13 van de 28
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Furio’s Bee-niX: verkocht!
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 12 augustus 2009 01:48 PM
  [ # 181 ]

Zo. Inmiddels heeft de BniX dankzij Hilko nieuwe boudies, rotor, verdeelkap, en ontstelingsmodule. En het wagentje loopt weer heeeerlijk!

Nu lag dat niet per se aan die zaken, want na die vervangen te hebben liep ie nog steeds niet beter. Het lag aan een lek bij de brandstofpomp. Daar zat een buisje los op en dat moest niet. Nieuw slangetje en buisje er weer goed op en alles liep weer goed.

Nu alleen nog benzinefilter (is binnen) en de bougiekabels, want wat zijn die moeilijk te vinden zeg!!!! Ik heb ze nu bij Franse auto besteld. Ik hoopd at het de goede zijn.

Het hele GT interieur is er ook ingezet. Wat een fijn gezicht is dat zeg. Ziet er eens tuk beter uit. Ik heb ookveel zwarte plastic delen mee genomen zoals de hele middenconsole, het tapijt, en de plinten onder. Ik heb in een dag mijn hele BX gestript van binnen en toen alles van de GT er in gezet. Wat een klus in je eentje zeg!!! Maar ging wel goed.

En dan nog iets anders. Wat maakt Hilko’s aanstaande toch heerlijke appeltaart zeg. Kanonnen, wat lekker. Nog bedankt!

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 12 augustus 2009 09:28 PM
  [ # 182 ]

Scheisse!!

Nu ook de bougiekabels en benzinefilter vervangen. Liep eerst 8 minutebn goed en daarna weer het oude verhaal. Rommelig. Wat is dit nu weer???

Gezegd moet worden dat ik vind dat deze bougiekabels lang niet zo mooi passen als de oude. Ze vallen er niet lekker in zeg maar. Maar goed, ze maken wel contact en eerst liep ie wel even mooi.

Wat kan het zijn? Help!

Welke andere bezitter van een bx met 1400 150A motor weet waar ik de EXACT goede bougiekabels kan bestellen?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 augustus 2009 10:21 PM
  [ # 183 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

En dan nog iets anders. Wat maakt Hilko’s aanstaande toch heerlijke appeltaart zeg. Kanonnen, wat lekker. Nog bedankt!

Ik zal het doorgeven Wink

CitZX1.8iFurio schreef:

Nu ook de bougiekabels en benzinefilter vervangen. Liep eerst 8 minutebn goed en daarna weer het oude verhaal. Rommelig. Wat is dit nu weer???

Carb reinigen is ook nog een optie. Motor laten draaien met de inlaatluchtslang van de carburateur af. Indpuiten met remmenreiniger en ondertussen stevig gas geven. Paar keer herhalen.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 13 augustus 2009 01:11 PM
  [ # 184 ]

Dankje. Dat zal ik eens proberen vandaag.

Nog andere tips mbt de bougiekabels?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 14 augustus 2009 12:00 AM
  [ # 185 ]

Dit misschien iets? http://link.marktplaats.nl/271023327

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 15 augustus 2009 01:01 PM
  [ # 186 ]

nope… bovenstaande zijn niet de goede, maar bedankt.

Trouwens, de nieuwe bougiekabels die ik heb zitten nu goed. De reden dat de motor niet lekker liep kwam omdat enkele kebels niet hard genoeg aangedrukt waren Surprisedops:

Stationair sproeier is misschien ook nog toe aan vervanging, maar eigenlijk loopt de motor nu heerlijk. Hilko kan het beamen.

Owja, ik was nog even de koppeling aan het afstellen. Dat deed ik op een parkeerplaats bij een tankstation. Komt er zo een ANWB wagen naast me staan en die kerel begint een beetje mee te kijken. Niks slechts over de ANWB hoor, want wat hebben die gasten mij al een diensten bewezen, maar deze man beweerde dat er iets mis was met het druklager en dat alles eruit moest. Nogal snelle diagnose. Ik heb de koppeling even iets gesteld (hij zit heel hoog) en nu versnelt de bak weer soepel en niets aan de hand. Niets aan de hand dus…

Ik ben weer blij met BniXie Very Happy

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 augustus 2009 02:41 PM
  [ # 187 ]

En, rijdt ze na een paar dagen nog steeds goed?

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 16 augustus 2009 03:00 PM
  [ # 188 ]

Ze rijdt erg lekker. Ik vermoed toch dat er iets is met het druklager, maar niets dat nog serieus is. Ik geniet vooral van het heerlijk lopende motortje en het fijne interieur.

Het is me gelukt om de de hele stof, dus ook de leuning vand e scheves toel over te zetten op het stoelframe van de nieuwe, rechte stoel. Best makkelijk eigenlijk. Gewoon een paar tie-wraps doorknippen en de stof+schuim van de leuning kun je er zo vanaf schuiven.

Weet iemand trouwens hoe je de kachelroostertjes aan de buitenzijden eruit kunt halen zonder de boel te slopen?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 24 december 2009 03:00 PM
  [ # 189 ]

Twee vragen:

Hoort een Bx basis uit 1986 een dimlicht EN en stadslicht te hebben? Bij mij geven beide schakels namelijk dimlicht.

