Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Echt Peter, je mag superblij zijn met zo een garage. Ik heb heel wat mindere ervaringen. Draag die dealer maar op handen.
Het wordt echt dringend tijd dat ze eens werk maken van kwaliteitscontroles bij hun dealers, want het is vaak een ramp bij citroen. (er zullen nog wel andere merken zijn met dit probleem)
Maar dan zullen ze eerst op de hoofdzetel eens aan hun eigen klantvriendelijkheid moeten werken, want daar loopt ook het een en ander mank.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Echt Peter, je mag superblij zijn met zo een garage. Ik heb heel wat mindere ervaringen. Draag die dealer maar op handen.
Het wordt echt dringend tijd dat ze eens werk maken van kwaliteitscontroles bij hun dealers, want het is vaak een ramp bij citroen. (er zullen nog wel andere merken zijn met dit probleem)
Maar dan zullen ze eerst op de hoofdzetel eens aan hun eigen klantvriendelijkheid moeten werken, want daar loopt ook het een en ander mank.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
zo zie je maar weer, wat voor de de ene een super dealer is, is voor de andere een flut dealer..
ik heb een andere mening over autogarden…
maar dit bevestigd wel dat mijn mening over het feit dat je geen dealers moet afzeiken op fora;s toch wel de juiste is… ops:
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
picassoke schreef:Maar dan zullen ze eerst op de hoofdzetel eens aan hun eigen klantvriendelijkheid moeten werken, want daar loopt ook het een en ander mank.
Tegen wie zeg je het!Ofwel word je doorgestuurd tig keer,of stuur je mails,dan antwoorden ze als je het allang zelf weer vergeten bent.
En heb je geluk dat ze toch antwoorden,dan zeggen ze meestal: vraag het aan je concessiehouder.
Als je een vraag heb aan de hoofdzetel,dan mogen ze toch veronderstellen dat je eerst je dealer hebt gecontacteerd
Blooper1963 schreef:picassoke schreef:Maar dan zullen ze eerst op de hoofdzetel eens aan hun eigen klantvriendelijkheid moeten werken, want daar loopt ook het een en ander mank.
Tegen wie zeg je het!Ofwel word je doorgestuurd tig keer,of stuur je mails,dan antwoorden ze als je het allang zelf weer vergeten bent.
En heb je geluk dat ze toch antwoorden,dan zeggen ze meestal: vraag het aan je concessiehouder.
Als je een vraag heb aan de hoofdzetel,dan mogen ze toch veronderstellen dat je eerst je dealer hebt gecontacteerd
idd klantvriendelijkheid is er niet hoog in het vaandel…
maar toch wil ik wel ff iets opmerken.als je een televisue of autoradio koopt bij een electrowinkel..
ga je toch ook niet bij de importeur klagen als er iets mis is…
dus de hoofdaansprakelijke blijft gewoon de dealer waar je hem gekocht heb…
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Klopt volledig.
Ik contacteer hun ook niet dagelijks.
maar als de dealer geen antwoord weet op mijn vraag,word er toch verondersteld dat de importeur kan antwoorden?
Blooper1963 schreef:maar als de dealer geen antwoord weet op mijn vraag,word er toch verondersteld dat de importeur kan antwoorden?
ja , behoort in mijn ogen dan de dealer ook te doen…
als hij het niet weet moet hij verder informeren en niet de klant…
Probleem raakte bij de dealer niet opgelost, hoofdzetel gecontacteerd, zie zeggen dat je terug naar de dealer moet gaan, dealer zegt dat je naar de hoofdzetel moet, en uiteindelijk ben je niets verder, maar ben je wel veel tijd kwijt. Uiteindelijk na veel gezaag en geklaag gaan ze nu toch over tot actie, maar het zou toch beter moeten
En over hun communicatie nog even iets: men wagen ging normaal 2 dagen binnen moeten, vandaag kreeg ik telefoon dat hij klaar was. Ik ga naar daar, niets klaar. Ze hadden hun vergist. Op de vraag hoe lang die 2 dagen sinds maandag nog gaan duren wisten ze me niet te antwoorden.
En om terug on-topic te komen. Sinds deze morgen rij ik rond met een berlingo (niet van citroen gekregen, gwn een wagen vanop het werk van men vader) en ik merk eigenlijk niets van de problemen. Hij is wel nog niet oud, en het rijdt eigenlijk echt wel goed. Zeker voor zijn geld.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Over dat dealer - importeur gedoe :
Een vergelijkbare situatie :
Ik had m’n Berlingo een tijdje besteld en wilde er een trekhaak laten opzetten.
Ik informeer bij de dealer en die zegt mij dat ik een afneembare moet laten plaatsen vanwege de parkeersensoren.
Ik vind dit toch maar een raar verhaal en informeer me bij de importeur in Brussel.
Deze denkt (!) dat ik een afneembare moet nemen, is niet helemaal zeker en verwijst me naar m’n dealer.
Van ‘t kaske noar de muur, zeggen ze hier dan (in Antwerpen)....
Uiteindelijk heb ik elders (veel goedkoper dan bij Citroen) een afneembare laten plaatsen en wat blijkt ? Juist, de haak erop staat, werken de sensoren net zo goed als zonder haak.
Zucht.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Idd dit zijn dingen die eigenlijk niet zouden mogen, ten eerste gewoon de productkennis die ondermaats is. En anderzijds loopt de communicatie duidelijk mank tussen dealer-importeur-dealer.
Jammer, want ondanks men problemen ben ik erg tevreden over citroen zelf, en zou ik graag verdergaan met citroen. Ik troost me ermee dat ik hopelijk niet teveel meer in contact kom met die mensen.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
vandaag ben ik bij de garage geweest en heb ze het probleem voorgelegd.
na een testrit mag de wagen dus op 10 september binnen om het probleem op te lossen.
blijkbaar zijn de garagisten op de hoogte van het probleem want hij had de nummers al doorgekregen van de nieuwe schokdempers.
word vervolgd na 10 september.
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Daar zit het hem!
als je blijft aandringen,en met velen,dan zijn ze wel genoodzaakt om er iets aan te doen. En Frankrijk beslist hier over en het word nu aanzien als een mankement,dus naar de dealer als je het vering probleem hebt.
achtervering
Ben net terug van Griekenland met caravan. Wanneer je over een hobbelige weg rijd of over de snelweg waar putten in zitten dan danst de achterkant van links naar rechts ook zonder caravan wat een onveilig gevoel geeft.Toen ik in Italie op de boot stond te wachten heb ik met een Duitser gesproken die een multispace had en hem gevraagd of hij dit ook heeft ervaren, die man zei dat hij daar geen probleem mee had.
Gisteren ben ik langs de garage geweest en dit probleem gemeld, de garagist zei me dat ik de eerste was die dat melde want hij heeft er al een hele hoop verkocht en daar had hij geen klachten van gehoord. Ik heb hem gevraagd of hij volgende week samen met mij een testrit gaat doen waar hij ook mee instemde. Ik heb hem gezegd dat ik veel spijt heb dat ik mijn vorige berlingo heb weggedaan want deze reed veel zachter en veiliger.
groeten Yazoo
Re: achtervering
tja dat zijn antwoorden die de garages als eerste leren op de cursus…
ooh u bent de eerste, nog nooit van gehoord..
zie het draadje van de C3 veren…
zo’n dealers ....
je moet ze naar het forum sturen en deze topic laten lezen.
mijn garagist vroeg er ook achter.