22 van de 53
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 14 augustus 2009 07:11 PM
  [ # 316 ]

Boogaard schreef:

a=275mm is niet het hart maar de “outerbush”. Dus tegen de bus van de stuurstang aan.

In de nederlandse versie staat:6 Draai het rondsel tot de buitenzijde van het rubber van de linker spoorstang zich op een afstand A van 275mm van het hart van de taats bevindt.
Draai het stuurwiel tot de spaak naar links onder wijst onder een hoek van ca 30gr onder de horizon.Schuif de spiebanen van het rondsel in de stuurbuis.

7 Plaats de stuurinrichting in de lagers.
Stel de zijdelingse stand zo af dat de afstand b = 122,5+2,5mm tussen het hart van het linker hulpstuurhuis en het hart van de taats van de tandreep.

Ik heb b op 125mm gezet, dit is niet echt duidelijk 122,5+2,5.
Wat doe ik verkeerd?
Ik ben vandaag met de auto naar Den Bosch heen en weer geweest, 200km.
Op zich rijdt de auto al prima, maar het stuurt nog net niet helemaal goed.
Ik ga dit toch nog eens onder de loep nemen.

Peter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 augustus 2009 07:23 PM
  [ # 317 ]

Dat ie 122,5 mm moet zijn maar dat ie 2,5 mm meer MAG zijn max.
125 is dus max. Dit is niet zo belangrijk. Wel is de kanteling en het appeltje belangrijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 14 augustus 2009 07:30 PM
  [ # 318 ]

Die 122.5 is + of - 2.5. Mag dus zweven tussen 120 en 125 waarbij 122.5 de nominale maat is. Speling zat dus…..

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 15 augustus 2009 05:05 AM
  [ # 319 ]

Het vreemde aan het huidige gedrag is dat de stuurbeweging van uiterst links naar uiterst rechts heel soepel gaat, en andersom juist met dode punten…

Afregeling balansdrukken stuurhuis niet in orde?

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 15 augustus 2009 01:27 PM
  [ # 320 ]

Ik ga toch dat Tool voor de kanteling even maken.
Ik hier op het forum wat info gevonden wat betreft de maatvoering.
Dit is niet zo ingewikkeld en een juiste afstelling is wel belangrijk Smile
Jullie horen er wel weer van.

Peter

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 augustus 2009 10:59 PM
  [ # 321 ]

Hij ligt ook klaar voor je op de sleuteldag in Kudelstaart…

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 16 augustus 2009 12:40 AM
  [ # 322 ]

Vanmiddag maar meteen aan de slag eerst de tool gefikst.
(Kudelstaart lijkt mij trouwens ook wel leuk om een keer te komen kijken)

Daarna het stuurhuis gecontroleerd, en dat zat inderdaad niet goed!

Daarna de boel weer goed gezet, en het resultaat is fantastisch!!
Het stuurt weer geweldig, de auto blijft heerlijk lang omhoog de hogedrukpomp slaat pas na een lange tijd aan, kortom operatie geslaagd clap
Er is wel een hele klus aan voorafgegaan, ik had ook de radiateur verwijderd de beide schermen en de koeltunnel.

Maar het resultaat is super, op naar de volgende klus, want er is altijd wel iets natuurlijk Laughing

Groeten Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 augustus 2009 01:20 AM
  [ # 323 ]
pavang schreef:

....op naar de volgende klus, want er is altijd wel iets natuurlijk Laughing

Toppie, hoor!

clap

knuffel

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 16 augustus 2009 02:50 AM
  [ # 324 ]

Goed werk Peter!

Maar eerst op vakantie met de dame toch, voor de volgende klus?

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 16 augustus 2009 11:31 AM
  [ # 325 ]

Ja nu eerst vakantie Cool ,maar iedereen nog bedankt voor het advies.
Het bleek toch de kanteling te zijn, blijkt maar weer dat kleine verschillen grote gevolgen kunnen hebben. Wink
Rob nogmaals bedankt dat je zo snel langs kon komen, ik heb gisteren die bol erweer af gehad, en heb de boel weer in gang gezet zoals we dat donderdag ook gedaan hadden.

Groeten Peter.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 augustus 2009 03:35 PM
  [ # 326 ]

Mooi, en nu maar genieten!  Cool

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 29 september 2009 09:14 PM
  [ # 327 ]

Zo de eerste post na de crash. bravo
Ik heb vorige week vrijdag een lekzak achter vervangen.
Ik kwam erachter doordat er een plasje lhm naast m,n linker achterwiel lag.
Het vervangen ging goed, ik had op de clubsite wat info gevonden.(het forum was nog uit de lucht).
Nu zag ik zondagavond tot mijn verbazing dat rechts voor ook zo’n plasje lag.
Gisteravond dus ook maar die lekzak vervangen.
Is er een reden dat die lekzakken kapot gaan? anders dan slijtage.
Er staat toch geen druk op?
Het gebeurd allemaal nadat ik mijn stuurhuis heb vervangen, ik heb daarna wel wat staan gymnastieken met de auto.

Groeten Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 september 2009 10:02 PM
  [ # 328 ]

Lekzakken zijn van rubber, en die drogen dus uit door inwerking van UV-licht (en leeftijd).
Verder kan verkeerde montage ook leiden tot vroegtijdige afschrijving: de bevestiging aan de stangen mag niet in de lekzak ‘prikken’, dat is met name voor de achterste lekzakken van belang…, de voorste hebben juist last van de buitenste bevestiging: de lekzak zakt daar overheen in de laagste stand.
En dan zijn er verschillen in kwaliteit: origineel of namaak.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 september 2009 09:33 AM
  [ # 329 ]

En het gymnastieken kan de doodsteek zijn geweest omdat je hem dan helemaal uitrekt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 30 september 2009 12:38 PM
  [ # 330 ]
pavang schreef:

(Kudelstaart lijkt mij trouwens ook wel leuk om een keer te komen kijken)

Kijken? en sleutelen! Wink

Altijd welkom daar!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
22 van de 53
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook