Mijn ZX wou tijdens de vacantie af en toe niet starten als ik hem uit zet en dan na een paar minuten weer wou starten (tanken bv.)
Als ik dan 20-30 minuten wacht slaat hij gewoon weer aan.
Ik rij op gas , G3. Het lijkt net of hij vergeet om terug op benzine te schakelen en daardoor geen brandstof krijgt.
Als ik hem voordat ik hem uit zet zelf overschakel op benzine is er geen probleem. Ik kan dan ook gewoon weer overschakelen op gas als de motor loopt
Iemand een idee hoe zo iets kan gebeuren?
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Denk eerder dat er sprake is van een soort van vacuumlock door de warmte: de benzine in de leiding verdampt door de hitte, maar als je voordat je de motor afzet overschakeld stroomt er al koele benzine door de leiding en treedt dit verschijnsel niet op.
Dat lijkt mij in ieder geval..
‘Spirit of avant-garde’
Als er een vacuumlock zou zijn, zou je dat toch met doorstarten er uit moeten kunnen krijgen?
Mijn gedachte is dat misschien de benzineinjecters geen puls krijgen (niet vrij gegeven worden)
Nu heb ik ook dat op gas hij soms met gas los laten helemaal terug valt naar 500 toeren of zelfs afslaat. Zou je aan stappen moter kunnen denken, maar op benzine doet hij dat helemaal niet.
Vreemd vreemd.
De dame heeft ook al bijna 390.000 gelopen.
Beurt met bougies enz. om de hoeveel km doen jullie dat?
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dit probleem doet me denken aan een gare BDP sensor. Ik heb dit soort startproblemen gehoort bij CXen, XM`s en een heleboel andere auto`s.
Probeer die sensor te meten, misschien dat er op het forum al eerder meetwaardes van een BDP sensor zijn aangegeven.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !