mijn kleppen van mijn zx 1.6 aura tikken een beetje is dit erg hij verbruikt bijna geen olie en heeft pas een grote beurd gehad en apk distrubutieriem is vervangen en twee oliekeringen km stand is 247000 als de motor koud is hoor je niks gisteren naar belgie gereden bij 100 km hoor je bijna niks bij 110 a 120 km per uur wel als de motor warm is bij stationair draaien hoor je het een beetje bij het kleppen deksel kunnen de kleppen gesteld worden bij de grote beurd is wel pas over 4 duizend km
Re: tikkende kleppen
tanyheeren schreef:mijn kleppen van mijn zx 1.6 aura tikken een beetje is dit erg hij verbruikt bijna geen olie en heeft pas een grote beurd gehad en apk distrubutieriem is vervangen en twee oliekeringen km stand is 247000
Beste,
Een beetje tikken kan opzich geen kwaad, liever dat dan dat je kleppen te strak staan. Ik zou je wel adviseren om je kleppen te laten bijstellen (of zelf doen uiteraard)
ik denk dat deze zx nog geen zelfstelende kleppen heeft meestal de 16v motoren wel
citroenc2 schreef:ik denk dat deze zx nog geen zelfstelende kleppen heeft meestal de 16v motoren wel
Klopt, heb me tekst al veranderd
Re: tikkende kleppen
tanyheeren schreef:mijn kleppen van mijn zx 1.6 aura tikken een beetje is dit erg hij verbruikt bijna geen olie en heeft pas een grote beurd gehad en apk distrubutieriem is vervangen en twee oliekeringen km stand is 247000
Voor het kleppen stellen moet bij deze motor de nokkanas eruit. Jammer dat ze het niet gelijk ff hebben meegenomen of gecheckt bij het vervangen van de distributieriem. Dan is het niet veel extra werk.