Stationair afstellen. Welke stelschroef ?
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 12 augustus 2009 08:52 PM

Al een tijd geleden niet hoeven doen, maar sinds het afstellen van de LPG installatie loopt de motor stationair te hoog. Op benzine loopt ze prima.

Bijgaand twee foto’s van de weber en de stelschroeven, hopelijk is het geheugen van hier frisser want ik ben vergeten welke ik moet hebben.

Ooh ja, moet het afstellen op benzine gebeuren ? of kan dit ook op gas afgesteld worden ?

bedankt alvast !

 

 

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 12 augustus 2009 10:13 PM
  [ # 1 ]

Als de motor prima loopt op benzine, daar dus niets meer aan doen.
Gas afstellen op de verdamper.

en dat gaat zo: (stationair en CO2)

rijd de motor warm.
zet hem op benzine, en controleer of hij netjes stationair blijft draaien.

zo ja zet hem dan op LPG.
draai de schroef in de slang naar het mengstuk 100 % open.

draai nu de schroef op de verdamper uit tot je toeren beginnen te dalen, draai nu de schroef weer in tot het max haalbare toerental.

draai nu met de motor op 2500 omw, de schroef in de slang naar je mengstuk in, net zolang tot je toeren beginnen te dalen.
1/8 ste terug , en klaar.

je LPG systeem staat nu nagenoeg 100% afgesteld.
100% kan je dit pas doen met een Co2 of 4gas tester.

wil je nu meer puf onderin draai dan de schroef in de slang een klein beetje in, wil je meer in de hogere toeren doorhalen doe dan het tegenovergestelde.


aanvullend:
Text Joris Boogaard: (ere wie ere toekomt)

Even er van uitgaande dat de schroef op je verdamper je stationair regelt:
Hiermee bepaal je de hoeveelheid gas die mee gezogen wordt ergo: je mengsel.
Die in de slang bepaalt de hoeveelheid gas boven stationair. Ook creëer je hiermee een plafond voor volgas! op een gegevenmoment krijg je zo’n arm mengsel dat de auto niet harder meer gaat.

1) zorg dat de auto PERFECT op benzine loopt.
2) zet nu je auto netjes stationair op lpg eventueel; met een CO2 meter.
3) regel je slangschroef terug tot je je kruissnelheid en optrekken acceptabel vindt ( lees zuinig genoeg)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook