25 van de 40
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Poll
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten?
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itb’s 12
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost 18
Totaal Aantal Stemmen: 30
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
De SM van Sans-pareil
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 augustus 2009 01:57 PM
  [ # 361 ]

Ik zie wel. De hele LPi installatie vereist nog wat onderzoek. En de SM wordt pas echt weer bruikbaar na het rollerbanken dus als ik nog een paar maanden extra nodig heb om dat allemaal uit te vogelen, duurt alles weer zo lang. Ik zie wel. Ik moet zowiezo nog een goeie locatie vinden die LPi injectoren, tank, pompen en leidingwerk beide kan leveren en me er het een en ander meer over kan vertellen want de documentatie is wat sumier.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 augustus 2009 11:03 PM
  [ # 362 ]

Misschien http://www.luccio.nl ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2009 11:08 PM
  [ # 363 ]

Da’s grappig: die heeft nu zojuist een lpg injectiesysteem voor auto’s met carburateurs zoals de sm ontwikkeld. Hij is as we speak mijn bmw van Lpi aan het voorzien Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 augustus 2009 11:11 PM
  [ # 364 ]

Hij heeft ook het CX-systeem ontwikkeld geloof ik. Ben benieuwd hoe het met de BMW gaat.  Wink  Jammer dat het niet bepaald gratis is, maar je tankt wel met een glimlach.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2009 11:16 PM
  [ # 365 ]

Ik vind dat het best meevalt hoor, zo’n installatie. Ik heb een mooie deal met hem kunnen maken, en heb de boel écht voor een super prijs in m’n auto. Maar goed: allemaal off-topic. Als er iemand is die sans op lpg weg kan helpen is het de fa. Luccio Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 augustus 2009 06:24 PM
  [ # 366 ]

Eerst maar eens de VEMS op benzine, dan geeft ik ze wel een belletje. Het moet toch benzine en LPG worden, anders kan ik niet naar spanje enzo, dat vind ik niet handig.

Ik zit een beetje op http://www.luccio.nl te kijken maar ‘t is zo te zien wel allemaal dampgas. Dat wil ik liever niet om 2 redenen. De eerste is omdat de verdamper warmte nodig heeft waardoor je altijd moet starten op benzine wat onzinnig is. De tweede is dat er dan aanpassingen gedaan moeten worden aan de VEMS software om de druk-temp signaal van de dampgas injector rails mee te rekenen in de injector openingstijden. Beide wel te doen, maar het is extra complexiteit die niet nodig is, met LPi moet het gewoon met de standaard VEMS software kunnen wat toch mooier is voor upgradeability. Als de software bij elke update gepatched moet worden vind ik dat niet zo’n sukses. Maar misschien wordt het wel standaard functionaliteit op een later versie van de VEMS firmware. Dat deel moet ik helaas bij het VEMS team terecht.

Maar goed, ze hebben wel alle delen, en zo te zien zou ik uitkomen op iets van rond de 1000,- aan onderdelen. Dat valt me niet tegen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 augustus 2009 06:59 PM
  [ # 367 ]

Sans, ik meen toch dat het voordeel van dampgas was dat je geen gaspomp in de gastank hoeft te hebben? Die dingen gaan namelijk stuk en zijn duurrrrr Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 augustus 2009 08:33 PM
  [ # 368 ]

Ach alles gaat stuk. Dat heb ik inmiddels geaccepteerd. Anders had ik wel en toyota. Misschien moet ik eerst even een conventionele gasinstallatie inbouwen zodat ik LPG op kenteken heb dan kan ik gewoon daarna stapels alfa’s slopen voor goedkope LPi onderdelen… Bovendien is het projekt “voortouw trekken in patch voor druk/temp meting van de brandstof voor de VEMS software” nou ook niet echt wat je noemt economisch verantwoord…

Eerst VEMS op benzine, er is geen reden om nu een definitieve beslissing te maken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 september 2009 04:19 PM
  [ # 369 ]

Ik ben zowaar een paar stapjes verder gekomen met de SM. Ik heb de gaten van de extra kleppen in de inlaat spruitstukken dichtgemaakt, en nu zit alles er ook onder, lambdasonde en 2x EGT. De kabelboom zit er ook in ongeveer zoals die gaat lopen, en de bobines heb ik ook aan elkaar gemaakt in twee sets van drie. Ik moet nog goeie bevestiging van de injectoren verzinnen, en een plekje vinden voor VEMS in het dashboard ergens. En dan de grote hamvraag, wel of niet even de motor er uit…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 september 2009 08:26 PM
  [ # 370 ]

Ach Evert Jan.
Je hebt alles voorhanden,en dan nog twijfelen? yes

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 september 2009 09:05 PM
  [ # 371 ]

Zo simpel is het niet, al die dingen die voorhanden zijn zijn er niet voor mijn persoonlijke hobby. Even een paar dagen een auto die niets oplevert op de brug zetten is een flinke luxe, helaas. Dat gaat niet altijd. Ook kan het altijd nog in een later stadium, als het even rustig is bijvoorbeeld.

Maar goed, we gaan het zien. Als er brugtijd beschikbaar is tegen de tijd dat ik zo ver ben, gaat ie er misschien even uit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 september 2009 09:18 PM
  [ # 372 ]

Een brug heb je niet echt nodig héé.
een paar bokjes en ergens een verloren hoek
waar je de SM kan neerzetten voor de motor
er uit te halen.Wel heb je een motortakel nodig.
Eens het blok er uit,kan je
haar nog altijd herduwen met een paar mensen. tongue wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 september 2009 09:23 PM
  [ # 373 ]

Wat misschien niet helemaal zichtbaar was bij de meeting, is dat er gewoon geen verloren hoeken zijn, en ik heb auto’s met klanten in de wacht staan die nog niet terecht kunnen. Wellicht haal ik hem er toch uit, maar het moet wel uitkomen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 september 2009 10:42 PM
  [ # 374 ]

(Van wie is die J7?)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 oktober 2009 06:57 PM
  [ # 375 ]

De J7 is van een klant. Die heeft een gebroken krukas. Ik ben op zoek naar een motor, maar liefst een andere met andere bak zodat er wel 90 mee gereden kan worden zonder dat ie breekt.

Verder ben ik weer bezig geweest met wat VEMS voorwerk. Het inlaatspruitstuk is bijna helemaal klaar om ingezet te worden, ik moet nog even aanpassen voor een andere brandstofdrukregelaar die wel een onderdruk aftakking heeft, en de vrijloop omloop en de koude start klep moeten nog in het leidingwerk worden opgenomen. Ook moeten de luchtslangen nog op een of de andere manier samenkomen zodat de MAT sensor in een centrale buis geplaatst kan worden.

Verder nog op het lijstje zijn retourleiding in orde maken, brandstofpomp van een CX gti t er op, gaskabels voorwerk doen, en nog steeds een plekje zoeken voor de bobines. Langzaam naderen we het moment dat het er allemaal ingebouwd gaat worden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
25 van de 40
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook