Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
in kleur is wel mooier!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gewoon een zwarte BX kopen, dan heb je dat probleem niet
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Arjan Verkade schreef:Gewoon een zwarte BX kopen, dan heb je dat probleem niet
het probleem niet maar zelfde resultaat!
Zwart grilletje i.c.m. een lichte kleur misstaat absoluut niet hoor.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat is geen gek idee eigenlijk! Als iemand een zwarte 16V MK2 op LPG met 6 versnellingen over heeft houdt ik me aanbevolen, tot die tijd doe ik het dan maar noodgedwongen met rood
@Daan, dat is! het laat het geheel wat beter smoelen vind ik
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BasisBIX schreef:Zwart grilletje i.c.m. een lichte kleur misstaat absoluut niet hoor.
donkere bumper
Totaal aantal Berichten: 11790
- Xantia TD SX
Ook met een lichte bumper vinnik ‘t geen probleem:
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Niks spannends te melden, hij doet het nog
Alleen de vloek op de rechterspiegel die alweer losgetrapt is begint wat vervelend te worden inmiddels ik heb dat ding nu al zeker 10x gerepareerd, meja dat blijf ik dan maar trouw doen.
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Dit is een Jeager-dash toch?
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Autofan schreef:Dit is een Jeager-dash toch?
Een heuse ja en samen met het draaiend mechaniek nog een van de weinige originele delen aan de BX
Hoezo?
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Zo… laat antwoord: Omdat de rest allemaal zo’n beetje al eens vervangen is
En gisteren ook weer even wat gedaan, het getok dat vooronder te horen was bij sterk kantelen van de motor begon met een beetje te vervelen dus de nieuwe motorsteun die al een tijdje klaar lag er maar eens onder gefiespernelt, meteen dus ook de bakolie weer vervangen en dat voelt en klinkt allemaal weer een heel stuk beter nu.
Nu nog (steeds) de distributieriem en nokkenaskeerringen vervangen, dat ligt ook alweer een tijdje klaar en dan is het geloof ik wel weer goed met hem. De lelijke koplamp is inmiddels ook vervangen dus het blinde oogje is ook opgelost.
Het rubber had zijn beste tijd wel gehad na ruim 3,5 ton aan kilometers.
Djeez, wat een werk, zo kan je elke auto in leven houden denk ik (dit is jalouzie). Kan ik mijn 16V niet een maandje bij jou neerzetten? hahaha, ik denk aan koppeling en alle O-ringen in het blok aan die kant, inmiddels ook nieuwe oliepomp, waterpomp, Driem, alle O-ringen in het blok aan die andere kant, nieuwe klepseals, zuigerveren vervangen, complete bedrading in het motorcompartiment vervangen, alle hydrauliekretourmeuk vervangen, hoogteregelaars schoonmaken, compleet ontroesten en dichtlassen en sealen, deuren opnieuw afstellen zodat ze dicht vallen ipv tegen het slot aan.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hahaha als ik toch de tijd had en de middeleen!
Maar ik kan mijn lol voorlopig wel op met 16V’s.
Over 10 minuten vertrek ik naar een vriend van me om de motor uit zijn afgefikte 16V te gaan plukken, die moet dan over een tijdje in zijn nieuwe 16V gezet worden. We gaan de motor niet helemaal aan stukken trekken, maar zaken zoals distributie en koppeling worden als het blok toch naast de auto ligt meegenomen en keerringetjes e.d. doen we natuurlijk ook maar meteen.
Kun je voor mij de oliedruk/niveau sensoren bewaren samen met de hele slangenbende en het potje van de carter ventilatie als dat over en nog goed is?