Mechuccio schreef:daaristieweer,wiedurft schreef:maar eh… wat was je nou kwijt voor een setje nieuwe kabels en welke heb je en waarvandaan… laatst ook al een s wezen informeren en kon men er niet aankomen brezan Cartal Lasaulec (Korver)
blij dat ie het weer toppie doet!De Brezan in Weert levert ze wel nog gewoon, kosten iets van 75 euro.
En in Roermond bij een automaterialenzaakje leveren ze de kabels voor 40 euro. De dealer kan ze ook nog gewoon leveren maar dan betaal je echt een dikke hoofdprijs ervoor.
Jongens, normaal ben ik geen voorstander van reclame op internet, maar ik heb nu in twee BX-en een rode Magnecor op maat gemaakte dikke, perfect passende (door de juiste bougiekappen en precies de juiste lengte) en zeer goed werkende kabelset voor 100 Eur inclusief BTW. Montage is natuurlijk 5 minuten werk. Ik kocht ze bij
Meneer Geert Rienstra
Auto Sport Parts
Lagosweg 57
2622 CZ
Delft
Tel: 0031 15 257 4766
Fax: 0031 15 257 4768
en die stuurde ze me gewoon in een doossie op naar mijn huis.
Hey wat leuk,
onze oude bx… als ik het zo lees wordt ie gered?
Of de BX gered wordt? Als die in mijn bezit is, dan ik dara natuurlijk gene twijfel over mogelijk.
Verdre had ik nogal last van het orginele dak tijdens de hevige regenval.
Wat er gebeurd is het volgende. Ik rij op de snelweg en dan begint het dakraam omhoog te komen. Hij zwabbert dan zeg maar beetje heen en weer met als gevolg dat die water gaat happen en ik nat wordt.
Maar ik begreep van Koos K dat je het dak kan afstellen. Nu dus min vraag. Hoe doe je dat?
Nog 2,5 week en dan gaat de auto uit elkaar voor schade herstel en overspuiten. Ik kan niet wachten.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Zo vandaag voorlopig de laatste meters gereden met het hok. Uiteraard nog even helemaal gewassen zodat die schoon de garagebox in kan.
Ik ga van de week eerst op vakantie en daarna begint de schade herstel alweer. Dus ik heb besloten hem vandaag al weg te zetten. Blijft een heerlijke auto!
Het project van de groene mk2 is even op een zijspoor gezet, want direct na de vakantie komt er een mk1 bij. Maar daar later meer info over.
Groeten van de BX 16V held.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
die van mp zeker met airco !!! hihihi
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Nog één erbij? Dat gaat lekker zo. Is dat die grijze 16v waarbij de motor nog in elkaar gebouwd moet worden?
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Of die zwarte in de provincie Groningen?
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wanneer is het museum over de BX16V open?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Vermond schreef:Nog één erbij? Dat gaat lekker zo. Is dat die grijze 16v waarbij de motor nog in elkaar gebouwd moet worden?
Ik zeg alleen: Jij kan erg goed gokken. Kunnen ze eerst rustig de hele koets nalopen en dan de hagelnieuwe motor inbouwen en ten slotte natuurlijk ook meteen de airco werkende maken.
Het BX16V museum? Ja die is binnenkort geopend. Je zou het ook “de enige echte bx-en” kunnen noemen.
Daarnaast heb ik nog 2 exclusieve exemplaren natuurlijk. Een tzd turbo waar de kinderziektes wel uitzijn na 572.500 kilometer.
Vergeet ik bijna LPM. Een heuze soapauto die voor veel ellende en daardoor prachtig leedvermaak zorgt.
Ps over de toegangsprijs valt te praten.
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
BX19TZI schreef:Vergeet ik bijna LPM. Een heuze soapauto die voor veel ellende en daardoor prachtig leedvermaak zorgt.
Haha, zo is het, Premiere, Henk en LPM, deel 1
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
BX19TZI schreef:Ik zeg alleen: Jij kan erg goed gokken. Kunnen ze eerst rustig de hele koets nalopen en dan de hagelnieuwe motor inbouwen en ten slotte natuurlijk ook meteen de airco werkende maken.
Ik was net te laat
Het moet dan toch eindelijk eens beginnen he!
Ik moet nog een aantal onderdelen hebben. Ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.
- een compleet nieuwe kableboom voor de 16v
- een nieuw achterstuk
- nieuwe a stijlen
- brons getinte voorruit
Verder zoek ik nog een bedrijf die mijn interieur kan herstellen. Er zitten de bekende scheuren in het plastic vlakbij de voorruit. Ik heb het bij al mijn bx-en trouwens. Maar dat kan ongetwijfeld gefixed worden. 1 stoel moet ook even gemaakt worden maar daar heb ik al een adres voor.
Ik wilde 1 ding anders na restauratie. Dat moet nog even worden uitgezocht. Er moet eigenlijk niks veranderen, maar ik wil graag als extra knipperlichten in de spiegels. En die spiegels moeten aangepast worden want als basis wil ik gewoon de orginele bx spiegels. Heeft iemand daar al eens wat mee geprobeerd?
De bx uit elkaar halen is alleen niet zo makkelijk. Ik doe het meeste zelf. Hoe haal ik bijvoorbeeld dat kleine raampje uit de achterdeuren? Alle tips zijn welkom. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren, want ik ben nogal ongeduldig, maar ik probeer rustig af te wachten. Het slopen moet ik immers eerst zelf hebben gedaan.
Het blok wordt ook nog aan een inspectie onderworpen, maar hij moet eerst uit de auto.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
HEt kleine raampje kun je loshalen door de rand aan de buitenkant voorzichtig los te wippen met een schroevendraaier.
En die scheuren in die plaat bij je dash, dat wordt een mooi werkje want die plaat is een vast onderdeel van het dashboard zelf, je zal dus het complete dash moeten gaan vervangen voor een goede wil je dat netjes gefixed krijgen, of wellicht dit dash loshalen, die scheurtjes lijmen en er dan een don vel overheen lijmen in dezelfde kleur maar hoe lang dat gaat blijven zitten….
Ik heb het ook, en ik heb al een paar jaar een goed dash klaarliggen…. nu alleen nog eens de zin vinden om het om te bouwen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Waar zitten die scheurtjes dan precies? Bij mij op mijn dash zijn mij nog geen scheurtjes opgevallen, behalve dan bij het bovenste dashboardkastje linksvooraan. Maar dat is denk gekomen door een kraak die een keer in mijn beestje gezet is…
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Knipperlichten in de buitenspiegels van je BX!
Waarom zou je dat doen…. Wat je nu al hebt aan knipperlichten, lijk me toch goed genoeg?
Het zou niet echt mooi zijn, maar ja ieder zijn smaak…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?