Wie kan mij helpen. Mijn display geeft aan accu lading defect. Daar rij je dan met 2 kleine kinderen op de achterbank. Spontaan viel ook gelijk mijn stuurbekrachtiging uit. Dan maar naar de dichtbij zijnde garage, een service only garage van de opel. Daar hebben ze een meting gedaan en inderdaad de dynamo gaf geen voeding. Toch maar naar huis gereden (en wat is dat zwaar zonder stuurbekrachtiging) en daar maar bij een garage neer gezet. Ook een service only garage van de vw. Daar ging een monteur kijken en we zagen toen dat de V snaar er af lag, die lag onder de auto. Ik heb niks gehoord van een klap ofzo. De gekste defecten werden genoemd, met tevens ook hele leuke prijs kaartjes eraan (dynamo, stuurbekrachtigingspomp, airco pomp).
Ik heb contact op genomen met mij citroen garage, morgen word de auto na gekeken door de vw en krijg ik te horen wat er eventueel aan de hand is. Zijn het grote dingen dan gaat mijn garage de auto daar oppikken en repareren, want ja een vw dealer is geen citroen zal ik maar zeggen.
Wat zou het kunnen zijn? En heeft iemand al een keer een soort gelijk geval mee gemaakt? Lekker hoor als je net terug ben van vakantie en je krijgt zo’n misschien wel dure reparatie
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
meschien is de riem wel gewoon versleten, waar ga je heen ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Het is toch zo dat als de riem knapt alle zaken zoals airco, dynamo en eventueel stuurbekrachtiging uitvallen? Want er wordt geen nieuwe stroom meer verwerkt. Valt natuurlijk wel te zien hoe alles werkt, bvb elektrische stuurbekrachtiging of niet.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Xsara picasso heeft een pomp aangedreven door de multi riem, net als de dynamo, en de aico
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:misschien is de riem wel gewoon versleten, waar ga je heen ?
De riem ziet er niet versleten uit, maar ja ik ben geen monteur. Wat ik vreemd vind is dat de riem zo kapot is dat het lijkt alsof hij met een schaar is door geknipt, het rubber dan. Ik denk dat naar de citroen dealer ga, ik heb daar een beter gevoel bij. Mijn auto is in onderhoud bij garage bedrijf Dorvo.
nieuw riempje erop en klaar?
Als ze dat niet binnen een half uur klaar hebben…
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Het was alleen de v snaar. Gelukkig maar denk ik dan. Helaas hadden ze het gelijk gemaakt ipv mij op de hoogte te brengen van het defect en eventuele kosten, zoals afgesproken. Hij is nu dus gemaakt door de VW dealer (service only).
De rekening was 164,57 , wel een heleboel geld voor een riem die maar 30,21 kost(ex btw).
Multiriemvervangen 102,00
v-riem 30,21
kleinmateriaal 2,58
milieubijdrage 3,50
(btw 26,28 ) totaal 164,57
Ik heb dus ook zeker even laten weten wat ik er van vond, zeker omdat er van te voren ook afspraken waren gemaakt die hun niet nagekomen zijn. Maar goed, kon moeilijk zeggen haal er maar uit. Ik denk wel dat het goedkoper kon maar ja ik had weinig keus…....
Mij zien ze daar niet meer, maar dat weten ze ook
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Veel te veel, prijs voor de riem klopt wel maar €100,- aan arbeid ? Hebben ze hem gepoetst of zo ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl