2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Auto’s Roesten weer???
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 augustus 2005 08:15 PM
  [ # 16 ]

op een van mijn achterdeuren zat een plek ten groote van een knaak
en op de deursponning langs het dak waar het rubber op zit
citroen heb het weggehaald maar je moet maar niet vragen hoe
ze hebben er een schuurpapiertje overgehaald en bijgewerk met een lakstif de preutsers Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad
ik heb toen mijn auto werd gespoten maar ook de deur en de gootjes laten doen Very Happy

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 augustus 2005 08:43 PM
  [ # 17 ]

Er is natuurlijk een periode geweest dat het net andersom was…Franse auto’s roestten onder je kont vandaan en Moffenauto’s waren spijkerhard.

Door de arrogantie van Opel, VW e.d. dachten ze dat zij nog lange tijd de best verkochte auto’s zouden zijn….met die arrogantie doel ik ook op het zeer slechte veercomfort EN stoelen…waar Franse auto’s al decennialang om bekend staan en waar zij zich nooit aan waagden. Rolling Eyes

Nu krijgen ze de spijker op zijn kop, want ook in Duitsland heerst al jaren een recessie.
Die recessie is ondermeer gekomen doordat in 89 de DDR viel en zij een half land vol met Armoe erbij kregen…..daar moesten heel veel Marken naartoe.

Ach wellicht zet de trent dat franse auto’s bezig zijn met een inhaalslag zich wel voort. Een inhaalslag in verkoopcijfers alswel in kwaliteit. Want wat heb je aan een goedwerkende toyota/ford/opel/mercedes motor in een verrotte koets? Ik heb de “goede naam"die opel lang had in NL trouwens nooit zo goed begrepen. Opel scoorde met vrijwel alle modellen in vrijwel alle betrouwbaarheids en degelijkheids testen middelmatig.

En toch stonden ze jaren met stip op nr 1 qua verkopen in ons land.

Inderdaad Tinus, dat heb je goed gezien Cool

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 11 augustus 2005 08:50 PM
  [ # 18 ]
Bram schreef:

Er is natuurlijk een periode geweest dat het net andersom was…Franse auto’s roestten onder je kont vandaan en Moffenauto’s waren spijkerhard.

Door de arrogantie van Opel, VW e.d. dachten ze dat zij nog lange tijd de best verkochte auto’s zouden zijn….met die arrogantie doel ik ook op het zeer slechte veercomfort EN stoelen…waar Franse auto’s al decennialang om bekend staan en waar zij zich nooit aan waagden. Rolling Eyes

Nu krijgen ze de spijker op zijn kop, want ook in Duitsland heerst al jaren een recessie.
Die recessie is ondermeer gekomen doordat in 89 de DDR viel en zij een half land vol met Armoe erbij kregen…..daar moesten heel veel Marken naartoe.

Ja… da’s waar natuurlijk. Maar wat denk je van bijvoorbeeld VW? Die gasten maken hartstikke dure auto’s. Zelfs de basismodellen zijn niet bepaald goedkoop en je krijgt er verhoudingsgewijs niks voor terug. (behalve dan misschien een hoge inruilwaarde, voor zolangs als dat duurt). Een bandlid van me heeft een VW Polo van de zaak. Instap modelletje,niks bijzonders aan. In dat ding zit niet eens CV! anno nu! En als je ziet wat dat ding nieuw kost! Belachelijk. Zo prijs je jezelf wel uit de markt natuurlijk,zeker in tijden van reccessie. Als dan blijkt dat je duur betaalde VW of Opel ook nog onder je billen wegroest….

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 11 augustus 2005 08:53 PM
  [ # 19 ]

De vw was goed….
De toyota ook…
Ford/opel en onze koreanen spannen de kroon..

 

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 11 augustus 2005 10:33 PM
  [ # 20 ]
Ijs schreef:

Dat van mercedes vind ik toch telleurstellend, een merk dat aan de top staat. Of moet ik zeggen stond ? 3 jaar geleden wezen kijken naar een E220 van 98, maar had roest bij slot van kofferbak. Auto had maar 150 000 gelopen (als diesel). Maar dit schrikt toch wel af, We hebben een mercedes van 33 jaar die we 6 jaar geleden hebben aangeschaft, ZONDER roest. Dat is pas klasse Wink

Die E klasses (wdb210), hebben altijd roest bij het achterbakslotje.  Ik heb voor mijn werk in de loop der tijd een stuk of 40 Mercedes E klasses gereden, en ze hadden het allemaal. De allerlaatste E klasse (model wdb 211), heefd dat niet meer, maar die heefd weer andere problemen. Afwateringsgootjes die spontaan lek gaan, waardoor de boordcomputer volstroomd bijvoorbeeld. Heb ik in 2003 meegemaakt. Een auto van ruim een ton in euro’s, Een Benz 320 CDi. Na een week stopte hij ermee, en het koste de dealer anderhalve week om hem weer klaar te krijgen. Kijk, dat is nou een goed merk toch? Rot toch op, geef mij maar een ouwe trouwe PSA diesel.

Test

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 augustus 2005 04:56 AM
  [ # 21 ]

Ik zie wel steeds vaker een Citroen (meestal C5) met Duits kenteken op de weg, een paar jaar terug bijna niet.
Een teken dat de Duitsers toch kiezen voor het goedkopere en kwalitatief veel betere en luxere Franse spul Confused:

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 15 augustus 2005 03:28 AM
  [ # 22 ]

Re: Auto’s Roesten weer???

ZX1.4i schreef:

maar de Mercedes E-klasse is ook niet veilig voor de roestduivel

De C5 staat op nr 3 in de top 5 van best beschermde auto’s tegen roest Razz

Mercedes geeft nochtans 30 jaar waarborg tegen roestschade, Citroën geeft (hier in België) 12 jaar waarborg. Op mijn C5 break zijn al sporen van roestschade te vinden: de matzwarte, rubberen kaders rondom de portierramen bevatten een metalen profiel, en bij drie van de vier deuren zijn deze profielen aan het roesten, je ziet het omdat er hobbels op rubberen kaders verschijnen. Deze maand nog gaat mijn dealer alles vervangen.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 16 augustus 2005 02:31 AM
  [ # 23 ]

Re: Auto’s Roesten weer???

c5breakhdi schreef:
ZX1.4i schreef:

maar de Mercedes E-klasse is ook niet veilig voor de roestduivel

De C5 staat op nr 3 in de top 5 van best beschermde auto’s tegen roest Razz

Mercedes geeft nochtans 30 jaar waarborg tegen roestschade, Citroën geeft (hier in België) 12 jaar waarborg. Op mijn C5 break zijn al sporen van roestschade te vinden: de matzwarte, rubberen kaders rondom de portierramen bevatten een metalen profiel, en bij drie van de vier deuren zijn deze profielen aan het roesten, je ziet het omdat er hobbels op rubberen kaders verschijnen. Deze maand nog gaat mijn dealer alles vervangen.

Oh? Ik heb een Mercedes 220 diesel uit 1998 meegemaakt, die had een verrot subframe. Was geen garantie hoor…..

Test

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 16 augustus 2005 02:37 AM
  [ # 24 ]

Ik heb een Ford Escort station en die begint ook al op een paar plekjes te roesten dat zou je toch niet verwachten en mijn bx roest helemaal niet D D

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 16 augustus 2005 02:38 AM
  [ # 25 ]

Bx rules wat dat betreft. Op een enkel rot subframe na bij de wat oudere modellen, roesten ze gewoon niet!!

Test

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 augustus 2005 02:39 AM
  [ # 26 ]

Re: Auto’s Roesten weer???

Thijsvandebles schreef:

Oh? Ik heb een Mercedes 220 diesel uit 1998 meegemaakt, die had een verrot subframe. Was geen garantie hoor…..

Schadegevalletje??

Schijnt ook lekker te willen roesten (hoewel die kreukels in het spatbord van onze 205 nog steeds mooi schoon zijn, ookal zit er geen lak meer op).

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 augustus 2005 09:59 AM
  [ # 27 ]

ik ben nu ook de gaten in mijn C15 van 89” aan het dichtlassen, links en rechts de dwarsbalk achteraan en op het schutbord (naad) ook 2 stuks
verder al gedaan is de motorkap vooraan en de deuren onderaan maar dat deed ik met polyester en vezeldoek

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook