per mail ook redelijk mee communiceren, dus ik zou ‘m wat aanvullende foto’s laten mailen, met opnames van de belangrijkste (kwetsbaarste) plekken. Succes, groet, spijker5.