Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dure auto ook he! Gefeliciteerd!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Hi Prutsy, fijn weer zo’n vlekkeloze APK
Weet je trouwens iets meer van de historie van deze Xantia? Ik weet het kenteken niet meer, maar mijn ouders hebben een Xantia 1b gehad, in deze antracietkleur, 1.8i-16v Tentation, met AG-DGi, uit 1997 ook nog geloof ik… Geleverd door Noordegraaf Waddinxveen, onderhouden door Noordegraaf Gouda en Luveto Brielle ook al, denk ik.
Maar ja, in die tijd gingen de Xants nog als zoete broodjes, dus wellicht is dit een héle andere.
Groeten,
Rogier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ik geloof wel dat het ding in Waddinxveen afgeleverd is. Zo meteen even de boekjes er bij pakken.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ik heb de boekjes even bekeken, en de auto is nieuw afgeleverd in Sint Anthonis. Niet de Xantia van je ouders dus, ik was in de war met het vorige prul. Die was wel nieuw afgeleverd in Waddinxveen of Beverwijk, 1 van die 2 in ieder geval.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dan is de wereld dus niet altijd kleiner dan ‘ie lijkt
Weet wel dat de opvolger van de G3, de HDi die ik na de leasetermijn overnam, nog bij de persoon is die ‘m weer van mij kocht. RDW site is toch handig, 37fxfff intypen en je weet ‘t
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Gefeliciteerd!
Se concentrer sur l’essentiel
Vanmorgen de stamsloop weer met een bezoekje vereerd. Ik ben naar huis gegaan met een bakje voor in de middenconsole (waar de startonderbreker zit), een relais 99 voor dit prul, en een stuk of wat ruitenwisser sproeikopjes.
De startonderbreker was ik al een tijdje zat dus die heb ik er vanmorgen uit gerukt en het vers gescoorde bakje er voor in de plek gedrukt. Het paneeltje heb ik maar ergens in de auto verstopt voor het geval dat. Daarna de sproeikopjes maar eens vervangen want die waren allebei afgebroken en zaten met tape vast. Ze sproeiden dan ook voor geen meter, dat werkt dus ook weer goed nu.
En als laatste een nieuw relais 99 ingebouwd, zodat ik weer een fijne instelbare interval heb. En dat alles voor het magistrale bedrag van 5 euro. Prima ochtendje zo
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Hoe omzijl je de onderbreker? Die van ons begint ook aardig lam te worden. Nummers die zichzelf indrukken enzo
My other car is a broomstick.
Dat is heel makkelijk. Je start de auto, en vervolgens trek je de stekker uit het codepaneeltje. Dat is alles. Ik zou als je er een bakje in zet wel het code paneeltje in de auto houden. Het schijnt dat bij sommige modellen als de accuspanning er bijvoorbeeld af is geweest de code weer gevraagd word.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dit is de zelfde procedure als in het XM-deel geschreven staat, echter stopt mijn motor direct zodra ik het klaviertje ontkoppel. Weet je daar toevallig een oplossing voor?
Nope, bij mij werkte het gewoon.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Da’s alles? Dan weet ik wat ik ga doen Goede tip!
My other car is a broomstick.
Wat een technisch onderlegde vrienden heb ik toch ook . Komt die maat van me het prul weer terug brengen en zijn alfa halen want die had ik uitgeleend afgelopen week voor een midweekje France. Keurig afgetankt en uitgezogen terug gekregen overigens. Ik vroeg nog, lekker he die airco?
“Nou, volgens mij is dat ding kapot of zo want het werd echt niet koud in de auto”. “Heb je hem wel aangezet?” vroeg ik. “Ja, ik heb die schuif op koud gezet en de blower maximaal aan”. Ja, maar heb je hem ook aangezet vroeg ik wederom.
Niet dus . Wel de climate op koud zetten, maar de airco zelf niet inschakelen. Wat een a-technische knurften zijn het toch ook.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
patje74 schreef:Dit is de zelfde procedure als in het XM-deel geschreven staat, echter stopt mijn motor direct zodra ik het klaviertje ontkoppel. Weet je daar toevallig een oplossing voor?
Bij de ene motorvariant werk het wel, zelfs andere modeljaren kan al schelen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ben je niet door elkaar gerammeld door die Alfa? Ik heb ooit een 145 te leen gehad.. tjemig, dat was pas een scheurijzer. Trekken dat die kon! Niet normaal. Alleen krakend in de 2… en dat was ook nog een boxer.. erg mooi geluid is dat
Se concentrer sur l’essentiel