Owja… De auto moet voor de APK:

er moet dit gebeuren bij de garage:

- klein gaatje uitlaat lassen
- aandrijfas vervangen (lever ik zelf)
- 2 stuurhuishoezen vervangen
- linker handremkabel vervangen

Hoe lang zou een garagist hier normaal gesproken over doen?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 december 2009 06:53 PM
  [ # 190 ]

Ja, je hoort én stadslicht te hebben én dimlicht. (niet werkende stadslicht is dacht ik ook APK-afkeur)

Je schakelaar heeft een soort van dubbelfunctie waar je even achter moet komen.
(met de knop van grootlicht kun je die functie wisselen.

Lees je instructieboekje maar eens na, en ga maar eens vogelen met die schaklaar. Wink


Of de hele schakalaar zelf is natuurlijk brak.  Rolling Eyes

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 december 2009 07:40 PM
  [ # 191 ]

Iets mis met het druklager?  Shocked  Ik heb er een complete nieuwe koppelingsset van Valeo plus koperen geleidebuis/keerring in geplaatst bij +/- 93.000Km. Het lijkt mij heel sterk dat die nu kapot is.
Overigens is een koppeling vervangen van jouw BX een peuleschil, ook voor de minder ervaren klusser.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 24 december 2009 09:36 PM
  [ # 192 ]

@patje74: Het is niet het druklager. Het probleem met de koppeling zit ‘m bij de hevel. Daar heeft iemand ooit een lange bout geplaatst die nu krom getrokken is. Daar moet eigenlijk wat aan gebeuren, maar inmiddels heb ik de koppeling weer zo afgesteld dat ie het weer goed doet.

@basisBIX: Ik zal eens in het boekje kijken dan. Ik heb een andere schakelaar van Goofblikscha gekregen omdat de mijne wat toegetakeld was door de hitte, en volgens mij is er met deze schakelaar niks mis. Ik zal dus even kijken.

Voor de APK blijkt nu dit te moeten gebeuren:
- stuurhuishoezen
- ashoes (doe ik meteen met andere aandrijfas)
- gaatje uitlaat (achter bij de ophanging) lassen
- linker handremkabel
- dat licht dus

Ook met de olie weer even verversd worden. Dit alles zou ongeveer 400 euri moeten kosten lijkt me. Toch?

trouwens ben ik zelf bezig het lek bij de verwarmingskraan te fixen. Na de kerst heb ik twee nieuwe pakkingkjes en ga ik alles weer uit en in elkaar zetten.. pffff. Het wordt zo wel een klus auto opeens.


Overigens, had ik al verteld dat Hilko weer een held is geweest door mij te helpen (Zeg maar gerust dat hij het werk deed) die relais te plaatsen voor de verlichting bij -1 ofzo? Heel fijn dat de verlichting nu weer goed werkt.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 december 2009 09:46 PM
  [ # 193 ]

Oef… gelukkig! Ik dacht al…
Let er op dat ze er 10W40 in gooien. Maareh, goed bezig!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 december 2009 02:12 PM
  [ # 194 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

@patje74: Het is niet het druklager. Het probleem met de koppeling zit ‘m bij de hevel. Daar heeft iemand ooit een lange bout geplaatst die nu krom getrokken is. Daar moet eigenlijk wat aan gebeuren, maar inmiddels heb ik de koppeling weer zo afgesteld dat ie het weer goed doet.

@basisBIX: Ik zal eens in het boekje kijken dan. Ik heb een andere schakelaar van Goofblikscha gekregen omdat de mijne wat toegetakeld was door de hitte, en volgens mij is er met deze schakelaar niks mis. Ik zal dus even kijken.

Voor de APK blijkt nu dit te moeten gebeuren:
- stuurhuishoezen
- ashoes (doe ik meteen met andere aandrijfas)
- gaatje uitlaat (achter bij de ophanging) lassen
- linker handremkabel
- dat licht dus

Ook met de olie weer even verversd worden. Dit alles zou ongeveer 400 euri moeten kosten lijkt me. Toch?

trouwens ben ik zelf bezig het lek bij de verwarmingskraan te fixen. Na de kerst heb ik twee nieuwe pakkingkjes en ga ik alles weer uit en in elkaar zetten.. pffff. Het wordt zo wel een klus auto opeens.


Overigens, had ik al verteld dat Hilko weer een held is geweest door mij te helpen (Zeg maar gerust dat hij het werk deed) die relais te plaatsen voor de verlichting bij -1 ofzo? Heel fijn dat de verlichting nu weer goed werkt.

Dank voor het compliment Cool
Voor die 400 euro moet je een heel eind komen hoor.
Zeker bij de garage die ik je geadviseerd heb… Wink

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 25 december 2009 02:19 PM
  [ # 195 ]

Voor het inschakelen van het stadslicht dien je de schakelaar op de eerste positie te zetten en dan de ‘grootlichtschakelaar’ bedienen, dan krijg je stadslicht. Heb ik een tijd geleden bij mn sport ook een tijd naar lopen zoeken cheese
Met de schakelaar in de tweede positie dan kun je schakelen tussen dimlicht en grootlicht.

Profiel  
 
 
13 van de 28
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook